Loewe CRT med VGA tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Loewe CRT med VGA tilkobling

Noen andre enn meg på forumet her som har kjøpt seg en VGA modul til sin Loewe CRT-TV? Har et par spørsmål angående denne modulen..

En av de store fordelen med VGA modulen er at TVen kan sveipe opp progressive bilder. Men er dette virkelig en fordel? En av ulempene med å vise progressive bilder er at TVen da ikke kan sveipe raskere enn 50 Hz for PAL og 60 Hz for NTSC, noe som medfører tydelige linjeflimmer på skjermen.

Har lekt litt (mye..) med Powerstrip på denne skjermen og ved å sende inn et 50 Hz interlaced signal ser det ut til at TVen automatisk sveiper opp dette i 100 Hz interlaced. Fordelen med dette er at en slipper linjeflimmer, men desverre er DMI elektronikken deaktivert over VGA slik at en uansett får en del flicker på bildet. Dette punktet er sikkert mulig å justere i PCen dog. Den største ulempen med interlaced er uansett hakking ved panoreringer noe som vises ganske tydelig om en drar beveger litt på programvinduer ol. på PCen.

Noen som vet om det er mulig med noen kompromiss her? Vet at TVen synker på 70 Hz progressiv, men har foreløpig ikke greid å fått opp et bilde uten støy. Noen som har noen andre kommentarer må de gjerne poste dette også. Å få TVen til å synke på 75 Hz progressivt er den store drømmen..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt her?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe nytt nei. TVen synker og gir stabilt bilde ved 50 Hz, 60 Hz, 70 Hz, 75 Hz og 80 Hz progressivt, men viser to delbilder ved siden av hverandre på alle frekvenser utenom 50 og 60 Hz. Bruker derfor 100 Hz interlaced til vanlig og 50 Hz progressivt når jeg ser film.

Et nytt problem som har oppstått er at Powerstrip viser hvor mange bugs programmet egentlig har når jeg prøver å skifte frekvenser. Å lagre to profiler for TVen under "Display profiles" og deretter skifte mellom disse funker ikke, annet enn at TVen bare faller ut av sync.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gir en merkbar forskjell fra scart.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    Så du fant ut at en slik kabel var bortkastet etterhvert du også?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tankegang du har :roll:

Nei det er så absolutt ikke bortkastet!
    Jeg skal bytte til Projektor det er derfor jeg skal selge den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, selgerne på Hifiklubben er veldig glad i å pushe folk på disse kablene, selv om de ikke har noen veldig god forklaring når de blir spurt nærmere om de. Men dette vet du sikkert selv, Hi-fi Lasse

Antar Loewes nye TVer jobber på komponent-domenet i sin interne billedbehandling og i så måte sparer en seg for konverteringer i både tven og dvd-spilleren, men noen praktisk forskjell i billedkvalitet kontra en god scart-kabel (rgb) eksisterer nok ikke.

Men alt dette var svært Off Topic, men jeg følte grunn til å kommentere det når noen postet slik reklame i posten "min".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •