Første Plasma TV - Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Første Plasma TV - Hjelp!

Hei!

Har akkurat bestilt min første Plasma TV: Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50UT50Y. Dette skal erstatte min gamle 42'' Hyundai LCD 1080p TV frå 2007.

Det eg veit frå før er at denne modellen ikkje har noko Anti Glare filter, så eg bør sette den i eit rom som ikkje er alt for lyssterkt. Bortsett frå det, er det noko anna eg bør bekymre meg for? Bør eg kalibrere den når eg får den? Kva med "burn-in" problemet med plasma, er det noko eg bør gjere for å minske dette? Eller har teknologien komt så langt no at dette er ikkje noko å bekymre seg over?

For det meste så blir det Film og TV titting. Foreldra ser på nokre gamle TV programmer som Bonanza, så det blir litt 4:3 også.

Takker for svar!

- MPC

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med første plasma skjerm! Det du bør gjøre for å redusere IR(burn in) er å sette skjermen med meget lav kontrast de første 200 timer da skjermen er mest følsom i starten. Ca 1/4 av maks er fin start dvs ca 20-25 av 100. Så bør du sette skjermen i Cinema modus el og aktivere orbiter. En kan også bruke Zoom flittig slik at bildet fyller hele skjermen uten kanalloger. Kontrast kan gradvis økes etter 200 timer. Kjøp DVE el og kalibrere skjermen via denne så har du kommet langt. Lykke til

Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som rz_bandit sier så er det ekstra stor risiko for innbrending de første 200 timene. I begynnelsen ville jeg bare latt den stå på for å få vekk risikoen. Da må du sette på noe uten logoer og 16/9 format. Etter de 200 timene skal det mye til for å få innbrendinger men spesielle kanaler som f. eks. premier league kanalene brenner seg lettere inn enn andre så mer enn en time me den type logoer ville jeg holdt meg unna de 200 første timene. I verste fall har den jo renseprogram

Gratulerer med ny tv!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Skal prøve å gjere det dåkke seier dei første 200 timane. Skal også prøve å finne noko 16:9 content som ikkje har noko statisk bilete og kjøre det på loop

- MPC

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, no er TVen i boks. Har såtte den på "normal modus" og minka "contrast" og "sharpness". Blei litt vanskelig å sjå når det var fult sol ute utan å bruke "dynamisk" men klarte det .

Har sett på Travel HD og andre kanaler med sånn gjer gjennomsiktig logo alle i 16:9 modus. Foreldra ser på "Home and Away" no på TV2, håper ikkje 2x 30 minutter med TV2 logo dreper den :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •