Lyd fra SmartTv delen på min Samsung F8505 plasma skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra SmartTv delen på min Samsung F8505 plasma skjerm

Heisan:-)

Har ikke sett på SmartTv delen på min Samsung noe særlig før nå. Oppdaget da at lyden fra SmartTv seksjonen,YouTube,HBO ikke nådde min Yamaha receiver. Ikke så rart,da jeg har koblet det opp som de fleste andre. Alle kilder til forsterker,og en kabel(HDMI) til TV. Det jeg lurte på var om det var mulig å bruke en annen inngang på tv'n,hvor jeg fikk lyden fra SmartTv delen gjennom HDMI. Tenkte på HDMI inngangen som er merket arc. Eller må jeg bruke den optiske lyd utgangen på tv'n for å få lyden fra den delen til forsterkeren min?
    Takker så mye for svar:-)

Newcomer JaNeiJo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme smart-tv problem på min F8005 mot min Yamaha receiver. Jeg bruker også bare en hdmi fra receiver til tv.
    Du skriver ikke noe om hvilken yamaha receiver du har, men jeg kan gi deg "oppskriften" jeg bruker på min RX-V1067:
    Løsningen for meg var å slå over på audio1 på receiver (jeg har hdmi på AV1). Du mister da sannsynligvis bilde i første omgang - så du må derfor lage en profil/scene på receiveren som mapper bilde via hdmi - og lyd via audio1 (les yamaha-manualen)
    På min receiver gjør jeg først alle instillinger jeg vil ha m.h.p lyd, bilde og signalkilder - deretter trykker jeg og holder inne en av "Scene"-knappene (jeg bruker "SceneCD" til dette). Viktig: Hold inne knappet til du får bekreftet at profilen/scenen er lagret (se displayet på receiveren).
    Alternativt kan du lagre oppsettet via OnScreen menyen - under "Scene"-menyen.
    Når dette er gjort kan du heretter bare trykker du "Scene..."-knappen når du skal ha lyd på Smart-tv funksjonen...

PS: Det kan være lurt å lage ekstra profil/scene for å se på tv (ex. SceneTV), slik at du enkelt får mappet lyden tilbake til AV kilden for tv-titting (AV1, AV2.. AV3...). Da kan du kjapt kan veksle mellom disse.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei:-)
    Jeg har en Yamaha RX-A1020. Burde være mulig å gjøre det samme med den:-) Takker så mye for tipset:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et liknende problem i fjor med min Sony tv og Onkyo receiver.

Løsningen var å koble hdmi til "riktig" inngang på tv'en (var tydeligvis ikke alle innganger som støttet retur-audio over hdmi). I tillegg måtte jeg bytte hdmi-kabel til en litt dyrere utgave (selv om begge skulle støtte hdmi 1.4).

Måtte også sette opp hdmi-cec og sånt i menyene (husker ikke om det gjaldt både tv og receiver eller bare tv).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •