LG med oled i Norge i oktober - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er isolert sett kurvingen jeg snakker om Finneru, og de samme bivirkningene som gjelder for alle kurvede bildeflater.

Forøvrig har jo LG en ny smarttelefon med kurva skjerm. Nei,jeg har ikke prøvd telefonen heller. Men jeg sier det alikevell, det er slike harry påfunn som er med på å skille de forskjellige produsentene fra hverandre.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger jo ikke se en slik tv selv for å skjønne at kurvingen vil gå litt utover bildegeometri og innsynsvinkel, noe som også bekreftes i et par tester jeg har lest. Inntrykket jeg fikk fra testene var at kurvingen ikke var noe stort tema, men at konvensjonelle flate utgaver likevel hadde vært å foretrekke. De kommer nok uansett etter hvert. Dere som har sett den, hva ville dere selv foretrukket? Kurvet eller flat?

Det eneste som bekymrer meg litt er, i likhet med LCD, problemer med klarhet under bevegelse. Dette er visst en svakhet ifølge ekspertanmeldelser. Det kan selvfølgelig løses med interpolering og forskjellige teknikker som simulerer flimringen fra CRT og plasma, men det har gjerne negative bivirkninger som går utover bilde. Dessuten vil jo slik ekstra bildebehandling medføre masse "input lag", noe som er et stort problem for oss som bruker spillkonsoller.
    Sist endret av TV Dinnah; 11-12-2013 kl 03:40

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bevegelses-skarpheten er den beste jeg har sett på noe TV-apparat. Noe annet ville også være merkelig, da panelet er enormt mye raskere til å oppdatere enn både LCD og plasma. Testet 24 fps uten interpolering (og annen prosessering), og bevegelses-skarpheten var som sagt bedre enn noen annen flatskjerm jeg har sett. Input lag har jeg ikke testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så LG sin oled skjerm på expert alnabru i går. Et helt utrolig bilde rett og slett!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Når det gjelder innbrenning, så prøvde jeg virkelig å provosere det frem på LG skjermen, men det var ikke mulig å oppnå så mye som en svak image retention engang. Blir jo spennende å se på sikt. Både med tanke på innbrenning og levetid på panelet.
    Nå er det vel spesielt fargen blå som har vært problemet med OLED? Samsung sliter fremdeles med dette på sine AMOLED-mobiler. Langtidssvakhet, og ikke midlertidig IR.

Med facebook og meldingsmeny begge i blå, får ikke svakheten mye hjelp heller, men i TV-bilder blir det vel litt annerledes.
    Samsung har vel også brukt blå i notifikasjonspanelet og tastaturet? En del som melder om at begge disse også blir innbrent.

Blir spennende å se hvordan dette utspiller seg i OLED-TVene over tid. Nå er ikke akkurat nyhetene på NRK det vi ser mest på, men likefullt noe en har i bakhodet.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Lørdags tilbud 6 oktober hos Mpx.no
    By _LarZen_ in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1
    Siste melding: 10-06-2012, 02:26
  2. TV Norge HD!!! fra 3.oktober.
    By McKajVah in forum Satellitt
    Svar: 3
    Siste melding: 09-23-2008, 21:17
  3. Onkyo med ny HD-DVD i Oktober
    By HD in forum UHD Blu-ray-spillere