LG med oled i Norge i oktober - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg regner egentlig med dette, men må bare spørre likevel siden det ikke er nevnt.. knuser de LCD på lysstyrke også? Og fungerer de bedre i opplyste rom enn LCD? I såfall er det jo ingen tvil om at dette er bra saker som vi bare får håpe får skikkelig fotfeste... i mellomtida antar jeg de av oss her inne som er interesserte allerede har en god plasma-tv som varer mens man venter på prisfall

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG starter større produksjon av OLED neste år. (Gen-8 M2 OLED TV fab)

LG Display, the world’s biggest display manufacturer, said Thursday it will start mass-producing OLED (organic light-emitting diode) screens to be used in televisions from the latter half of 2014.

“Our new OLED manufacturing line using the so-called eighth-generation glass-cutting technology will go online in the second half of next year after various pilot tests,” company spokesman Lee Sang-wook said.

The new line has a monthly production capacity of 26,000 glass sheets (or about 100,000 - 150,000 55" panels, depending on yield). Total investment for the new line will reach $650 million.

The mass production plan was unveiled at a ceremony to celebrate the installment of the first production equipment for the new line at the company’s main display complex in Paju, Gyeonggi Province.

“As you know, LG was the first firm to release 55-inch OLED screens. Now, we are moving toward mass-production. It will be tough. But we will closely collaborate with our partners to complete the plan as scheduled,” the CEO Han said during the event.

LG, which bought Kodak’s OLED patent portfolio in 2009, has been paying more attention to the white-OLED with color filter TV panel process using both phosphorescent and fluorescent materials that can help ease the mass production of OLED TV screens as compared to the “RGB” approach being pushed by its biggest bitter cross-town rival Samsung Display.

LG Display said it has recently developed a hybrid technology designed to cut costs and generate better production yields.

The spokesman said this is a “WRGB-OLED,” which uses advantages of white- and RGB-based OLED technologies, respectively.

LG Display's current production volume is very low. When the M2 will enter mass production OLED TV prices will drop, some forecast that the price of the TV will drop by around 50%.
    Sist endret av eriaur; 11-07-2013 kl 22:44

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Jeg regner egentlig med dette, men må bare spørre likevel siden det ikke er nevnt.. knuser de LCD på lysstyrke også? Og fungerer de bedre i opplyste rom enn LCD? I såfall er det jo ingen tvil om at dette er bra saker som vi bare får håpe får skikkelig fotfeste... i mellomtida antar jeg de av oss her inne som er interesserte allerede har en god plasma-tv som varer mens man venter på prisfall
    Nei den knuser ikke LCD på lysstyrke, snarere tvert i mot. Dog har den mye mer lys enn plasma. Som eksempel; en kalibrert VT eller ZT60 ender gjerne opp rundt 20 fL, om jeg vektlegger lineær fargetemperatur, og forsøker å holde innbrenning i sjakk. På nevnte LG-TV målte jeg 46 fL, og følte jeg hadde noe mer å gå på. En god LCD er som regel kapabel til mer en det dobbelte av dette. Men de vil ikke oppleves dobbelt så lyssterke, fordi "sort" er så uendelig mye lysere enn på OLED-en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at buet OLED er bare til for markedsføring. For å kunne selge disse tvene utenom bildekvalitet så er tvene nødt til å stikke ut i mengden. Vi vet jo fra telefonmarkedet at OLED kan være flat samt flere prototyper fra andre produsenter.

Får opp OLED tven fra LG på utstilling på Elkjøp Lørenskog over helgen, om ikke i helgen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Nei den knuser ikke LCD på lysstyrke, snarere tvert i mot. Dog har den mye mer lys enn plasma. Som eksempel; en kalibrert VT eller ZT60 ender gjerne opp rundt 20 fL, om jeg vektlegger lineær fargetemperatur, og forsøker å holde innbrenning i sjakk. På nevnte LG-TV målte jeg 46 fL, og følte jeg hadde noe mer å gå på. En god LCD er som regel kapabel til mer en det dobbelte av dette. Men de vil ikke oppleves dobbelt så lyssterke, fordi "sort" er så uendelig mye lysere enn på OLED-en.
    ...oj, heftig... Skal ikke mye demping av lyset til før OLED TVen med 46fL vil femstå som ekstremt ekstremt dynamisk... En ser jo utbytte av sortnivået selv i en opplyst messehall!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mihkku Vis post
    Jeg mener at buet OLED er bare til for markedsføring. For å kunne selge disse tvene utenom bildekvalitet så er tvene nødt til å stikke ut i mengden. Vi vet jo fra telefonmarkedet at OLED kan være flat samt flere prototyper fra andre produsenter.

Får opp OLED tven fra LG på utstilling på Elkjøp Lørenskog over helgen, om ikke i helgen
    Hvor stor er en telefon da, lettere å få til en flat skjerm på 5".

Grunnen til kurvet er nok fordi skjermen er så myk at det må til på litt større skjermer, ser ingen annen grunn til det.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Hvorfor har kurvet lerret kommet? Har det ingen fordeler foruten at det ser kult ut?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vanskelig å si om kurvingen er et valgt design eller ikke men etter OLED jo har blitt vist på IFA i form av flate skjermer i flere år nå synes jeg jo kanskje det er rart at det utelukkende er av teknisk årsak. Samtidig har jo OLED-produksjonen hatt mange problemer og kanskje kurvingen er nettopp løsningen på å få bukt med en del av disse. Kurving på en 55" TV har null og niks for seg, etter mitt syn verken estetisk eller teknisk, men på store lerreter synes jeg personlig kurving i 2.35:1 er fett selv om en får litt geometrifeil (men det gir ingen tekniske fordeler med kurving heller på store lerreter med unntak ved bruk på anamrfiske linser).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...verdt å nevne i denne sammenheng er kanskje at JVC snakket om at de på årets projektormodeller ville introdusere en funksjon som "fikset" geometrifeilen ved bruk mot kurvet lerret (antar da funksjonen er ment ved bruk uten anamorfisk linse), hvilket kan tyde på at kurving faktisk er en design/konseptgreie fremfor noe produksjonsteknisk også på OLED-TVene...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    Vel. Hvorfor har kurvet lerret kommet? Har det ingen fordeler foruten at det ser kult ut?
    Kurvet lerret er i utgangspunktet kun for bruk med anamorphisk linse da den introduserer pincushion som det kurvede lerretet eliminerer, å bruke kurvet lerret fordi det ser kult ut ser jeg ingen fordel med. Jeg hadde kurvet lerret da jeg brukte ISCO IIIL anamorphisk linse, men da jeg kjøpte VW1000 og begynnte å zoome gikk jeg umiddelbart tilbake til vanlig flatt lerret.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Hvor stor er en telefon da, lettere å få til en flat skjerm på 5".

Grunnen til kurvet er nok fordi skjermen er så myk at det må til på litt større skjermer, ser ingen annen grunn til det.
    De er nok kurvet av design, kansje også funksjon, men for all del, ikke fordi de er for myke. Tror du virkelig å lage en flat skjerm ville være en utfordring? Og om så, en utfordring produsentene ikke ville kommet seg rundt, etter alle årene de har strevd med denne teknologien?

Ett kjapt google søk ville uansett vist deg at det allerede er produsert store, flate oled skjermer.

Her
    Sist endret av Ballis; 11-08-2013 kl 23:40

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    De er nok kurvet av design, kansje også funksjon, men for all del, ikke fordi de er for myke. Tror du virkelig å lage en flat skjerm ville være en utfordring? Og om så, en utfordring produsentene ikke ville kommet seg rundt, etter alle årene de har strevd med denne teknologien?

Ett kjapt google søk ville uansett vist deg at det allerede er produsert store, flate oled skjermer.

Her
    Jeg vet at det ikke er noe problem å lage den flat, men med det designet de har valgt tror jeg at de har valgt kurvet fordi en flat med samme design/chassi ikke ville holdt på formen. Les også hva jfinnerud og Gorm sier og de har også sett skjermen live akkurat som jeg. En kurvet 55" har ingenting med funksjon å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Det er vel mer enn lyst nok for entusiaster (øynene begynner jo å blø lenge før den tid), min bekymring heller mer mot at man kan risikere at disse, til tross for at de er overlegne, vil se tristere ut side om side med LCD-er sånn som har vært tilfelle med plasma. Saueflokken har en tendens til å gå etter tv-en med mest lys og oversaturerte farger, uavhengig av om dette egentlig ser bra ut i stua eller ikke. Jeg personlig synes de tallene du oppgir for OLED er griserått, og håper derfor teknologien får fotfeste sånn at man etter noen år kan kjøpe en slik for å erstatte plasma-en. Jeg tror plasma har tapt terreng mye pga dette. De som ikke har satt seg inn i dette vil jo ikke tenke at det blasse bildet de ser i butikken vil være det beste hjemme i stua.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg vet at det ikke er noe problem å lage den flat, men med det designet de har valgt tror jeg at de har valgt kurvet fordi en flat med samme design/chassi
    Okay da misforsto jeg. Trodde du refererte til oled generelt. Om du bare henviser til dette spesielle designet går ikke det spesielt godt fram, og påstanden din om at det er "lettere å lage en flat 5" skjerm" bare forsterker inntrykket.
    Sist endret av Ballis; 11-09-2013 kl 09:54

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig skrevet av meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp lade Trondheim har denne har sett på han i dag ... for en utrolig tv.
    Knall sortnivå under skarpt butikk lys. sylskarpe bilder hel frelst på han.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kurve skjermen ? ... Because they can !

Konstruksjonsmessig er jo muligheten lett tilgjengelig i utgangspunktet, dermed ble fristelsen for stor. Til tross for at det gjør mer ugang en positivt med bildekvaliteten/opplevelsen. Mine 2 cent.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du sett skjermen J.P?

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg se skjermen for å mene noe om kurvingen ?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at man bør ha sett eller hørt et produkt først ja. De fleste som mener noe om en egenskap eller et produkt Har vel sett eller hørt produktet først?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Lørdags tilbud 6 oktober hos Mpx.no
    By _LarZen_ in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1
    Siste melding: 10-06-2012, 02:26
  2. TV Norge HD!!! fra 3.oktober.
    By McKajVah in forum Satellitt
    Svar: 3
    Siste melding: 09-23-2008, 21:17
  3. Onkyo med ny HD-DVD i Oktober
    By HD in forum UHD Blu-ray-spillere