Feil i guide - OnTV / On Now på SamsungTV med Get kabeltv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer gormnass sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil i guide - OnTV / On Now på SamsungTV med Get kabeltv

På nyeste SamsungTV'er, (og oppgraderte 2012 modeller med Evolution kit SEK-1000) og med GET som kabelleverandør, vil den nye Smart HUB ha en funksjon som heter "På TV" (On TV). Denne vil vise hva som er på tv nå, og hva som kommer, basert på popularitet (antar at det er de kanalene jeg ser mest på). I tillegg kan en vise "Tidslinjevisning" (Timeline view). Også som en "pop up meny" når en trykker nederst på museplaten på fjernkontrollen (RECOMM. SEARCH).

Det er bare det at når en velge en av de anbefalte kanalene så kommer det feil resultat tilbake.
    Trykker jeg feks på TV2HD, så blir kanalen 159 valgt (ikke lengere tilgjengelig).
    Et annet eksempel; Velger jeg SVT1 som blir kanal 9 valgt (her ligger Viasat4 i dag) Dette er som kjent der hvor TV2HD og SVT1 lå tidligere på Get's kanalliste.
    Slik er det også på flere andre kanaler.

Edit: Lagt til flere opplysninger: Dette problemet gjelder også hvis en har en Logitech Touch (eller Harmony) fjernkontroll. Kanallisten over favoritter (med logo på fjernkontrollen) er ikke oppdatert.

Det kan virker som om noen lister ikke er blitt oppdatert. TV'n henter denne informasjonen via nettet antar jeg. Men hvordan kan en få Get til å oppdatere også denne kanallisten slik at valgene blir korrekt ? Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne. Jeg har (som nevnt i en annen tråd) en F8005 som leveres til uka, og kabel TV fra Get. Vil derfor mest sannsynlig slite med akkurat det samme som deg her?

Har du hatt noe kontakt med Get om dette?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært i kontakt med Get angående dette. Håper at noen andre på foraet kanskje har vært i kontakt med dem, eller vet noe om dette...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å oppdatere tven? Seneste oppdatering er vel 1106.

Kan også være at serveren til Samsung ikke har blitt oppdatert.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste tilgjengelig programvare på min ES8005 er 1003, og da har jeg montert Evolution kit SEK-1000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min F8005 i hus. Jeg har jeg nøyaktig samme problem som trådstarter. Kanallisten i Samsungen stemmer med det gamle kanaloppsettet til Get.

Programvareoppdatering er gjennomført, siste tilgjengelige oppdatering var for meg 1104. Tv'en kom installert med 1103 - samme problem i begge versjoner. Har også mottatt oppdatering fra Get (SMS "TV" til 02123) uten at det hjalp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også samme oppsett med GET og F8005, men jeg har også Logitech Harmony.

Favorittene Harmony har samme problem så jeg antar at problemet ligger hos GET og hvordan de publiserer kanallistene sine via nettet på et vis.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også Logitech fjernkontroll (Logitech Touch) sammen med Samsung UE55ES8005 (med Evolution kit SEK-1000) og en Sony STR DB 940 Reciever. I tillegg så har jeg en Apple_TV3 i oppsettet mitt.
    Den medfølgende fjernkontrollen til Evolution kit (som er mye-mye bedre en den som fulgte med når TV'n var ny) kan desverre ikke styre AppelTV'n.

Det gjør at jeg mest sannsynlig vil fortsette å bruke Logitech'n til å styre alt.

Dere som muligens har synket Logitech'n nå når den nye TV'n er kommet i hus (fjernet gammel komponent (TV) og lagt til ny komponent (TV)); finns denne i lista til Logitech? (F8005). Vil en få en egen knapp til Smart Hub? (SmartHub som nå er mye bedre enn tidligere. og som faktisk kan brukes til noe )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gormnass
    Har også Logitech fjernkontroll (Logitech Touch) sammen med Samsung UE55ES8005 (med Evolution kit SEK-1000) og en Sony STR DB 940 Reciever. I tillegg så har jeg en Apple_TV3 i oppsettet mitt.
    Den medfølgende fjernkontrollen til Evolution kit (som er mye-mye bedre en den som fulgte med når TV'n var ny) kan desverre ikke styre AppelTV'n.

Det gjør at jeg mest sannsynlig vil fortsette å bruke Logitech'n til å styre alt.

Dere som muligens har synket Logitech'n nå når den nye TV'n er kommet i hus (fjernet gammel komponent (TV) og lagt til ny komponent (TV)); finns denne i lista til Logitech? (F8005). Vil en få en egen knapp til Smart Hub? (SmartHub som nå er mye bedre enn tidligere. og som faktisk kan brukes til noe )

Kan du inte "lära" Logitech fjärrkontrollen de knappar som inte finns från Samsung Smart fjärrkontrollen? För den har ju ir på framsidan, som du sedan pekar på Logitechs baksida som då läser när du trycker in t.ex Smart-Hub knappen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benji_9
    Kan du inte "lära" Logitech fjärrkontrollen de knappar som inte finns från Samsung Smart fjärrkontrollen? För den har ju ir på framsidan, som du sedan pekar på Logitechs baksida som då läser när du trycker in t.ex Smart-Hub knappen.
    Tror Harmony kontrollen prøver og være litt smartere enn som så, det vil si at den har en egen liste med kanal navn og hvilken kanal den ligger på.
    Og her høres det ut som om GET ikke har da forandret hvor kanalene ligger i systemet sitt, men ikke oppdatert listen som Logitech og Samsung har tilgang til så disse systemene tror den gamle kanalen er den riktige.

Så eneste reele løsning her er desverre at GET må få oppdatert sine lister også, og da er det vel bare og begynne og klage og ringe supporten i hopetall
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Tror Harmony kontrollen prøver og være litt smartere enn som så, det vil si at den har en egen liste med kanal navn og hvilken kanal den ligger på.
    Og her høres det ut som om GET ikke har da forandret hvor kanalene ligger i systemet sitt, men ikke oppdatert listen som Logitech og Samsung har tilgang til så disse systemene tror den gamle kanalen er den riktige.

Så eneste reele løsning her er desverre at GET må få oppdatert sine lister også, og da er det vel bare og begynne og klage og ringe supporten i hopetall
    Nu tänkte jag endast på själva knappen för Smart Hub som han frågade om den fanns när man väljer F8005 i Logitech´s programvara så citera inte mig :twisted:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært i kontakt med Get angående dette. Håper at noen andre på foraet kanskje har vært i kontakt med dem, eller vet noe om dette...
    Har nå ringt og sendt mail til GET angående dette problemet.
    Avventer svar fra dem......

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benji_9
    Nu tänkte jag endast på själva knappen för Smart Hub som han frågade om den fanns när man väljer F8005 i Logitech´s programvara så citera inte mig :twisted:
    My bad.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på denne med min splitter nye 55F8005.

Har nå kontaktet min "inside" i GET og avventer svar..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianstianstian
    Slenger meg på denne med min splitter nye 55F8005.

Har nå kontaktet min "inside" i GET og avventer svar..
    Hvorfor kontakte Get når det er Samsung som tilbyr tjenesten?
    Prøv å oppdater tven til 1106 eller ring Samsung support

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å gå den veien siden det var der jeg hadde kontakter. Regner med de er int. av å ha funksjoner som fungerer på markedets TV-er og dermed sender nye opplysninger til Samsung selv. Men andre veien fungerer sikkert også like fint, om noen vil være snille å pushe Samsung..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mihkku
    Min 55F8005 finner nå en oppdatering 1107 - forsøker å oppdatere til den.

Edit: Også 1107 har den gamle kanallisten til Get. Har ikke klart å finne ut om kanalisten er lagret i Samsungs programvare, om den sendes fra PVR'en, hentes fra internett, eller hvordan dette foregår.

Ser at kanallisten også kan hentes ved Meny - Kringkasting - Rediger kanal. Her ligger hele kanalisten (Gets gamle liste). Man kan ta vekk kanaler, men finner ingen funksjon for å bytte nummerering/rekkefølge.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette er noe kabelleverandør sender ut fra sine systemer. Det samme problemet får jeg jo når jeg skal oppdatere listen på min Logitech Touch.

En velger kabelleverandør Get og postnummer (for å få feks NRK Vestlandsrevyen) på TV'n under oppsett.

Samsung TV'n henter bare data fra en server hos Get. Denne serveren må oppdateres med den nye kanallisten.

Den samme kanallisten bruker Logitech for å hente de nyeste data for å presentere "Mine favoritter" med egen logo og det hele.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette er noe kabelleverandør sender ut fra sine systemer. Det samme problemet får jeg jo når jeg skal oppdatere listen på min Logitech Touch.

En velger kabelleverandør Get og postnummer (for å få feks NRK Vestlandsrevyen) på TV'n under oppsett.

Samsung TV'n henter bare data fra en server hos Get. Denne serveren må oppdateres med den nye kanallisten.

Den samme kanallisten bruker Logitech for å hente de nyeste data for å presentere "Mine favoritter" med egen logo og det hele.
    Samsung henter ned informasjon fra sin egen server.

Er bare å ringe Samsung support

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung henter ned informasjon fra sin egen server.

Er bare å ringe Samsung support
    Men noen må jo levere disse dataene til Samsung. Det er jo dynamisk data med plassering av kanaler (kanalnummer) logo, navn, eget temabilde for kanal, epg-informasjon osv.

Pussig at både Samsung (TV) og Logitech (fjernkontroll) har samme feil i sine data.... ?

EDIT: Har også snakket med Samsung support. De viste ingenting men ville sjekke opp i dette.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •