50" Finlux 4K, noen som vet noe om den?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50" Finlux 4K, noen som vet noe om den?

Lurer egentlig på om den kunne være aktuell som dataskjerm. Leste et sted det ble anslått en pris på 10.000 kr.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anta at det er i samme gate som Seiki. http://www.seikidigital.com/
    Det er skjermer som har "OK" paneler og dårlig prosessering.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Lurer egentlig på om den kunne være aktuell som dataskjerm. Leste et sted det ble anslått en pris på 10.000 kr.
    Hva bruker du dataen mest til da? Spilling, Surfing, HTPC, video- og bilderedigering?

De bruker panel fra Vestel (som de eies av), samme som bla. a. Grundig og Luxor bruker. Toshiba og Sharp bruker vel også panel fra Vestel i enkelte av sine modeller.

Generellt er panelene kjent for å by på svært gode bilder og Finlux er generellt god på HD, men oppskalering har de ikke vært best på. I tester scorer de gjerne 7/10 og mellom god og utmerket på bildekvaliet på sine bedre skjermer.

Det eneste de er kronisk dårlig på er lyden fra skjermene, men går ut i fra at det ikke er så veldig relevant?

Er jo bare å vente til en test blir foretatt før du evt. kjøper, så se hva de vektlegger ift hva du skal bruke den til

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sjangs for at de bruker samme panel og har elendig sort nivå og fargegjengivelse. Om dataskjerm ønskes foreslår jeg en IPS-lcd i 27-30" størrelse med 2560x1440/1600p oppløsning i stedet så får du både sylskarphet og naturtro farger i ett.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo noe bedre enn det jeg trodde, i alle fall, men Vestel er ikke akkurat kjent for klasseledende kvalitet på panelene sine....

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klasseledende er de ikke, men heller ikke dårlige. En kan vel trygt si at det er et stykke mellom Finlux og de værste. Akkurat som det er et stykke opp til referanser som Panasonic og andre. Vestel sine panel tar seg vel generellt bere ut i Finlux-skjermer enn i de som selges i Vestel-navnet.

Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Det er sjangs for at de bruker samme panel og har elendig sort nivå og fargegjengivelse. Om dataskjerm ønskes foreslår jeg en IPS-lcd i 27-30" størrelse med 2560x1440/1600p oppløsning i stedet så får du både sylskarphet og naturtro farger i ett.

Sånn rent i farten ser det ut til at Chimei (CMI) lager Seiki sine panel. Vestel hadde nok ikke solgt sine 4k/UHD via dem før seg selv

Er spent på tilbakemlding fra TS om hva dataskjermen faktisk skal brukes til. 55" er er jo stort som ren dataskjerm, det er jo forøvrig 30" også etter min mening =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes Vis post
    Klasseledende er de ikke, men heller ikke dårlige. En kan vel trygt si at det er et stykke mellom Finlux og de værste. Akkurat som det er et stykke opp til referanser som Panasonic og andre. Vestel sine panel tar seg vel generellt bere ut i Finlux-skjermer enn i de som selges i Vestel-navnet.

Sånn rent i farten ser det ut til at Chimei (CMI) lager Seiki sine panel. Vestel hadde nok ikke solgt sine 4k/UHD via dem før seg selv

Er spent på tilbakemlding fra TS om hva dataskjermen faktisk skal brukes til. 55" er er jo stort som ren dataskjerm, det er jo forøvrig 30" også etter min mening =)
    Jeg bruker en 46" Samsung LCD nå, og er stort sett bare til surfing...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Jeg bruker en 46" Samsung LCD nå, og er stort sett bare til surfing...
    Ok, antar det ikke nødvendigvis er en referanse-type skjerm som brukes til surfing? Så da burde sikkert Finluxen kunne gjøre jobben.

Flatpanels og/eller andre vil sikkert være tidlig ute å gi noen pekepinn på hvorvidt den vil være verdt å gå for eller ikke. Generelt sett tror jeg ikke at Vestel vil ødelegge merkenavnet Finlux med dårlig ytelse i en UHD-skjerm

Sitat Opprinnelig postet av Finluxdirect
    We’re proud to have won so many awards over the last 12 months including ‘5 stars’ from What Hi Fi, ‘Best TV Award’ from The Sunday Times, ‘ Platinum A Design Award’ for our glass-on model designs and ‘Recommended’ awards from the likes of Trusted Reviews and AVForums.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på Samsung sin 55" 4K i dag på Elkjøp. Uten at jeg lette etter feil i bildet, så må jeg jo si det var nydelig å se på!

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finlux 4K UHD kommer ikke før påske 2014.

Finlux are attending the Gadget Show Live @ Christmas on the 1-3rd November 2013, at Earls Court, London. We have stand L30, located right in the middle of the show and will be displaying all our latest models and showing off cutting-edge TV technology to give you a taste of future Finlux launches.

We're excited to announce that we'll be showing off our 4K Ultra-HD offering, due for production for Easter 2014. Come see what the fuss is and what you'll be able to get your hands on for a market changing price point. We'll be displaying our latest 32", 40" and 50" Smart models with our new features such as Skype, Netflix, Web browsing and BBC iPlayer. If you wondered how good Finlux TVs are for gaming, than make sure you come and take part in our gaming competition where you can win a fantastic 32" 3D TV if you win... etc... Come see our 3D TVs in action and see why a Finlux 3D is a must have for Sport and Movie fans, as well those looking to keep the kids entertained for hours!
    http://www.finluxdirect.com/page/gadgetshow

Lignende tråder

1. finlux?
    By albert in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 01-21-2005, 11:15
  2. Finlux 28" 16:9 og RGB
    By oeb in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 12-10-2004, 21:10
  3. Noen erfaringer med Finlux 82X300
    By festus in forum TV-apparater