Klar for Panasonic PV60 65", men så kommer DETTE tilbudet?! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Flott. Da vet vi det
    Synd jeg ikke greide å advare deg tidsnok. :-(

Er vel ingen filmelskere som kjøper en overprisa kant LED og ulempene det medfører? :-D
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tilbud så slipper man ir og andre plasma feller 8)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IR, hva er det? Har aldri sett det på skjermen min. :-D
    Hadde en Samsung kant LED hjemme her noen dager for et par år siden men den gikk fort i retur til Elkjøp. Årets modeller har ikke blitt noe bedre bare mere tull som smart TV og 3D.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Fikk også litt ståpels av den prisen... men så kom jeg på at jeg har sett den TV'en før... og det er desverre litt for mye strølys som kommer gjennom det svarte på den .

Men til prisen er det jo en gedigen fin PC skjerm.. .

Merket meg at flatpanels.dk mere enn halverte lystyrken etter kalibrering.

Lysstyrke: fra: 293 cd/m2 til: 128 cd/m2

var det en kalibrert skjerm du så?

Samsung F8005 (LED) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultimate
    Synes det samme, har akkurat bestilt en
    Når følger de "andre" etter når det gjelder pris ? (Elkjøp, Expert osv. )
    Var innom Expert og hørte om de kunne gi meg det samme tilbudet, men da lo de godt. De var ikke særlig intereserte i å tape 5k++ på det. Spørs om ikke det bare var et stunt for å teste markedet..:?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr.Salg&Kjøp
    Var innom Expert og hørte om de kunne gi meg det samme tilbudet, men da lo de godt. De var ikke særlig intereserte i å tape 5k++ på det. Spørs om ikke det bare var et stunt for å teste markedet..:?
    Da ser det ut til at Elkjøp gjør det samme. Fin gjeng, altså! Kjekt å være forbruker! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr.Salg&Kjøp
    Da ser det ut til at Elkjøp gjør det samme. Fin gjeng, altså! Kjekt å være forbruker! 8)
    Elkjøp og Lefdal drives av de samme folkene :| ikke rart kansje?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om F8000 fikk 13 lapper i avslag er VT60 fremdeles en bedre TV. F8000 burde aldri ha vært priset høyere enn VT60 til å begynne med. Det sier bare litt om hvor overpriset LED er i forhold til plasma.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arbonax
    Flott tilbud så slipper man ir og andre plasma feller 8)

Men til gjengjeld får man langt dårligere bilde, clouding, dårligere motion, etc..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg jeg har nettopp kjøpt meg 55 tommeren Samsung F8005, dette var noen dager før Lefdag slapp tilbudet på 20.000 for 65 tommeren. Jeg har planer å levere inn min 55 tommer.
    Er bildet like bra på 65 tommeren som på 55 tommeren, det er samme innmat sov men tenker nå bildet blir såpass stort.

Svar mottas med stor takk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp og Lefdal drives av de samme folkene :| ikke rart kansje?
    Nja, det stemmer ikke. De har samme eier og lager, men administarasjonen er todelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Selv om F8000 fikk 13 lapper i avslag er VT60 fremdeles en bedre TV. F8000 burde aldri ha vært priset høyere enn VT60 til å begynne med. Det sier bare litt om hvor overpriset LED er i forhold til plasma.
    VT60 var priset til 30k og høyere for 2 mnd siden hos de fleste av de store utsalgsplassene. 25k er tapsprosjekt for de fleste kjedene om dagen. Så de har vært forholdsvis lik i pris før. Jeg er ikke uenig at det VTen er en bedre TV da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Merket meg at flatpanels.dk mere enn halverte lystyrken etter kalibrering.

Lysstyrke: fra: 293 cd/m2 til: 128 cd/m2

var det en kalibrert skjerm du så?

Samsung F8005 (LED) test/anmeldelse - FlatpanelsDK
    De bruker 128 cd/m2 som mål ved kalibrering. Hvis du ønsker høyere lysstyrke så bare øk verdien på bakgrunnsbelysningen.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Synd jeg ikke greide å advare deg tidsnok. :-(

Er vel ingen filmelskere som kjøper en overprisa kant LED og ulempene det medfører? :-D
    Jeg elsker å se på film, men i mortsetning til bildeekspertene så betyr innholdet i filmen mer enn om bildet er i referenseklasse..

I en hvit stue med svære vinduer så kommer ikke Plasma til sin rett heller., så valget var ikke så vanskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoppa på en 65" f8000 selv i dag :neutral: Ble dratt rett i samsung design fella.. igjen

Prisen var for bra til å ikke gjøre det :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og så på denne i dag. Er ute etter ny stue tv som dama kan bruke uten at jeg trenger å være redd for innbrenning. (hun går konsekvent fra tv'n i en eller annen tvboksmeny...). Synes fortsatt 65vt60 er et mye bedre kjøp, uavhengig av hva denne her har koster før. Har allerede en 65vt60 på "mitt" rom. To ting å si om den. RÅ kontrast/sortnivå og herlig naturlige tv bilder...skulle gjerne hatt en på stua også, men det må altså bli en led

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener dere at Plasma er bedre enn Led i en lys stue uten lyskontroll?
    Kjøpte Samsungen, men vurderer å bytte den om Panasonic er bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar ikke sjangsen på plasma :neutral: Har en online bud som har fått et rosa tint på vt 60 (65 i england) Tps gir han en ny tv pga problemet pluss et økende ir problem ,han får veldig fort ir med lett spilling og kanal logoer. Hans syklus er 2timer med spilling 30min med disney wow pixle flipper Bdn for å redde tvn.Blir for mye stress for meg med kjøre innen tv og en konstant frykt for ir selv med black bar filmer.

Vt60(65) forandrer seg etter 400timer bruk til et ir mareritt selv zt60(65) er følsom for problemet.

Led gir et dåligere bilde men plug n play uten å tenke på å kjøre orblter flere ganger pr kveld

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar ikke sjangsen på plasma :neutral: Har en online bud som har fått et rosa tint på vt 60 (65 i england) Tps gir han en ny tv pga problemet pluss et økende ir problem ,han får veldig fort ir med lett spilling og kanal logoer. Hans syklus er 2timer med spilling 30min med disney wow pixle flipper Bdn for å redde tvn.Blir for mye stress for meg med kjøre innen tv og en konstant frykt for ir selv med black bar filmer.

Vt60(65) forandrer seg etter 400timer bruk til et ir mareritt selv zt60(65) er følsom for problemet.

Led gir et dåligere bilde men plug n play uten å tenke på å kjøre orblter flere ganger pr kveld
    Har du noen referanser til dette med at ZT-en har problemer? Jeg av alle vet jo at ting er veldig variable, men VT50-en min har blitt bedre på det med IR i forhold til da den var ny, men dette med magenta-skjær som kommer etterhvert tror jeg er noe som henger igjen fra fjoråret. Jeg ser det på min også, men det er ikke veldig skjemmende enn så lenge. Virker egentlig som om forringelsen på panelet mitt har stoppet opp nå.

Igjen så føler jeg det er på sin plass å nevne at Samsung har mindre av sånne dustefeil som dette, så til tross for noe dårligere sortnivå kan det være man får mer igjen på andre måter. Usikker på hva jeg ville valgt om jeg skulle hatt noe i dag, men kan vel ikke nekte for at ZT-en frister, dog ikke fullt så mye hvis det du nevner er representativt for den :P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg er feil. Om du har problemer med ir så er det fordi du rævkjører tven de FØRSTE "400 timene" og tar null hensyn eller bruker den som bilderamme. Så lenge jeg ikke overlater den til dama eller ungene mens jeg reiser bort en uke, uten "opplæring", så er det sansynligvis ufarlig med plasma. Har en 5 år gammel Pioneer plasma i stua som får gjennomgå så det holder nå siden dama ikke tar hensyn i det heletatt. Likevel har jeg har aldri hatt retention på den. Jeg er litt mer forsiktig med min min nye 65vt60 og ville ikke stolt på henne med den før den er innkjørt. Jeg spiller PC spill og PS3 på vt60 men jeg sjekker innimellom når jeg vet at den får mye statiske bilder og symboler over lengere tid. Har ikke sett noe antydning til retention på den heller enn så lenge. Skulle det være en svak retention en dag så betyr ikke det at man ikke får det bort. Du kan med andre ord drite deg ut igjen og igjen så lenge du er oppmerksom på at probleme KAN oppstå og gjør noe med det når du oppdager det. Jeg vil kanskje si at har du familie og barn så er det tryggeste å kjøpe en LED TV, men hvis det er du som styrer TV bruken, så er det en no´brainer. Du ødelegger ikke en plasma TV uten videre.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •