Er det mulig å få ett brukenes TV i størrelsen 55" og opp til under 10 000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det mulig å få ett brukenes TV i størrelsen 55" og opp til under 10 000?

Vi er straks på flyttefot, og siden vi da får en del lengre avstand i fra sitteposisjon til plassering av tv ønsker jeg å gå opp i størrelse på tv.

Bruk er i grunn filmer/serier, litt xbox og noe vanlig tv sendinger.

TV jeg har i dag er 46", så om det skal være merkbar økning må jeg vel opp på 55" eller større?

Så finnes der noen gode tver til under 10 000,-? Det blir ikke vektlagt smart-funksjoner osv da jeg ikke har bruk for dette i utgangspunktet.

Er Samsung UE55F6500 ett bra kjøp til 10 000?

Eventuelt Samsung UE55F6105 til 7500 eller Thomson 55" LED-TV 55FU4243 til 4995?

Så lenge jeg ikke må ned på bildekvalitet i fra dagens tv så er jeg fornøyd, og det er i grunn også det eneste kravet jeg har. Forøvrig Samsung LE46C635 jeg har nå.

Edit: Hva er forresten forskjellen på UE55F6500/05/15?
    Sist endret av svortevik; 10-14-2013 kl 01:58

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan anbefale tv i denne størrelse og prisklasse?

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har jo et godt tilbud på en samsung 64'' plasma for tiden.
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777118#extra

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha gått for Samsung PS60F5505 plasma.
    http://www.prisjakt.no/product.php?p=1745874

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke det bli ett problem med plasma når det er en HTPC som styrer alt?

Det blir jo ofte satt på radio, wimp eller spotify noen timer via mediaportal, og da kan den jo stå med statisk bilde i timesvis av gangen.

Hva størrelse er anbefalt når en sitter ca 3.5 meter i fra tv?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik Vis post
    Vil ikke det bli ett problem med plasma når det er en HTPC som styrer alt?

Det blir jo ofte satt på radio, wimp eller spotify noen timer via mediaportal, og da kan den jo stå med statisk bilde i timesvis av gangen.
    Det kan jo fort bli et negativt problem med plasma ja, men du får ofte større og bedre bilde med plasma ved en mye lavere pris enn med LED tver,

Kanskje ikke helt hva du vurderer, men jeg kjøpte meg en sonos connect til kun dette formålet, det er meget deilig og ikke måtte slå på tv\pc etc.
    Og med sonos kan du starte radio og streaming tjenestene helt uten at du har en pc slått på.
    Folk kan si så mye negativt til vil egentlig om sonos og mangelen av 24bit dac, men dette hører man ikke med netradio og streaming og sonos fungerer helt ypperlig og er bruker vennlig som få.
    Dog dette fordrer kanskje at man har en pad eller smart telefon av noe slag

Samsung plasma tven min (PS51E6505) har jo også en 'panel off' funksjon men den er så gravd ned i menyene hos min at den er nesten ubrukelig

Vi snakker altså her om ca 15+ knappe trykk for og finne den...

Hva størrelse er anbefalt når en sitter ca 3.5 meter i fra tv?
    Kanskje et farlig forum og spørre dette, jeg sitter selv ca 3m fra et 92" lerret og det kunne verdt litt større til film og spilling...

Det finnes selvsagt LED i størrelsen og budsjettet, men jeg kjenner ikke noe til kvaliteten eller hva de går for, jeg har ikke studert tv markedet siden jeg bytta i fjor, så beste konkrete hintet jeg kan gi er om du tar i bruk elkjøps\lefdal's 30 dagers garanti og tester ut noen tver hjemme, man får bare ikke sett om de duger inne i butikken.
    Bare og passe på alle små poser og være litt bevisst med embalasjen så tar de dem imot uten problemer og du får penga tilbake på konto gjerne innen 3 dager.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alt en squeezebox som fint kan brukes til radio, wimp og spotify. Problemet er at både barna og kjerringen foretrekker å gjøre dette via mediaportal og bilde på tv, og dermed blir det stående på så lenge de hører på musikk. De er heller ikke spesielt flink å slå av tv, så det står gjerne med startskjermen til mediaportal i noen timer av gangen.

Jeg kunne gjerne tenkt meg plasma selv, men vet rett og slett ikke om det vil være noe smart kjøp med hensyn til hvordan tv vil bli brukt.

Jeg kan jo alltids unngå problemstillingen med å fjerne både wimp, spotify og radio i fra mediaportal og dermed tvinge de over på squeezebox. Dette kombinert med en auto av funksjon på tv kan jo gjøre at plasma blir det beste valget.

Men hvordan er plasma med hensyn til kobling av pc? Mener å ha lest tidligere at om det skal kobles mot pc så er ikke plasma ett alternativ.

Ser forøvrig at en får Samsung 64" Plasma TV PS64F5005 til under 10 000 nå i helgen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alt en squeezebox som fint kan brukes til radio, wimp og spotify. Problemet er at både barna og kjerringen foretrekker å gjøre dette via mediaportal og bilde på tv, og dermed blir det stående på så lenge de hører på musikk. De er heller ikke spesielt flink å slå av tv, så det står gjerne med startskjermen til mediaportal i noen timer av gangen.

Jeg kunne gjerne tenkt meg plasma selv, men vet rett og slett ikke om det vil være noe smart kjøp med hensyn til hvordan tv vil bli brukt.

Jeg kan jo alltids unngå problemstillingen med å fjerne både wimp, spotify og radio i fra mediaportal og dermed tvinge de over på squeezebox. Dette kombinert med en auto av funksjon på tv kan jo gjøre at plasma blir det beste valget.

Men hvordan er plasma med hensyn til kobling av pc? Mener å ha lest tidligere at om det skal kobles mot pc så er ikke plasma ett alternativ.

Ser forøvrig at en får Samsung 64" Plasma TV PS64F5005 til under 10 000 nå i helgen.
    Med min samsung så er det ikke noe problem og kjøre pc på i det hele tatt, dette var vel heller et problem før når plasma panelene hadde en litt rar oppløsning men nå hvor de også er standard fullhd så er det enestes problemet potensiellt innbrenning, og dette egentlig bare om man surfer eller lar den stå på desktopen i en stund.

Men ja som du tenker så høres det vel litt ut som at du helst bør ha en LED tv med familiens bruks mønster, da slipper du jo og bekymre deg over IR, og ikke får du plasma summingen etc.
    (Min kan summe ganske kraftig i lyse scener faktiskt)

Plasma har jo da selvsagt i min mening et mye bedre bilde, men de er litt mer skjøre i bruk enn en led som du kan slå på og praktiskt talt la stå på i noen uker...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går helt fint å koble plasma til PC. Kan ikke forstå at du skal ha lest at det ikke går. Det stemmer i alle ikke. Mange av oss har HTPC og plasma, men man må selvsagt vise noe forsiktighet med stillbilder og innbrenning. Du bør bruke en skjermsparer. Da går det nok bra. Tror det finnes egne strømsparere beregnet til plasma også. Men ville som tidligere nevnt ha valgt en Samsung plasma og ikke Panasonic.

Til 3,5 m ville jeg personlig ha valgt størrelsen 60-65".

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var jeg selvsagt for sen til å få PS64F5005 til tilbudspris, så da er ikke den aktuell lengre.

Men ser at denne helgen så selges Samsung 60" 3D Plasma Smart TV PS60F5505 til 7990,-

Her blir jo tv 4" mindre, men jeg får i tillegg smartfunksjoner og 3D.

Kan noen si om dette er ett bra kjøp til den prisen eller om jeg får ett bedre TV til 7990 i størrelsen 55-65"?

Bruk er som nevnt vanlig tv, filmer og serier via stuepc, samt spilling på xbox 360 og etterhvert xbox one eller ps4.

Plasmasumming? Er det snakk om direkte irriterende støy i fra tv?
    Sist endret av svortevik; 11-16-2013 kl 02:24

Lignende tråder

1. Vil PS3 spill kjøpt i Polen være brukenes her hjemme?
    By eMTea in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 2
    Siste melding: 10-17-2012, 17:28
  2. Er Ground Zero Nuclear 15" brukenes til sonosub?
    By AHaugen in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 11
    Siste melding: 02-09-2011, 02:06
  3. Svar: 9
    Siste melding: 01-20-2011, 13:28
  4. Sony Prosjektorer 5-15 000,-Er de brukenes?
    By Sizedoesmatter in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 11-29-2006, 10:31
  5. Er denne brukenes til HTPC? Sammen med BenQ PE6100
    By hotsand in forum Generell HTPC
    Svar: 6
    Siste melding: 11-11-2004, 15:33

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg