Kjøpte for en drøy uke siden en Samsung 6 serie (6515) som fungerte helt fint ut av boksen. Ble først testet med dekoder og xbox, dagen etter skulle jeg teste med pcen. Skrudde pc på, og switchet hdmi input. Da ble skjermen full av farger før den skrudde seg av.

Skrudde den så på igjen, fikk og pc-bildet - så skrur den seg av igjen. Får da fem blink på standbylyset og noen tikkelyder før den gjentar syklusen. Starter aldri igjen.

Fikk byttet til en ny TV (samme modell) denne Fredagen. Kobler den opp, og det samme skjer igjen. Men denne gang får jeg flimmer på skjerm før det begynner å ryke av tven.

Reiser så tilbake med tv nr 2, og får byttet i en 47LA691V. Denne fungerer helt topp - men tør ikke koble til pcen!

Det var ingen problem å koble pcen til min gamle Samsung Plasma, ei heller igjennom prosessor/reciever. Det er ikke noe i veien med strømnettet her - MEN pcen ble slått ut midlertidig av lynnedslag i Juli. Kan dette være årsaken? Kan en hdmikabel tilføre for mye juice til tven?

Tanken er at jeg må kjøpe ny pc, for sjanser ikke på denne lengre. Og tv-bruken min er 80% som pc skjerm.

Blir naturlig bekymret for at en ny pc også kan knekke tven.