Oppgradering eller ikke: Usikker. Hjelp? :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Oppgradering eller ikke: Usikker. Hjelp? :)

Har en LG 55" LE850N med backled, snart tre år gammel, men vurderer nytt panel litt ambivalent. Ser at Elkjøp har knalltilbud på både Sammy F8005, LG 860 og foreløpig favoritt Sony W905 denne uka, og sitter litt på gjerdet hvorvidt en oppgradering vil være verdt det, eller om man skal la den gamle hesten duge et par år til, før 4K OLED tar over stua etter hvert. Bruk: Hovedsaklig konsollspilling, HDTV via CD kabel og noe BD. Smart-TV og 3D er sekundært da jeg har en HTPC som gjør jobben bedre, ren og skjær PQ er det som gjelder. Pluss WAF. W905 er besiktiget og fått godkjentstempel av madammen, og denne er nok den mest aktuelle PQ-messig også. Vil det i det hele tatt bli noe særlig oppgradering PQ-messig? Hvis midlene var tilstede, ville dere tatt steget med en slik "mellomoppgradering"? Hvorfor/hvorfor ikke?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre det er noe fysiskt defekt eller noe som irriterer vettet av deg med den så hadde jeg beholdt den i hverftall 2 år til om mulig.
    BackLED er i min mening fortsatt en halv hest over alt av kant led nå til daga av kant led, synes jeg.

Min svoger har og tvi holder enda på sin snart 6-7 år gamle Sharp og jeg er ikke uenig med han, den tven er såvidt slått på sort nivå og uniformitet av min 1 år gamle Samsung Plasma som i tilliegg også har litt buzzing, og midlertidig IR (om det er noe som legger igjen skygger er det borte etter 10min med annet bilde)

Om Oled kommer da er jeg meget skeptiskt til, de har jo sagt at Oled er 3-5 år unna i 15 år nå omtrent, og det virker som disse organsike LED sliter med levetid på linje som vanlige LED så innbrenning vil bli et stort problem der også :\

4k vil nok fort rase i prise og hentyder og det er jo på vei ned mot 30k allerede for 50-60" kanskje allerede neste år..?

Så ja, jeg hadde ventet i 2-3 år med og bytte den tven.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, takk for utfyllende svar. Akkurat slike argumenter jeg var ute etter. Det brenner nok litt i lomma når man ser tilbudene som er tilgjengelige, men av og til er det verdt å stille det ekstra spørsmålet om man virkelig trenger alle disse evinnelige oppdateringene hele tida. Og jeg har egentlig ingen store innvendinger mot LG'en min heller, det eneste som irriterer meg en smule er de horisontale graderingene som vises ved veldig lyse bakgrunner (se http://i.imgur.com/gaTMz.png for eksempel - dette er kjent for denne modellen). Men om forskjellen i PQ hadde vært enorm i nyere modellers favør, kunne det selvfølgelig være interessant å bytte.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns nesten det har gått nedover med bilde kvaliteten de siste åra på tver, virker litt som de har kun fokusert på og få ting tynnere, billigere og med mer stash alá 3d og smart-tv, eneste funksjonen der jeg i det hele tatt brukte av smart-tv var netflix, men den ligger og fungerer mye bedre i ps3'n så bruker heller den.

Smart-TV selger de jo også innebygd i blueray spillere f.eks og atter igjen mener jeg personlig at 3d er en dårlig spøk det koster alt for mye i kontrast og fargene blir rett og slett blasse iforhold til 2d materiale på plasma'n min.

Nå ser jeg forsåvidt ikke mye film på tven, jeg har et 90" lerret som senkes ned foran den og en rimelig projektor til og stå for et helt akseptabelt 2d bilde som f.eks utdanker PQ iforhold til disse svære Sharp tvene som elkjøp demonstrerer.

Og angående de stripene du nevner så er vel ikke dette helt uvanlig selv med nye tver, og med kant led kan det rett og slett se slik ut i mørke scener.

Nå er nok kanskje ikke de nye 12k+ Sonyene fullt så ille men ja, jeg klarte ikke og leve med det så da ble det plasma på meg

Lignende tråder

1. Hjelp!! Har Bestilt Usikker På Om Funker
    By BlackDragon98 in forum Generell video
    Svar: 4
    Siste melding: 11-29-2012, 19:33
  2. Svar: 3
    Siste melding: 04-06-2012, 12:58
  3. Oppgradering Senter eller ikke?
    By domers35 in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-20-2012, 14:03
  4. HJELP ! Kjellerom med betongtak: lydbøyler eller ikke ?
    By Jerome in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 13
    Siste melding: 02-10-2007, 11:42
  5. Usikker Projektor eller Plasma tv
    By Kooyo in forum Generell video
    Svar: 3
    Siste melding: 04-10-2006, 12:27

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg