Philips Elevation (60PFL8708S)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips Elevation (60PFL8708S)

Vurderer å kjøpe denne, men lurer på om det er noen som har erfaringer?
    Fikk bra skussmål på http://www.dinside.no/922904/test-ph...ion-60pfl8708s

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også Ser ikke mange som har erfaring med den

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer det samme! Fått bra kritikk, og tv'en har blitt satt ned fra 20k til 15k på mange tilbud i disse dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Sandes
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått til innkjøp av denne nå, og er meget fornøyd har også bestilt "Digital Video Essentials" for å få best mulig bilde ut av den. Ambilight hever inntrykket mange hakk for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sephirot Vis post
    Jeg har gått til innkjøp av denne nå, og er meget fornøyd har også bestilt "Digital Video Essentials" for å få best mulig bilde ut av den. Ambilight hever inntrykket mange hakk for min del.
    Hei - fikk min i dag, trenger tips til innstilling av bilde, ikke helt fornøyd sånn rett ut av eska...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe denne selv. Men ser på Komplett at den får relativt dårlig tilbakemeldinger. 2 personer klager på lysutslipp i hjørnene. Er dette et problem på denne modellen?

Noen som vet om rammen rundt er i metall eller plast?

Mvh
    Bach

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne for en uke siden og maken til lysutslipp skal en lete lenge etter. Jeg håper og tror det er noe galt med akkurat den jeg fikk for hvis det der er gjengs så må testere i lyd og bilde etc komme seg til legen å få sjekket øynene. JEg ved led tver har sine begrensninger, men jeg har også en panasonic 60" led og den har ikke noe problemer som er i nærheten av dette

Tven er fantastisk fin å se på, ambilight er nydeilig og bilde er jo flott så lenge du ser på vanlig tv uten noen mørke felter. Skal du se film eller noe med mørke deler blir det helt håpløst, frykelig irriterende. Det er den klart fineste tven rent visuelt så jeg håper å få en som faktisk har en panel som virker også. Jeg har sett flere tester rundt om og alle er stort sett bra. Brukeropplevelser også, men de på komplett stemmer mer med min opplevelse.. Hvis den ikke er bedre enn sånn den er nå så er det ikke noe å ha i stua dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har også kjøpt denne og har samme problemer med bleeding. Jeg har en Panasonic 42" HD-ready plasma fra før av, trodde det var sånn på alle kant-LED til å begynne med Har spurt Philips og de har foreslått et par justeringer som ikke løser problemet. Ellers enig med deg i at den ser bra ut, men dette irriterer ganske mye og jeg vurderer seriøst å returnere den. Litt usikker på hva jeg eventuelt skal velge da, kanskje Sony KDL55W905. Har også vurdert Philips 55PFL8008 og 65PFL9708S men hvis det er samme styret med lysinnslipp på disse som på 60PFL8708S jeg har er det ikke aktuelt.

Har også problemer med lyd som ikke er i synk via TV høyttalerne uansett hvordan jeg stiller delay men er ok ved optisk kabel til Tandberg lydplanke, dette har de heller ikke kunnet fikse enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en liten update

Sitat Opprinnelig postet av rydrik99 Vis post
    Jeg har også kjøpt denne og har samme problemer med bleeding. Jeg har en Panasonic 42" HD-ready plasma fra før av, trodde det var sånn på alle kant-LED til å begynne med Har spurt Philips og de har foreslått et par justeringer som ikke løser problemet. Ellers enig med deg i at den ser bra ut, men dette irriterer ganske mye og jeg vurderer seriøst å returnere den. Litt usikker på hva jeg eventuelt skal velge da, kanskje Sony KDL55W905. Har også vurdert Philips 55PFL8008 og 65PFL9708S men hvis det er samme styret med lysinnslipp på disse som på 60PFL8708S jeg har er det ikke aktuelt.

Har også problemer med lyd som ikke er i synk via TV høyttalerne uansett hvordan jeg stiller delay men er ok ved optisk kabel til Tandberg lydplanke, dette har de heller ikke kunnet fikse enda.
    En liten update.

Jeg har vært i kontakt med philips og de ba meg om å oppdatere software (som jeg fikk fra dem), det hjalp ikke. Deretter sa de bare at det var en såkaldt MURA. dvs at den har vært utsatt for tempforskjeller som fører til denne feilen.. Enten hjemme hos meg eller hos leverandør. Det er vel sånn piss de sier til alle så de kan fraskrive seg ansvar.

Jeg kan bare levere den tilbake men bestemte meg for å prøve litt mer på egenhånd med instillinger etc og har funnet ett oppsett som gir meget bra bilde og minimalt med lysslipp. Slik tven fremstår nå har jeg ikke så mye å klage på.

Rydik: Har du siste firmware oppdatering? Den er datert 4 april eller noe om må legges inn manuelt via usb, dvs at den ikke er på updatetjenesten enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad for at jeg valgte Sony w905

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @jazzen: takk for tipset, har siste FW som er tilgjengelig over nett men ikke den du snakker om. Var innom det lokale lyd-og-bilde verkstedet (som Philips bruker) og de mente at sånn TVen min ser ut på dårlig mobilbilde nok er sånn alle kant-led mer eller mindre er. Hadde nesten bestemt meg får å returnere TVen men skal prøve den FWen du snakker om. Det er vel "Versjon: 000.173.050.000" fra 7. april sikkert?
    Hvilke innstillinger har du brukt på TVen? Philips sa jeg skulle sette kontrast under 55 (står på 50) og at "Dynamic Backlight" skulle til "Best Picture", men det gjorde den allerede. Hadde vært gull om jeg fikk justert den så dette blir bra og jeg slipper å bytte

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@jazzen: takk for tipset, har siste FW som er tilgjengelig over nett men ikke den du snakker om. Var innom det lokale lyd-og-bilde verkstedet (som Philips bruker) og de mente at sånn TVen min ser ut på dårlig mobilbilde nok er sånn alle kant-led mer eller mindre er. Hadde nesten bestemt meg får å returnere TVen men skal prøve den FWen du snakker om. Det er vel "Versjon: 000.173.050.000" fra 7. april sikkert?
    Hvilke innstillinger har du brukt på TVen? Philips sa jeg skulle sette kontrast under 55 (står på 50) og at "Dynamic Backlight" skulle til "Best Picture", men det gjorde den allerede. Hadde vært gull om jeg fikk justert den så dette blir bra og jeg slipper å bytte
    Rydrik: Ja det er den firmwaren ja. Tror ikke det er den som gjorde susen forsåvidt, men sikkert greit å ha nyeste uansett.

Hvis jeg kan komme i kontakt med deg på noen måte så skal jeg sende deg instillingene (som funker fint i min stue hvertfall, og fjerner det volsomme lyset i kantene. Nå er det så si ikke noe). Slik bildet fremstår nå eller litt triksing er jeg egentlig superfornøyd og det er ikke aktuelt å bytte inn tven

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - har testa en stund, blir liksom ikke held fornøyd - synes det er en lys rand øverst i bildet som jeg ikke blir kvitt samma f... jeg prøver.
    Har siste FW.
    Noen som har lykkes i å få en god instilling på denne - liker alt annet ved denne, og har ingen bytterett. Trenger bare en innstilling som reduserer lysranden øverst i bildet...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg håper at alle som vurderer Philips 8708 er klar over ulempene med denne modellen (eller teknologien - hvis du vil).

Jeg hadde denne TV cirka en måned før jeg returnerte den til Komplett - og er meget fornøyd med den avgjørelsen. TV-en ble nemlig kjøpt med store forventninger til høy bildekvalitet ift. hva LED kan tilby. Etter å ha brukt en skikkelig god Panasonic plasma siste 6 årene var muligens kraven for store, men jeg tok likevel en sjanse da jeg ønsket større skjerm og i tillegg så muligheter i appen Cloud Explorer (=Dropbox). Etter et par timer var jeg først skikkelige imponert over design, fysisk kvalitetsfølelse og pekerfunksjon. Selve bildekvaliteten var også imponerende i en lys stue. Ulempene kom imidlertid ganske raskt. Det første jeg la merke til var lyslekkasje som gikk over hele øvre skjermen og spesielt i venstre hjørne. Har man ikke store krav kan man sikkert leve med det, men jeg ble forstyrret hver gang jeg så mørke scener. I tillegg var Smart TV-funksjonene så langt man kan komme smart. Nøkkelord der var treigt, ulogisk, og svært lite brukervennlig. Streaming via Cloud Explorer hakket stadig etter 2-4 sek avspilling til tross for at TV-en var direkte tilkoblet 70 Mbit/s. Det i praksis verste var nok cirka en sekund delay på lyden fra min Get-boks II (fungerte utmerket med forrige TV). Feilen ble først bekreftet av Philips Kundeservice med beskjed om at en fremtidig oppdatering ville løse feilen. I en senere samtale ble jeg også fortalt at jeg kunne fikse dette selv i TV-en - noe som ikke var mulig pga for stort avvik i synk.

Til slutt. Mer eller mindre alle TV med kant-LED vil by på noen grad av lyslekkasje, og akkurat min TV hadde kanskje fått en transportskade i tillegg. Likevel synes jeg ikke denne modellen ga en generell god brukeropplevelse da mye virket "uferdig". Håper denne erfaringen er til hjelp for noen!

P.S Det kan være en grunn til at Komplett p.t har 7 stk demo-modeller ute til salgs. ;-)
    https://www.komplett.no/search?q=8708

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte min 65PFL9708S ganske raskt igjen.
    Bra bilde, men sortnivået skuffet stort. Visste jo den var kantbelyst, men likevel..

Den forrige modellen, 60PFL9607S hadde mye nedre sortnivå, og det er vel ganske naturlig siden den har bakbelyst led.
    Skjønner ikke hvorfor Philips gikk tilbake til kantbelyst LED på toppmodellen sin.

Så nå følger jeg bare med hva de finner på til neste 9000 modell på sensommeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også siste FW (manuelt oppdatert) og testet innstillingene jazzen brukte på sin men det er masse lysinslipp fortsatt. Har også som _cane_ Panasonic Plasma (riktignok HD-ready i 42") fra før av og hadde store forventninger til 8708. På min er lysinnslippet mest i høyre side.

@_cane_: Har du kjøpt noe annet istedenfor den eller venter du på nye modeller? Jeg har også problemer med Get HD PVR og usynk lyd. Det er værst når Dolby Digital står på og ikke like ille på alle kanaler men Get skal sende meg en Get HD II boks. Har du allerede den og det er samme problem hjelper vel ikke det... Synes også som deg at nett på TVen er tregt, jeg har vel 25Mbit/s inn på den tror jeg.

Har spurt MPX om å teste en annen 8708 så får vi se hva de sier. Din Side testet jo denne og sier i testen "til å være en kant-led-TV er sortnivået flott. Vi så heller ingen antydning til lyslekkasjer ved vanlig bruk" så det er kanskje forskjeller på panelene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også siste FW (manuelt oppdatert) og testet innstillingene jazzen brukte på sin men det er masse lysinslipp fortsatt. Har også som _cane_ Panasonic Plasma (riktignok HD-ready i 42") fra før av og hadde store forventninger til 8708. På min er lysinnslippet mest i høyre side.

@_cane_: Har du kjøpt noe annet istedenfor den eller venter du på nye modeller? Jeg har også problemer med Get HD PVR og usynk lyd. Det er værst når Dolby Digital står på og ikke like ille på alle kanaler men Get skal sende meg en Get HD II boks. Har du allerede den og det er samme problem hjelper vel ikke det... Synes også som deg at nett på TVen er tregt, jeg har vel 25Mbit/s inn på den tror jeg.

Har spurt MPX om å teste en annen 8708 så får vi se hva de sier. Din Side testet jo denne og sier i testen "til å være en kant-led-TV er sortnivået flott. Vi så heller ingen antydning til lyslekkasjer ved vanlig bruk" så det er kanskje forskjeller på panelene?

Jeg har getbox 2 og ikke noe problemer med sync av lyden. Nett på tven er muligens tregt, det er appene som er håpløse tror jeg.. det er like jall på alle merker syntes jeg så den biten overlater jeg til en mac/pc

Du trenger ikke spørre mpx om å prøve en annen.. Bare levere den tilbake med DOA, så skal du få en ny.. Hvertfall fikk jeg beskjed om å gjøre det..

Ett annet tips som noen later til å ha nytte av er å løsne litt på skruene i bakkant der det er problemer. Aner ikke om det funker men er gratis å prøve

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foreløpig bruker jeg en Samsung UE55F8505 - men den skal rett tilbake til Lefdal. Jeg er for så vidt stor fan av Samsung, men ser for mye ulemper i form av dårlig betraktningsvinkel, for mye lyslekkasje og alt for mye funksjoner som jeg aldri vil bruke. Nå er fokuset mitt helt og holdet innstilt på bildekvalitet fremfor apper, funksjoner og annet dill dall. Tenker det blir en Philips 8008 - den synes jeg har et fantastisk bilde.

Ang. Get PVR-boks. Jeg har den nye "Getboks II" og prøvde bl.a med ny Philips HDMI-kabel og ny optisk kabel. Prøvde også med innstillingen "delay" - ble bedre, men ikke helt i synk.

Du har jo alltids mulighet å bytte ut mot en ny 8708 - kanskje du er mer heldig med neste. Selv synes jeg 8708 og tilhørende programvare virker uferdig. Med en TV til 15k i 2014 må man kunne forvente mer - synes jeg.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må visst bruke angrefrist for så å bestille en ny, det tviler jeg på at jeg kommer til å gjøre. Blir nok heller å levere den inn og finne noe annet. Noen som vet hvordan feks 8008 er i forhold til 8708?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må visst bruke angrefrist for så å bestille en ny, det tviler jeg på at jeg kommer til å gjøre. Blir nok heller å levere den inn og finne noe annet. Noen som vet hvordan feks 8008 er i forhold til 8708?
    Hvis mulig, er det beste å oppleve skjermen selv - men den tanken regner jeg med at du har tenkt. ;-)
    Selv har jeg bare sett skjermen et par ganger men det var nok til å få et godt inntrykk av bildekvaliteten. Dessverre har jeg ikke fått sammenlignet mot Sony W905 (mitt andre alternativ), men har fått inntrykk av at 8008 presterer litt bedre på sortnivå og betraktningsvinkel.

Har også mailet med en KAM i TP Vision vedr. 8708 kontra 8008, og fått dette til svar:
    Takk for en hyggelig prat for kort tid tilbake. Veldig lei meg for din uheldige opplevelse og beklager så mye bryderiet og tidsbruken.
    Min anbefaling er 55PFL8008 da denne rent bildekvalitetsmessig leverer litt bedre. I hovedsak på sortnivå.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Philips 47PFL6907 til 7990,- hos Komplett og MPX + Cash-Back fra Philips
    By tommo21 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 2
    Siste melding: 11-23-2012, 22:14
  2. Parabol vinkel - Elevation
    By Wind in forum Satellitt
    Svar: 7
    Siste melding: 10-08-2011, 21:14
  3. 47" Philips pfl9703 eller Philips pfl8404?
    By Alfaholiker in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 09-26-2010, 18:54
  4. Svar: 0
    Siste melding: 03-30-2008, 05:48
  5. Svar: 7
    Siste melding: 05-31-2004, 17:46

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg