Valg av TV. 55"-60" uten duppeditter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av TV. 55"-60" uten duppeditter

Hei.

Jeg trenger hjelp til valg av TV. Jeg er rimelig blank når det kommer til bildekvalitet og hva jeg skal se etter, og trenger derfor noen anbefalinger for å ikke kjøpe katta i sekken.

55"-60" og bør helst ikke overstige 13k.

Relativt lystett rom.

Svartnivå er det jeg selv setter mest pris på.

Alt hva gjelder apper og duppeditter driter jeg i. Jeg har iRule og bruker dedikert PC til all media. Eneste utenom er den derre Get-boxen (WAF). Brukes like mye til film som til tv-serier og musicplayer så er skeptisk til Plasma mtp innbrenning (men det får vi ta i en annen tråd).

Finnes det noen gode TV-er der ute innen mine kriterier som har fullt fokus på bilde og dropper alle disse fancysmancyene?

Takker,
    Stian

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianstianstian
    Hei.

Jeg trenger hjelp til valg av TV. Jeg er rimelig blank når det kommer til bildekvalitet og hva jeg skal se etter, og trenger derfor noen anbefalinger for å ikke kjøpe katta i sekken.

55"-60" og bør helst ikke overstige 13k.

Relativt lystett rom.

Svartnivå er det jeg selv setter mest pris på.

Alt hva gjelder apper og duppeditter driter jeg i. Jeg har iRule og bruker dedikert PC til all media. Eneste utenom er den derre Get-boxen (WAF). Brukes like mye til film som til tv-serier og musicplayer så er skeptisk til Plasma mtp innbrenning (men det får vi ta i en annen tråd).

Finnes det noen gode TV-er der ute innen mine kriterier som har fullt fokus på bilde og dropper alle disse fancysmancyene?

Takker,
    Stian
    Hei.

Ville definivt anbefale deg en LED TV fra Samsung, nærmere bestemt 6-serien til Samsung. Utrolig bra bilde, godt sortnivå og et herlig design. Denne TV'N fikk glimrende omtaler i Watt og fra brukere her på forumet.

Ja, den har kanskje de duppedittene du egentlig ikke er på utkikk etter, men det er frivillig å bruke de

Ikke så ille pris på den nå heller, 9990:

Samsung 55 3D Smart LED-TV UE55F6475 - Elkjøp

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel like gjerne skrive det jeg som noen annen.

Panasonic ST60 !
    60" st60 kommer vel inn på ca 15k + porto de fleste steder.

Du vil få med 3d og smart dill dall på kjøpet men det er ikke noe vei utenom det lenger nå med mindre du kjøper modellene man ellers kunne funnet på rema eller coop.

Disse funskjonene gjør ikke noe negativt med bilde de bare er der så er opp til hver enkelt og bruke eller ikke.

Samsung sine plasma skjermer er absolutt ikke bak mål, men pana er atter igjen en halv hest foran, spess med tanke på sort nivå.

Og begge er en annen verden enn LED som ikke klarer uniform belysning av bilde engang med tanke på at allt sitter i kantene.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Hei.

Ville definivt anbefale deg en LED TV fra Samsung, nærmere bestemt 6-serien til Samsung. Utrolig bra bilde, godt sortnivå og et herlig design. Denne TV'N fikk glimrende omtaler i Watt og fra brukere her på forumet.

Ja, den har kanskje de duppedittene du egentlig ikke er på utkikk etter, men det er frivillig å bruke de

Ikke så ille pris på den nå heller, 9990:

Samsung 55 3D Smart LED-TV UE55F6475 - Elkjøp
    Alternativt kan den kjøpes her: Komplett.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55F6475

(Personlig foretrekker jeg Komplett.no)

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Kan vel like gjerne skrive det jeg som noen annen.

Panasonic ST60 !
    60" st60 kommer vel inn på ca 15k + porto de fleste steder.

Du vil få med 3d og smart dill dall på kjøpet men det er ikke noe vei utenom det lenger nå med mindre du kjøper modellene man ellers kunne funnet på rema eller coop.

Disse funskjonene gjør ikke noe negativt med bilde de bare er der så er opp til hver enkelt og bruke eller ikke.

Samsung sine plasma skjermer er absolutt ikke bak mål, men pana er atter igjen en halv hest foran, spess med tanke på sort nivå.

Og begge er en annen verden enn LED som ikke klarer uniform belysning av bilde engang med tanke på at allt sitter i kantene.
    Samsung sine plasma? Eller led, mente du?

Trådstarter er skeptisk til plasma mtp på innbrenning, og det skjønner jeg godt. Hadde en 50" LG plasma før, og her sleit jeg voldsomt med dette. Jeg veit ikke hvor langt teknologien har kommet idag, men jeg personlig ville gått for LED. Utenom Panasonic ZT60E såklart

Alternativt kan den kjøpes her.

(Personlig foretrekker jeg komplett.no)
    Eller der ja

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter er skeptisk til plasma mtp på innbrenning, og det skjønner jeg godt. Hadde en 50" LG plasma før, og her sleit jeg voldsomt med dette. Jeg veit ikke hvor langt teknologien har kommet idag, men jeg personlig ville gått for LED. Utenom Panasonic ZT60E såklart
    Personlig har jeg hatt 6 Panasonic Plasma skjermer, og har i skrivende stund ikke opplevd permanent innbrenning "bank i bordet"

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet. Dobbelpost.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja var samsung plasma jeg mente.

Har selv 50" 6505 plasma fra i fjor og den har jeg nesten verdt slem med.

f.eks siste par ukene har den stort sett gått i gamle netflix serier i 4:1/4:2 format og netflix er noen ***** idioter og sender et konstabt fullhd bilde så aspect kontroll i tven er bortkasta, så etter noen dager med slikt firkanta format så får man jo lyse kanter der panalet ikke belastes.

Det er forsåvidt ikke verre enn og kjøre litt musikk med fargerik visualizer i en maks 20min så 10-15 timer med skakk-kjøring fikses med en halvtime retting.

Noen har jo sliti med pana på dette men har ikke sett så mye snakk om dette med årets generasjon.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å vite at teknologien har gått videre og man kan kjøpe plasma med god samvittighet!

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange raske og bra svar. Forstår at jeg MÅ ha alle addonsene, og det er helt OK, det er ikke sånn at det vil plage meg på noen måte.

Og har vel nå bestemt meg for LED og da ser det ut til at det blir Samsungs 6´er! Ser at den har ligget ganske flatt på 10k siden Juni, men at den har vært 1 tur nede på både 8,5k og 9k nå siste måneden så det kommer vel kanskje en dipp til snart..

Takk igjen. Da er tråden avsluttet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å vite at teknologien har gått videre og man kan kjøpe plasma med god samvittighet!
    Kommer og går litt den problematikken. Har en VT30 som hadde samme windows ksjerm oppe i over 5 timer.... ikke tegn til innbrenning. På min G20, så kan det bli midlertidige innbrenninger, men det ser man knapt (om noen gang).

Men har hørt de nyere skjermene har litt trøbbel med dette.

Skal du bruke den mest til PC med stillbilder, så er LED å foretrekke på den sikre siden. Men bilde messig, der får du vel samme bildekvalitet på en plasma til 15000kr som en LED til ... tja.... tror faktisk jeg kan si det så grovt som at de er iallefall ikke bedre uansett pris .

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt passer jeg på og, særdeles fra pcen som kilde.

Bruker da f.eks skjermsparern i xbmc med rullende portretter eller en fargerik visualizer.

Hvis pc og helt statiske bilder er hoved bruken så er nok LED et tryggere valg.
    Denon AVR-4520 CI

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •