Ny Tv 55-60" max 10->15k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Tv 55-60" max 10->15k

Hei folkens!
    Da er det på tide med en ny tv. Jeg ber igjen om deres kyndige bistand til hjelp her!

Krav:
    55-60"
    Best mulig bilde for minst mulig penger

Koneønsker:
    Tynnest mulig
    Minst mulig ramme

Max pris:
    10.000 til 15.000 kroner

Bruk:
    Hovedsaklig til film titting fra min HTPC
    Blir også brukt til vanlig tv titting (endel fotball)
    Blir også brukt noe opp mot Xbox spilling

Veggfeste:
    Jeg må også ha veggfeste og har sett på dette http://www.multicom.no/SuperSlim-veg...t-p/c/p4046660

Jeg må jo først vite hvilken tv jeg skal ha men kan noen si meg hvor høyt selve veggfestet skal monteres på veggen?

Annet:
    Jeg har denne recieveren http://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-nr616-76093.html

Jeg har en del Samsung mobilprodukter, så det ville jo være ideelt å kunne koble disse mot tv'en men det er IKKE et krav.

mvh
    Tormi

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic VT60 er med unntak av kostbare OLED skjermer plasma kongen ZT60 den aller beste TVen på markedet: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...NGINE_PRISJAKT

Den koster 12 995,- for 50" utgaven (55" koster nesten 20K, jeg tror neppe det er verdt det)

Som plasma håndterer den bevegelser utrolig bra (med tanke på at du ser endel fotball) og den deler markedets beste sortnivå og høyeste kontrast med ZT60 (over 35K for 60"!)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har du en billigere modell; Panasonic ST60. Da får du 55" for 11 990,- (dersom 50" ikke er akseptabelt for deg)

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...y/188758.5290/

Den mangler noe av innholdet til VT60 bl.a. THX modus, ISF kalibrering, 3D briller og annet dildall, men bildemessig er den ikke for langt unna, med gode naturlige farger og en kontrast og sortnivå andre TV produsenter kan drømme om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan forøvrig nevne at jeg har bra lydanlegg rundt dette her så om tv's lyd er jævlig spiller det ingen trille.

Jeg har forsåvidt en kone som vil ha den tynnest mulig (hah det er første gang hun har sagt akkurat DET). Hun vil også ha minst mulig ramme og det ønsker jeg også. (Har oppdatert førstetråden for å reflektere dette.

Jeg har plasma idag fra Panasonic en eldre 42" og har vært brukbart fornøyd med denne.

Størrelsesmessig er det kun 55/60 som gjelder.

Hvordan er plasma vs lcd + andre i forhold til tykkelse?

Tidligere var det vel slik at LCD var best på data/xbox osv, jeg ser for det meste på tv direkte fra en HTPC med Windows 7 og XBMC mediacenter. Vil dette da slå inn som en faktor? Jeg ser også fotballen som regel gjennom dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg er i samme situasjon som deg. Har fra før en panasonic 42 tommer plasma som jeg har vært veldig fornøyd med, men i det siste har ønsket om et større bilde begynt å melde seg i større og større grad
    I utgangspunktet så jeg på vt60 65 tommer, men tror ikke størrelses messig at dette går gjennom hos kona... Har også funnet ut at jeg ønsker å gi 10-12 k for en tv og dette begrenser også litt. Har derfor sirklet meg inn på St60 55 tommer og ser at den får veldig mye skryt, spesielt at den gir mye for pengene. Har også sett en del på LED tv, men kommet frem til at jeg liker plasma bilde best. Så får jeg heller gå for en litt billigere tv nå og la 4K bølgen få satt seg litt før det evt blir ny tv om noen år igjen.
    Har full surround sett fra sonos playbar, sub og 2 S3. Veldig fornøyd med dette, spesielt med tanke på WAF faktoren

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trønder Vis post
    Hei.Jeg er i samme situasjon som deg. Har fra før en panasonic 42 tommer plasma som jeg har vært veldig fornøyd med, men i det siste har ønsket om et større bilde begynt å melde seg i større og større grad I utgangspunktet så jeg på vt60 65 tommer, men tror ikke størrelses messig at dette går gjennom hos kona... Har også funnet ut at jeg ønsker å gi 10-12 k for en tv og dette begrenser også litt. Har derfor sirklet meg inn på St60 55 tommer og ser at den får veldig mye skryt, spesielt at den gir mye for pengene. Har også sett en del på LED tv, men kommet frem til at jeg liker plasma bilde best. Så får jeg heller gå for en litt billigere tv nå og la 4K bølgen få satt seg litt før det evt blir ny tv om noen år igjen. Har full surround sett fra sonos playbar, sub og 2 S3. Veldig fornøyd med dette, spesielt med tanke på WAF faktoren
    Jeg sitter med en følelse av at det ikke er noen veldig gode tilbud der ute for tiden. Ta for eksempel
    Samsung UE55F8005, denne gikk jo for 20K på tilbud for ett år siden og ligger nå ute til 17K.

Har det ikke nettopp vært slipp av nye modeller? Burde vi ikke se et lite prisras i disse tider?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske imponerende hvis UE55F8005 gikk på tilbud for ett år siden gitt at den har vært ute på markedet i mindre enn et halvt.
    De modellene som for det meste er i salg nå ER de nye.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: jeg tror postingen bugger dersom ingen har påpekt dette allerede. Jeg poster og får beskjed om at jeg må vente 30 sekunder før neste post (enda jeg ikke har postet noe enda), og nå ble den tydeligvis postet begge gangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Det er ganske imponerende hvis UE55F8005 gikk på tilbud for ett år siden gitt at den har vært ute på markedet i mindre enn et halvt.
    De modellene som for det meste er i salg nå ER de nye.
    Hehe ja du har naturligvis rett, men svigerbror tok en spansk en. Kan ikke stole på noen i disse dager. Penget mitt står likevel ved lag. Er det å forvente stortilbud snart eller? Burde jeg kanskje valgt en modell fra ifjor og ville det kunne gitt meg mere for pengene?

PS: Kan bekrefte buggingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tormi Vis post
    Hehe ja du har naturligvis rett, men svigerbror tok en spansk en. Kan ikke stole på noen i disse dager. Penget mitt står likevel ved lag. Er det å forvente stortilbud snart eller? Burde jeg kanskje valgt en modell fra ifjor og ville det kunne gitt meg mere for pengene?

PS: Kan bekrefte buggingen.
    Jeg tror nok ikke det vil skjæres ned så veldig mye mer på prisene som de er nå for de mest populære modellene, for inntjeningen på disse er allerede veldig marginal, så den største priskrigen har vært. Man kan nok se at noen av og til gir litt bedre priser på noen av modellene, men ikke noe revolusjonerende. Tidspunktet du egentlig venter på er nok rundt mars neste år, for da begynner de som sitter med mye på lager å dumpe prisene for å bli kvitt det for å gjøre plass til 2014-modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Jeg tror nok ikke det vil skjæres ned så veldig mye mer på prisene som de er nå for de mest populære modellene, for inntjeningen på disse er allerede veldig marginal, så den største priskrigen har vært. Man kan nok se at noen av og til gir litt bedre priser på noen av modellene, men ikke noe revolusjonerende. Tidspunktet du egentlig venter på er nok rundt mars neste år, for da begynner de som sitter med mye på lager å dumpe prisene for å bli kvitt det for å gjøre plass til 2014-modellene.

Ikke svaret jeg var ute etter

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F8005 har akkuratt vært lenge på tilbud til 15000 (lefdal bl.a.), mens VT60 støtt og stadig kommer på søndagstilbud hos elkjøp/lefdal til 16000. Tror neppe du ser betydelig lavere priser enn dette før neste år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av modo Vis post
    F8005 har akkuratt vært lenge på tilbud til 15000 (lefdal bl.a.), mens VT60 støtt og stadig kommer på søndagstilbud hos elkjøp/lefdal til 16000. Tror neppe du ser betydelig lavere priser enn dette før neste år.
    Ok. Begge er akkurat innenfor prisen. Og begge er vel innenfor behovene jeg har satt

Får være litt tålmodig da

Vet dere om prisene som søndagstilbud eller lignende dukker opp på prisjakt osv? Hvordan holder dere dere oppdatert på tv fronten rent prismessig?

Når du snakker om F8005 er det da 55" utgaven?

Når du snakker om VT60 er dette da også 55" utgaven?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tormi Vis post
    Ok. Begge er akkurat innenfor prisen. Og begge er vel innenfor behovene jeg har satt Får være litt tålmodig da Vet dere om prisene som søndagstilbud eller lignende dukker opp på prisjakt osv? Hvordan holder dere dere oppdatert på tv fronten rent prismessig?Når du snakker om F8005 er det da 55" utgaven?Når du snakker om VT60 er dette da også 55" utgaven?
    Snakker om 55" ja. Jeg har hatt begge i stua samtidig og endte opp med Panasonic VT60 fordi bildet var desidert best når jeg sammenlignet disse side om side. Den har MYE bedre sortnivå og innsynvinkel. Flimrer dog litt, spesielt under lyse bildesekvenser, men er ikke lett å se med øyet for folk flest tror jeg. Ingen TV er dessverre perfekt.. Har du mye sollys i stua når du ser TV, sitter direkte foran TVen, ikke bryr deg nevneverdig om å ha best mulig sortnivå og verdsetter design høyt, er F8005 LED gjerne rett TV for deg.

Søndagstilbudene dukker opp i prisjakt, men ikke med en gang elkjøp/lefdal oppdaterer (dette skjer på lørdags ettermiddag/kveld)

Du kan forøvrig se historisk prisstatistikk om du går inn på "statistikk":
    http://www.prisjakt.no/product.php?pu=1718101

Newcomer Dildor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung UE55F8005 til kr. 12995 på Elkjøp nå. http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE55F8005XXE/samsung-55-3d-smart-led-tv-ue55f8005

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips sin toppmodell 55pfl8008S selges for 12995 hos Elkjøp frem til 21/9! Jeg har bestilt og skal bytte ut min 7606 :-)

Newcomer intel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikaelft Vis post
    Philips sin toppmodell 55pfl8008S selges for 12995 hos Elkjøp frem til 21/9! Jeg har bestilt og skal bytte ut min 7606 :-)
    Takk for tipset, fikk endelig ut fingeren og bytter nå ut min ni år gamle Panasonic plasma. Gleder meg til HD, 3D og Ambilight

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •