Samsung F8005 problem med Canal Digital kabel og to tunere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung F8005 problem med Canal Digital kabel og to tunere

Har en samsung F8005 55" med CAM modul og idTV fra Canal digital kabel.
    Er det ikke mulig å få utnyttet de to tunererne i tv'en med dette oppsettet. Håpet å kunne unngå ekstern PVR boks.
    Har ikke fått testet om det fungerer med opptak enda da jeg ikke har en harddisk å koble til. Men har lagt merke til at Picture in Picture fungerer ikke, og dette krever vel to tunere. Det eneste jeg kan få opp i Picture in Picture er Nrk1 sd. Alle andre kanaler fungerer ikke.

On TV (På TV) fungerer heller ikke. Står bare "laster" oppe i høyre hjørne en stund, men det kommer aldri noe info opp i de rutene.

Dette ble mye rot og spørsmål, men håper noen her har noen svar Takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ikke tar helt feil så trenger du to CA-moduler og to kort for å bruke dette som du ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å sette inn to CA moduler?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen_
    Er det mulig å sette inn to CA moduler?
    Hvis du ikke har plass for det, så kan det være at du må ha en annen type CA-modul. Jeg er ikke sikker på om du klarer å ta to HD-kanaler samtidig med den grønne CA-modulen, da Conax decoder MPEG4-streamen gjennom CA-modulen. Fungerer det med to SD-kanaler samtidig da?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvis du ikke har plass for det, så kan det være at du må ha en annen type CA-modul. Jeg er ikke sikker på om du klarer å ta to HD-kanaler samtidig med den grønne CA-modulen, da Conax decoder MPEG4-streamen gjennom CA-modulen. Fungerer det med to SD-kanaler samtidig da?
    Har testet litt nå. Og det fungerer med to SD kanaler. Jeg kan feks ha nrk1 sd som hovedbilde og TV Romerike i Picture in picture.

Må jeg ha en annen CA modul da eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt nå. Og det fungerer med to SD kanaler. Jeg kan feks ha nrk1 sd som hovedbilde og TV Romerike i Picture in picture.

Må jeg ha en annen CA modul da eller?
    Det er nok ganske sikkert CA-modulen som er en flaskehals da, ja. Svaret er ikke nødvendigvis helt ukomplisert, og det er slettes ikke sikkert det lar seg gjøre for deg som vanlig forbruker. Er det kabel-tv eller parabol du har? "Grønn" eller "Oransje" ? Hvis du fortsatt ar den oransje CAM-en kan det hende at den grønne CI+ CAM-en er rask nok til dette, men hvis ikke er du nok prisgitt å få lov til å kjøpe en profesjonell CAM og få den aktivert av Canal Digital. Jeg ville kanskje hørt med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ganske sikkert CA-modulen som er en flaskehals da, ja. Svaret er ikke nødvendigvis helt ukomplisert, og det er slettes ikke sikkert det lar seg gjøre for deg som vanlig forbruker. Er det kabel-tv eller parabol du har? "Grønn" eller "Oransje" ? Hvis du fortsatt ar den oransje CAM-en kan det hende at den grønne CI+ CAM-en er rask nok til dette, men hvis ikke er du nok prisgitt å få lov til å kjøpe en profesjonell CAM og få den aktivert av Canal Digital. Jeg ville kanskje hørt med dem.
    Det kabel TV. Litt usikker på hva du mener med grønn eller oransje. Men her er ett bilde av den CA modulen jeg har:
    http://db.tt/4YtQSzml

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kabel TV. Litt usikker på hva du mener med grønn eller oransje. Men her er ett bilde av den CA modulen jeg har:
    http://db.tt/4YtQSzml
    Den modulen har jeg ikke sett før. Er den gammel? I såfall KAN det være at du har litt flaks hvis du kjøper en av de nyere CI+ CAM-ene (som har grønn etikett, derav spørsmålet mitt). Hvis du gir meg noen strakser skal jeg se om min egen CAM er i stand til å dra to HD-kanaler samtidig og gi tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den modulen har jeg ikke sett før. Er den gammel? I såfall KAN det være at du har litt flaks hvis du kjøper en av de nyere CI+ CAM-ene (som har grønn etikett, derav spørsmålet mitt). Hvis du gir meg noen strakser skal jeg se om min egen CAM er i stand til å dra to HD-kanaler samtidig og gi tilbakemelding.

Modulen er helt ny for meg, jeg fikk den tilsendt av Canal digital for to dager siden. Vil tro at det er en CI+ som du nevnte, da det står CI+ på den, som du ser på bildet. Takk for at du tar deg tid til å sjekke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modulen er helt ny for meg, jeg fikk den tilsendt av Canal digital for to dager siden. Vil tro at det er en CI+ som du nevnte, da det står CI+ på den, som du ser på bildet. Takk for at du tar deg tid til å sjekke.
    Ganske riktig. Jeg får ikke dekodet to HD-kanaler samtidig med min CAM heller (grønn CI+, bruker satellitt). Så da ligger begrensningen i CAM-en. To SD-kanaler gikk helt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske riktig. Jeg får ikke dekodet to HD-kanaler samtidig med min CAM heller (grønn CI+, bruker satellitt). Så da ligger begrensningen i CAM-en. To SD-kanaler gikk helt fint.

Men det finnes CA-moduler som kan dekode to HD-kanaler samtidig? Men da må jeg få Canal digital til å pare denne med mitt programkort? Noen som det ikke er sikkert de gjør? Har jeg forstått det riktig da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det finnes CA-moduler som kan dekode to HD-kanaler samtidig? Men da må jeg få Canal digital til å pare denne med mitt programkort? Noen som det ikke er sikkert de gjør? Har jeg forstått det riktig da?
    Ja, det stemmer. Jeg ser SMIT også har produsert en Conax Professional CAM til ca. 2000, men da må du høre med Canal Digital om de hadde gått med på å paire en slik til kortet ditt. De har blitt veldig strenge på dette i det siste, dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha en annen kortmodul som støtter dekoding av flere transpondere. Hørt om folk som har fått til på kabel, men ikke på satelitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mihkku
    Du må ha en annen kortmodul som støtter dekoding av flere transpondere. Hørt om folk som har fått til på kabel, men ikke på satelitt.
    Vet du hva slags kortmodul, og hvor får man tak i dette? Har prøvd å lete.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soloz
    Vet du hva slags kortmodul, og hvor får man tak i dette? Har prøvd å lete.
    Gjør et søk etter Conax professional module eller noe sånt. Men som sagt, du vil slite litt med å få Canal Digital til å godta å aktivere den. De er jo såpass strenge på det at de skal ha gyldig kontrakt på CAM-en de aktiverer i tillegg til et gyldig abonnement. Da jeg kjøpte en CAM på Elkjøp for et par år siden fikk jeg ikke aktivert den før de mottak bekreftelsen fra Elkjøp på at jeg hadde kjøpt den. Teknisk var det mulig for dem å gjøre det, men de nektet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visse kort trenger ikke aktivering. Har mascom CAM som etter sigende skal støtte inntil 4 kanaler samtidig:

https://www.mascom.de/index.php?id=9...312ae364ec002c

Har dog ikke prøvd multikanal dekoding.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kortene som ikke krever pairing er hovedsaklig veldig gamle kort. Kjenner folk som har dem, og de kan man til og med putte i Dreambox og få oppdateringer uten problem.

Hvis man er av den tålmodige sorten kan man jo belage seg på å putte kortet inn i en original dekoder eller CAM en gang i uka for å få oppdatert entitlements, men jeg mistenker at det er noe man kommer til å gå fort lei av. Jeg gidder i alle fall ikke og bruker heller bare CAM-en i min tuner. Bruker ikke PVR likevel, så ikke noe stort problem for meg.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Det ene mitt er ca 3 år gammelt. Men det er ulik info ute, og diverse Linux-turnere brukes enda ser jeg.. Og nei, det må oppdateres ellers er det håpløst.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Tja. Det ene mitt er ca 3 år gammelt. Men det er ulik info ute, og diverse Linux-turnere brukes enda ser jeg.. Og nei, det må oppdateres ellers er det håpløst.
    Jada, som sagt... linux-tunere fungerer helt fint på litt eldre kort (jeg husker ikke når de begynte med den nye serien de har nå) uten pairing, men de som er pairet vil ikke motta oppdateringer med mindre de står i utstyr som har pairing-keyen. Linux-mottakerne fungerer også helt fint med original CAM men du mister mye av fleksibiliteten.

Har sjekket en del rundt dette selv, for Vu+-boksen jeg har er bare så utrolig mye mer digg enn original boks, så føler jeg er ganske oppdatert på emnet. Skulle du finne noe som beviser at jeg tar feil, så del gjerne.. for jeg ville gladelig ditchet denne CAM-en Dessverre tror jeg vi går mot at dette blir enda verre, for CI+ er lagt opp til at man også skal kunne paire CAM mot utstyr den er benyttet i.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med Canal Digital nå. Virket som de var klar over at deres CA-modul ikke er bra nok for de nyeste tvene med to tunere. De sa at de kom til å komme med nye CAM-moduler som støtter dette, men han hadde ingen anelse om når.

Han så også at jeg var den første som hadde ringt inn ang dette problemet.. Trodde den nye 8-serien til samsung har solgt ganske bra jeg, jeg kan da ikke være den eneste som ønsker å bruke de innebygde tunerne istedenfor ekstern boks.

Når det gjaldt paring av kort og CAM-moduler kjøpt privat var ikke dette fysisk mulig i Canal Digital sitt system, han jeg snakket med hadde prøvd å gjøre det før, men det lot seg ikke gjøre.

Men han nevnte at noen CAM-moduler kjøpt utenom Canal Digital vil fungere selv uten paring, men at andre ikke vil fungere. Rent sjansespill om det vil gå ifølge han. Jeg syntes det hørtes veldig rart ut..

Jeg må vel bare vente å se om Canal Digital kommer med noen nye CAM-moduler etter vært, eller evnt kjøpe ny PVR boks.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •