"Public displays"/monitorer vs vanlige TV'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Public displays"/monitorer vs vanlige TV'er

Hei, ser at Komplett nå har fått ett bredt sortiment av "Public displays"/monitorer:

http://www.komplett.no/search?q=public+display

Som er ett godt alternativ for de som vil unngå NRK-lisensen, men hvordan er disse sammenlignet med tradisjonelle TV'er?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt en ordentlig sammenligning, men i militæret har jeg sett en god del NEC og Samsung LCD monitorer i 46-55" størrelsen og de er utrolig skarpe med krystal klar bilde. Har kun sett de vise nettlesere/skrivebord og kamera footage og ikke filmer, TV innhold, spill etc.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det som gjør meg litt usikker er hvorvidt disse skjermene er designet for bilder med mindre bevegelse enn f.eks. en TV som skal takle sport og actionfilmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bumper denne... Vil gjerne ha erfaringer på dette selv.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det ligger jo i en monitors natur at den er laget for å gjengi kildesignalet mest mulig troverdig uten bruk av intern prosessering... For egen del slår jeg uansett av alt av intern prosessering på de fleste TVer da dette som oftest resulterer i et dårligere bilde totalt sett, men ser du mye på fotball og kunne tenke deg "100Hz"-funksjonalitet er nok som oftest ikke en monitor å foretrekke.

En del filmentusiaster har jo tidligere sverget til Panasonics proffskjermer nettopp fordi de stort sett var rippet for alt av prosessering. I dagens markedet er det nok imidlertid slik at mange ofte ønsker litt prosessering selv av film, og/eller for eksempel frame interpolation til fotball etc., og dermed tror jeg nok kanskje monitorens dager til hjemmebruk - spesielt når en ser at prismessig disse ofte havner langt over en tilsvarende TV - er talte...

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ingen ekspert på digital signage (som bransjen kalles), men det har også med driftsikkerhet (reliability) å gjøre. De firmaer som jeg har vært i befatning i asia som lager digital signage sier at det går helt andre komponenter inn i slike produkter for at de bl.a. skal tåle 24/7 drift og en del tøffere miljøkrav (altså temperatur og sollys, ikke å redusere global oppvarming...).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Lignende tråder

1. Svar: 15
    Siste melding: 03-07-2012, 15:11
  2. Svar: 4
    Siste melding: 12-21-2008, 01:34
  3. Svar: 0
    Siste melding: 03-06-2006, 14:23
  4. Svar: 3
    Siste melding: 02-04-2006, 12:10
  5. Kan "vanlige" transformatorer dimmes? Fjernkontrol
    By Jamez in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 26