Samsung 55" F8005 - Funksjonalitet med Get HD-boks

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 55" F8005 - Funksjonalitet med Get HD-boks

Hei,

Jeg skal etterhvert kjøpe meg ny TV, antar det blir Samsungs F8005, i 55".

TV'en vil (blant annet) bli brukt en del til vanlig TV. Jeg har kabel TV fra Get (HD PVR).

Vil TV'ens "Smart-funksjoner" kunne hente info fra PVR'en? Forsøkte å finne noe på forumet om dette, uten hell. Tenker primært på om TV'en kan lese kanallister, vise programinfo, foreslå programmer, styre opptak mv (slik at mye av den praktiske TV-bruken kan gjøres uten get-fjernkontrollen).

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er redd svaret blir nei. Det du får brukt av smart-funksjonalitet er type youtube, netfilx etc, som du får ved å koble din TV til internett.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Jeg er redd svaret blir nei. Det du får brukt av smart-funksjonalitet er type youtube, netfilx etc, som du får ved å koble din TV til internett.
    Hm, har da lest en del steder at det skal finnes noe slik funksjonalitet, men aner ikke hvordan/hvorvidt det fungerer med Get-boksene.

Se f.eks denne testen:
    Tv: TEST: Samsung UE46F8005 - DinSide

Sitat Opprinnelig postet av Dinside.no
    Det er dessverre ikke praktisk mulig å teste alle funksjonene som finnes, og en av finessene vi ikke rakk å teste i denne runden er den nye OnTV-funksjonen, som lar deg styre parabol- eller kabel-TV-tuneren, inkludert innstilling av opptak, via TV-ens fjernkontroll. Med andre ord blir det omtrent som å bruke TV-ens innebygde TV-tuner.

Newcomer gormnass sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung 8005 (2012), som jeg fint kunne bruke sammen med GET HD PVR, medfølgende fjernkontroll kan styre kanalskifte og guide o.l. (tror ikke det var noe "On Now" i 2012 modellen.

I dag satte jeg inn Samsung Evolution Kit (oppgradere fra 2012 til 2013) Under oppsettet så blir jeg bedt om å legge inn postnummer. Muligens dette er for å få inn riktig kabelleverandør og riktig kanalliste osv. eller bruke OnNow)

Der fikk jeg problem...
    - Norske postnummer kan ikke legges inn. De ble ikke godtatt.
    (hvis jeg la inn postnummer med en ekstra null foran (5 siffer) så fikk jeg opp en liste over amerikanske tjenesteleverandører)

Tok kontakt med Samsung support, og de hadde ikke hørt om problemet. De ville se nærmere på saken.

Uansett, etter oppgradering så kan fortsatt bruke (nye) medfølgende fjernkontroll til å styre GET HD PVR boksen. Du får opp guide/ programliste osv. Den slår også på/av Get-boksen og setter til riktig kilde.
    Ser også at nå kan den medfølgende fjernkontroll styre lyd fra hjemmekino hvis det blir riktig satt opp, samt bluerayspilleren (3 devices)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har noe som heter On TV, eller På TV som det står i den Norske menyen.
    Du finner denne under Smart Hub menyen. Her er det bare å sette opp at du bruker digitalboks og Get, da vil du få opp et nytt vindu som ber deg om å koble i IR repeateren som følger med tven, så er det bare å se om Get boksen bytter kanal og voila... Du kan nå bruke tv fjernkontrollen for å skifte kanaler på Get boksen, samt bruke den innebygde EPG menyen på tven for å se hva som kommer, sette på opptak etc...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Antar dette er rimelig selvforklarende når jeg får TV'en, men hvordan fungerer denne IR repeateren? Er dette noe som kobles mellom Get-boksen og TV'en?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en boks som du setter ved siden av tven evt. ved Get boksen som sender IR signaler til mottaker, samme som en vanlig fjernkontroll

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung Evolution Kit 2013 - ugyldig postnummer

Sitat Opprinnelig postet av gormnass
    I dag satte jeg inn Samsung Evolution Kit (oppgradere fra 2012 til 2013) Under oppsettet så blir jeg bedt om å legge inn postnummer. Muligens dette er for å få inn riktig kabelleverandør og riktig kanalliste osv. eller bruke OnTV

Der fikk jeg problem...
    - Norske postnummer kan ikke legges inn. De ble ikke godtatt.
    (hvis jeg la inn postnummer med en ekstra null foran (5 siffer) så fikk jeg opp en liste over amerikanske tjenesteleverandører)

Tok kontakt med Samsung support, og de hadde ikke hørt om problemet. De ville se nærmere på saken.
    Problemet løst.
    En må inn å endre "App store country" for TV'n
    Da jeg tidligere har brukt en amerikansk DNS i min router, så har TV'n blitt innstilt til å bruke amerikansk "App store country"
    Etter at jeg endret instillingene så var det ikke noe problem å få lagt inn mitt postnummer, og dermed fikk jeg fullt utbytte av Evolution kit'et.
    On TV, med TV's egne guide fungerer på medfølgende fjernkontroll. Jeg får tilgang til Get's guide, opptaksfunksjon og arkiv osv.
    Jeg kan til og med koble til min gamle Sony STR DB 940 reciever og styre volumet med den nye fjernkontrollen. (Get HDR PVR og Sony STR-DB 940 blir koblet sammen med bilde fra get-boksen og lyden fra reciever'n).
    Man kan lett velge å bruke TV'n egne høytalere eller hjemmekinohøytalerne ved å velge på en knapp på fjernkontrollen (en trykker "more" på fjernkontrollen og en ny "fjernkontroll" dukker opp på skjermen).

Slik endrer du "App Store contry" på 2012 model ES8005 med Evolution Kit SEK-1000:

Du må ha TV'n koblet til nettet.
    Husk at innstillinger blir nullstilt, og apps for Norge blir tilgjengelig etterpå (feks nå får du bl.a VGTV-app og Spotify-app tilgjengelig)

1. Sett kilde til "TV".
    2. Åpne "Menu" ved å velge menyknappen.
    3. Scroll nedover menyen til "System" Velg denne.
    4. Velg "Oppsett" fra System-menyen (hvis denne ikke er tilgjengelig (grå) så har du ikke valgt "TV" som kilde.)
    5. Du vil nå starte installasjonsprosessen slik som når TV'n var ny.(tidligere valg vil være lagt inn fra før)
    6. Event. endre valg som passer for din plassering og språk o.l og trykk "Neste". Når du kommer til siden om "Smart Hub - beringelser og personvernerklæring",(eng: Smart Hub Terms & Conditions, Privacy Policy page) så trykker du følgende knappekombinasjon med fjernkontrollen som fulgte med TV'n (den lange) i rekkefølge : "Mute" - "Return" - "Volum opp" - "Kanal opp" - "Mute".
    7. Nå vil det komme opp en liste med land. Velg Norge for Norge.
    8. Fullfør oppsettet.

Når en nå skal sette opp TV med egen tv-decoder så blir norske postnummer godtatt, og en kan velge leverandør i liste. (GET, Canal Digital osv...)

Moderator: flytt gjerne denne til egen post som tittel viser.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, da har jeg en bra veiledning hvis jeg skulle ha problemer mde dette.

Ser du har en egen tråd angående den nye kanallisten til Get, antar jeg vil ha det samme problemet på min nye TV. Du får oppdatere i en av trådene hvis du finner ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har en 65 F8005 med GET Mikro och en Onkyo 616 samt en Logitech Harmony fjärr.

Är det någon vits att försöka ställa in allt detta när jag ändå inte använder Samsung kontrollen?

Får jag fler funktioner?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benji_9
    Jag har en 65 F8005 med GET Mikro och en Onkyo 616 samt en Logitech Harmony fjärr.

Är det någon vits att försöka ställa in allt detta när jag ändå inte använder Samsung kontrollen?

Får jag fler funktioner?
    Nja.. hvis du setter opp it-extenderen med GET boksen så kan du bytte kanal på GET ved å veive med hånda hvis du ønsker det.

Jeg har også Harmony/Get/F8005 og bruker i utgangspunktet Harmony for det meste, men jeg har akkurat fått F8005 i hus, så jeg eksperimenterer fortsatt. Tar også gjerne imot tips.

Jeg har alt koblet via hdmi via recieveren og så videre opp til tv'en. Når jeg bytter hdmi-source på revieveren så får jeg en irriterende advarsel på Samsungen om at GET tv'en har slått seg av. Noen tips for å kvitte seg med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okej, tack för svar!

Använde rörelsesensorn lite, bl.a till angry birds, fungerade dåligt tycker jag. Men jag är också av meningen att Samsung inte kan skriva programvara..

Jag har själv haft problem med receiver, bl.a flimmer och vita pixlar på kanterna av TVn, detta visade sig vara uppskaleringsproblem från receiver, så jag valde att sätta HDMI till "Through" istället.
    Har inte stött på ditt problem som du nämner men hade lite problem i starten när jag bytte kablar och satte i dem igen, då ville inte TVn visa bilden på riktig source så det blev att starta om allt och då kom det upp...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får jag fler funktioner?
    Ja det vil du!
    Selv om du ikke bruker Samsung fjernkontrollen, så vil du med Logitech fjernkontrollen få nye funksjoner. Derfor er det viktig at du setter opp alt riktig. TV'n må vite at det er en GET-boks koblet til, og at det er en Onkyo reciever koblet til. Med den nye SmartHub'en så vil TV'n hente informasjon fra GET (derfor må TV'n vite at det er en GET-boks) for å presentere hva som kommer på TV, hva som er dine favoritter, en ny tidslinje osv.
    Et annet eksempel er når du trykker på "OK"-knappen så skal jo GET-guide dukke opp, og hvis du trykker på "SmartHub"-knapp så vil Samsung-guide dukke opp. Trykker du "pil-opp" så kommer "nå og neste"-banneret på skjermen. osv...
    Husk også å legge til ny komponent (din nye Samsung TV F8005) på din Logitech fjernkontroll. Den må synkroniseres på myharmony.com ved at du legger til en ny komponent (din nye TV) og evntuellt fjerner den gamle komponenten (din gamle TV) Deretter må du sette opp/endre aktiveteten ("Se på TV") slik at dette passer inn med din(e) nye komponenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej igen och tack för ett långt svar!

Jag har inte satt mig in i alla dessa "smartsaker" eftersom jag inte tycker dem fungerar så väldigt bra men är villig till att prova.

Men allt det du nämner säger mig ingenting, vad är det jag får ut av detta?
    Varför ska jag använda Samsung guide istället för GETs t.ex?
    Vad gör Samsung Smart Hubn för mig?
    Vilka faktiska funktioner får jag med Logitech fjärrkontrollen?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hej igen och tack för ett långt svar!

Jag har inte satt mig in i alla dessa "smartsaker" eftersom jag inte tycker dem fungerar så väldigt bra men är villig till att prova.

Men allt det du nämner säger mig ingenting, vad är det jag får ut av detta?
    Varför ska jag använda Samsung guide istället för GETs t.ex?
    Vad gör Samsung Smart Hubn för mig?
    Vilka faktiska funktioner får jag med Logitech fjärrkontrollen?
    Jeg har samme tv med Get micro. Fordel med dette er at det følger med en ir extender som du kan koble bak på tv'en for så og gjemme bort get micro boksen. Du bruker da samsung sin fjernkontroll til å styre get boksen, blir på en måte som å ha IDtv (kort + cam). Jeg synes dette fungerer veldig bra. Get fjernkontroll er pensjonert hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallå igen,

Okej, men måste bara fråga, är Samsung EPG mm (funktioner du ersätter med GETs) något bra?
    Kan jag koppla en USB-disk för att spela in? GET Mikro som bekant har ju ingen PVR funktion.

Jag har nämligen redan idag ett ir-öga som tar emot signaler från min Logitech fjärrkontroll och skickar detta vidare ned i en TV-bänk som är helt stängd (skyvedörrar).
    Så sett så är alla mina "dippedutter" gömda från min sambos syn :-P

Jag har egentligen inga större planer om att använda Samsung "Smart-Remote" kontroll eftersom jag tycker den är så oerhört dålig (Haft LGs variant med muspekare i luften alá Logitech MX Air mus som jag också har).
    Kan hända jag inte förstått hur smart Samsung kontroll är men att söka på Youtube med den är hopplöst (OBS! har inte lekt så mycket med TVn).

Hoppas ni inte tar illa vid att jag är kritisk, men ser jag att jag får nytta av dessa kopplingar ni menar jag ska ha så gör jag det så men då måste ni övertyga mig :shock:

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallå igen,

Okej, men måste bara fråga, är Samsung EPG mm (funktioner du ersätter med GETs) något bra?
    Kan jag koppla en USB-disk för att spela in? GET Mikro som bekant har ju ingen PVR funktion.

Jag har nämligen redan idag ett ir-öga som tar emot signaler från min Logitech fjärrkontroll och skickar detta vidare ned i en TV-bänk som är helt stängd (skyvedörrar).
    Så sett så är alla mina "dippedutter" gömda från min sambos syn :-P

Jag har egentligen inga större planer om att använda Samsung "Smart-Remote" kontroll eftersom jag tycker den är så oerhört dålig (Haft LGs variant med muspekare i luften alá Logitech MX Air mus som jag också har).
    Kan hända jag inte förstått hur smart Samsung kontroll är men att söka på Youtube med den är hopplöst (OBS! har inte lekt så mycket med TVn).

Hoppas ni inte tar illa vid att jag är kritisk, men ser jag att jag får nytta av dessa kopplingar ni menar jag ska ha så gör jag det så men då måste ni övertyga mig :shock:
    Du får akkurat samme funksjoner som idag ikke flere. Jeg trodde ikke du brukte ir øye idag. Samsung smartv har innebygd Plex mediesenter som man kan bruke til film og serier.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •