Kuro vs Samsung 65 8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kuro vs Samsung 65 8005

Hei jeg er ute etter litt kjøpshjelp og konstruktive synspunkter på valg av en evt. ny tv.

Jeg har i dag en Pioneer Kuro PDP-LX6090 som jeg kjøpte ny i 2008. Er veldig fornøyd, men lysten på noe nytt osv. har meldt seg litt på ;-)

Derfor har jeg bestilt meg en Samsung 65 LED UE65F8005. Kommer jeg til å bli overrasket positivt eller negativt med denne? Hva mener dere ekspertene? Er det et skritt i feil retning?

Har forøvrig også en Pioneer Kuro PDP-LX5090 i kjellerstua som jeg vurderer og erstatte, enten med en LED tv eller projektor.

Takker for tilbakemeldinger og hjelp :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har synspunkter/erfaring?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LED er og blir LED, det vil nok "aldri" komme på nivå med plasmaskjermene til film og TV bruk.

Men til spilling, PC og smartTV bruk så er dem kjempebra og bedre på noen områder.

Uansett, 8005 er en råtass av en TV .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er vanskelig å bli helt fornøyd med LED etter at du har eid en plasma TV.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gå fra Kuro til dagens Samsung LED modeller blir litt av en negradering, SPESIELT i kontrast og sortnivå.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en KURO i stua og en 8005 på soverommet.

Betrakningsvinkel, farger, sortnivå blir nedgradering, men 8005 har også noen fordeler som bevegelseskompensasjon på vanlige TV sendinger, skarper og ikke minst den er mye tynnere. En KURO stikker 15cm ut fra veggen med orginalt veggfeste.

Hvis KURO'en i stua røk nå, vile jeg sannsynligvis gått for en 65F8005 jeg også.

Ikke fordi jeg tror at jeg vil bli 100% fornøyd med den, men jeg tror det er lettere å svelge svakhetene til en billig LCD enn å gå for ZT60 og irritere seg grønn over viftestøy, 50Hz flimmer og innbrenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Jeg har en KURO i stua og en 8005 på soverommet.

Betrakningsvinkel, farger, sortnivå blir nedgradering, men 8005 har også noen fordeler som bevegelseskompensasjon på vanlige TV sendinger, skarper og ikke minst den er mye tynnere. En KURO stikker 15cm ut fra veggen med orginalt veggfeste.

Hvis KURO'en i stua røk nå, vile jeg sannsynligvis gått for en 65F8005 jeg også.

Ikke fordi jeg tror at jeg vil bli 100% fornøyd med den, men jeg tror det er lettere å svelge svakhetene til en billig LCD enn å gå for ZT60 og irritere seg grønn over viftestøy, 50Hz flimmer og innbrenning.
    Det finnes alternativer til ZT60. 65VT60 feks koster 24990 og kan sikert prutes ned endel. Viftestøy er svak. Problemet er heller at folk forventer at en TV skal vært 100% lydløs... Heldigvis er det ingen buzzing fra TV´en som etter mitt syn er mye værre enn litt svak viftestøy i et blikkstille rom. Betraktnibgsvinkel farger sortnivå og det naturlige bildet fra en plasma, er egenskaper som er umulig å ikke savne hvis du har levd med en kuro i mange år. Forøvrig er det en stor oppgradering i ren bildekvalitet fra kuro til vt60. Jeg har begge.

Faren for innbrenning er sterkt overdrevet ved normal bruk. Har aldri opplevd dette på mine tre plasmatver. Min far har en kuro 4280xa som han bruker som monitor til macen sin daglig i tillegg til tv-bruk. Han hadde en periode svak innbrenning av øverste linje på dataen, men dette forsvant helt en stund etter at jeg forklarte at han ikke må la den stå på i timesvis uten skjermsparer.

50hz flimmer? Har ikke flimmer på min 65vt60.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Det finnes alternativer til ZT60. 65VT60 feks koster 24990 og kan sikert prutes ned endel. Viftestøy er svak. Problemet er heller at folk forventer at en TV skal vært 100% lydløs... Heldigvis er det ingen buzzing fra TV´en som etter mitt syn er mye værre enn litt svak viftestøy i et blikkstille rom. Betraktnibgsvinkel farger sortnivå og det naturlige bildet fra en plasma, er egenskaper som er umulig å ikke savne hvis du har levd med en kuro i mange år. Forøvrig er det en stor oppgradering i ren bildekvalitet fra kuro til vt60. Jeg har begge.

Faren for innbrenning er sterkt overdrevet ved normal bruk. Har aldri opplevd dette på mine tre plasmatver. Min far har en kuro 4280xa som han bruker som monitor til macen sin daglig i tillegg til tv-bruk. Han hadde en periode svak innbrenning av øverste linje på dataen, men dette forsvant helt en stund etter at jeg forklarte at han ikke må la den stå på i timesvis uten skjermsparer.

Her var det litt ting en kverulant som meg bare må påpeke :P For mange så er viftestøyen fra 60-serien tydeligvis vanskelig å svelge, og det skulle jo være unødvendig å høre den i det hele tatt når den er så og si ikke-hørbar på 50-serien. Tror for øvrig heller ikke det er mulig å prute ned VT60-en så mye fra der den ligger nå prismessig.

Jeg tviler også sterkt på at din VT er fritatt fra dette flimmeret, for dette er noe alle Panasonic-ene har i ganske merkbar grad, men det er faktisk ikke alle som kan se det, mens andre ser det veldig godt og blir veldig plaget. Jeg ser det, men det plager meg ikke. Jeg ser det også lett på utstillingsvegger, og både LG og Samsung fremstår som betydelig roligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Her var det litt ting en kverulant som meg bare må påpeke :P For mange så er viftestøyen fra 60-serien tydeligvis vanskelig å svelge, og det skulle jo være unødvendig å høre den i det hele tatt når den er så og si ikke-hørbar på 50-serien. Tror for øvrig heller ikke det er mulig å prute ned VT60-en så mye fra der den ligger nå prismessig.

Jeg tviler også sterkt på at din VT er fritatt fra dette flimmeret, for dette er noe alle Panasonic-ene har i ganske merkbar grad, men det er faktisk ikke alle som kan se det, mens andre ser det veldig godt og blir veldig plaget. Jeg ser det, men det plager meg ikke. Jeg ser det også lett på utstillingsvegger, og både LG og Samsung fremstår som betydelig roligere.
    Jeg klarte å fremkalle flimmer ved å skru kontrasten opp til 100% og vise en hvit skjem, så for folk som liker å ha alt på max, er det kanskje et problem.
    Folk må kjøpe hva de vil selvfølgelig og ingen skjermer er perfekt. Når jeg anbefaler vt60 er det kun fordi jeg ønsker å dele gleden Er ikke plaget av noen av tingene du nevner og jeg er ganske kresen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte å fremkalle flimmer ved å skru kontrasten opp til 100% og vise en hvit skjem, så for folk som liker å ha alt på max, er det kanskje et problem.
    Folk må kjøpe hva de vil selvfølgelig og ingen skjermer er perfekt. Når jeg anbefaler vt60 er det kun fordi jeg ønsker å dele gleden Er ikke plaget av noen av tingene du nevner og jeg er ganske kresen.
    Jeg ser det flimmeret ganske tydelig uten å måtte skru alt opp på maks, så det er som sagt forskjellig hvordan folk oppfatter det.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det flimmeret ganske tydelig uten å måtte skru alt opp på maks, så det er som sagt forskjellig hvordan folk oppfatter det.
    Ok!

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

65VT60 er selvsagt ett alternativ (jeg har sett på den). Men for meg ofte har TV på uten lyd blir det et irritasjonsmoment med viften.

Du har garrantert 50Hz flimmer på din VT60. Noen mennesker ser ikke dette. En måte for de som sliter med dette er å prøve å ha på tv og fokuser blikket ditt ved siden av apparatet og få skjermen i sidesynet. Da kan det være enklere å se dette. Dette har panasonic slitt med siden PA20 og jeg har ventet at de skulle fikse det vært år :-) (hvis man først har begynt å irritere seg over flimmringen så er det vanskelig å unngå det, litt som hengepupper på kjerringa)

Pioneer har det ikke. (flimmer, ikke hengepupper)

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, det er veldig lett på lang avstand å skille ut hvilken plasma på veggen som er Panasonic. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke har fått 100Hz :-) (som jeg mener ble oppfunnet av Edison rundt 1900 minst)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IFC er 100hz på Panasonic og ser fremdeles like forferdelig kunstig ut som på alle andre televisjoner.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    IFC er 100hz på Panasonic og ser fremdeles like forferdelig kunstig ut som på alle andre televisjoner.
    Da snakker vi om forskjellige ting. 100Hz for meg går kun på flimmer. Teknikker som IFC og Natural Motion øker antallet bilder og for meg blir det uanturlig på film.

En typisk 100Hz viser nøyaktig samme bilde 2 ganger slik at det ser helt likt ut, men fjerner flimmer. LCD har ikke behov for detl.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •