OLED skal skyte i været

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

OLED skal skyte i været

Snart gjør TV-ene et kraftig innhugg i OLED-markedet.
    Analysebyrået NPD DisplaySearch gir stadig ut rapporter om sine anslag over framtiden til OLED-teknologien. I fjor høst spådde selskapet en liten vekst i år, før det deretter skulle begynne å ta av i 2014 og utover.

Nå har byrået gitt ut informasjon og statistikk over anslagene innen inntjeningen på OLED-materialene for de neste årene, og den eksplosjonsartede veksten er synlig også her.
    TV opp, mobil ned

Den samlede OLED-bransjen består av skjermer for OLED-TV-er, mobiltelefoner, nettbrett og PC-skjermer, samt inndelingene PMOLED og «annen AMOLED».

I år ligger materialproduksjonen an til å gå med cirka 529 millioner dollar (3,1 milliarder kroner) i overskudd, og det er smarttelefonene som står for mesteparten av pengestrømmen. Fra og med 2014 begynner materialene for OLED-TV-ene å gjøre seg gjeldende, og i 2015 eksploderer veksten på dette feltet.

Mens TV-ene nærmest vil få en eventyrlig vekst, skal tallet for mobilene faktisk synke etter 2014, ifølge DisplaySearch. I 2017 vil OLED-materialmarkedet ha en inntekt på 3,4 milliarder dollar (20 milliarder kroner), mens i år er det totale salget for hele OLED-markedet verdt 11 milliarder dollar (65 milliarder kroner).
    Fremdeles ingen TV-dominans

På verdensbasis vil antall OLED-TV-er solgt i 2017 være på ti millioner, hevder analysebyrået. Selv om dette er forholdsvis lavt på det totale TV-markedet, hvor LCD og LED-LCD fremdeles dominerer, er det fremdeles en rask vekst for OLED i seg selv.

Den økte fortjenesten på OLED-teknologien betyr at vi kan se et prisfall på OLED-TV-er. Dette er imidlertid ikke helt spikret ennå, fordi fabrikkene fortsatt sliter med avkastningen på produksjonen.

OLED skal skyte i været - Hardware.no

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som å høre naboen i "2002" som skulle vente med å kjøpeflatskjerm til OLED kom. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OLED har skullet komme for fullt "neste år" eller "om et par år" alt for lenge nå til at jeg vil tro på noen nye spådommer.

Få TVene inn i butikkene til konkurransedyktige priser, så kan vi begynne å snakke om spådommer.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg virker det ikke som tallene henger sammen, men det er mulig hardware surrer med inntekt og resultat.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er blant de som er en 40" Samsung LCD fra 2008 hengende på veggen i påvente av at neste steg skal tas på TV-fronten.

Jeg er glad jeg hoppet over første LED-bølgen. Hadde inmari lyst til å bytte den ut med en lekker 55", men når disse har falt opptil 10.000 i pris på et par år innser jeg at jeg kan vente et par år til for å se hva som skjer med prisen på OLED også.

Drømmen er en 60" på stueveggen, flat som en pannekake og med fantastisk bilde.

Også håper jeg at det vil la seg gjøre å kjøpe en TV uten tunere, 3D, kamera, Skype, nettleser, YouTube, DLNA osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Jeg er blant de som er en 40" Samsung LCD fra 2008 hengende på veggen i påvente av at neste steg skal tas på TV-fronten.

Jeg er glad jeg hoppet over første LED-bølgen. Hadde inmari lyst til å bytte den ut med en lekker 55", men når disse har falt opptil 10.000 i pris på et par år innser jeg at jeg kan vente et par år til for å se hva som skjer med prisen på OLED også.

Også håper jeg at det vil la seg gjøre å kjøpe en TV uten tunere, 3D, kamera, Skype, nettleser, YouTube, DLNA osv.
    Livet er kort! Kjøp deg en 60" i dag og nyt den i noen år til OLED blir billig og alt for fristende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oled er vel det fremskrittet jeg gleder meg mest til av alt akkurat nå, tett etterfulgt av HFR hjemme. Krysser fingrene for at artikkelen har rett.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første LED bølgen var jo omtrent den beste, hvor du faktiskt kunne få tak i full bak belysning, nå er det nesten helt umulig og få noe annet enn belysning kun fra hjørnene omtrent :\
    Tror også NRK og kompani (rikstv) har nesten klart og få tver uten innebygd tuner bannlyst her i norge, hadde de fått det til hadde de nok også gjort det ulovlig og fjerne den :S
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har innsett at man fint kan slite ut neste TV før OLED blir tilgjengelig til en god pris. (dvs 20k for 60")

Jeg velger det å sammenligne med at hvis du får et tilbud om å date Megan Fox de neste 5 årene eller vente på at Sofie Karlstad muligens skal ringe deg om noen år, ja da ville jeg anbefale å slå til på Megan, selv om Sofie er enda bedre.

Kjøp deg en LED nå og kos deg i 5 år istedenfor å sitte med en kjøkken-TV på stua.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja OLED sluttet jeg og holde pusten for for lenge siden og virker ikke som om det blir noen simultan launch med oled og 4k .

Personlig velger jeg heller bare kjøpe en rimelig ok tv også heller bruke penga på projektor, men det er jo klart ikke alle som har denne muligheten eller interessen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Jeg velger det å sammenligne med at hvis du får et tilbud om å date Megan Fox de neste 5 årene eller vente på at Sofie Karlstad muligens skal ringe deg om noen år, ja da ville jeg anbefale å slå til på Megan, selv om Sofie er enda bedre.
    Hva om du får tanning-mom her og nå. Ikkeno venting. Hvordan stiller dette seg da?

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Hva om du får tanning-mom her og nå. Ikkeno venting. Hvordan stiller dette seg da?
    Da foreslår jeg å selge TV'n og begynne med fugletting, mens du venter på Sofie.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OLED gnål har jeg hørt om i 10 år nå. Tar vel 10 år til før det er aktuelt. Ofrer det ikke en tanke.

Derimot er det et spørsmål om man skulle sikre seg en Panasonic 65" plasma før de slutter å produsere. Ser ikke på LED som et alternativ til film i det hele tatt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det OLED maset har jeg hørt om i mange år jeg også, og som folk påpeker allerede, få det inn i butikken til konkurransedyktige priser. Jeg kan vedde for at det er flere år til vi ser noe 60" OLED til 15-20K.

Da er det heller for meg å vurdere om man vil ha 3d eller 4k på tv'n man skal gjøre et kjøp på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke å komme bort i fra at OLED tvene gir hakeslepp både i design og bildekvalitet

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    OLED gnål har jeg hørt om i 10 år nå. Tar vel 10 år til før det er aktuelt. Ofrer det ikke en tanke.Derimot er det et spørsmål om man skulle sikre seg en Panasonic 65" plasma før de slutter å produsere. Ser ikke på LED som et alternativ til film i det hele tatt.
    Slå til!Bare tenk hvor mye den kommer til å være verdt om 50år :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •