Best LED TV her i landet til fotball og Film pluss Formula 1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Best LED TV her i landet til fotball og Film pluss Formula 1

Finnes best led TV i Norge 40-42 tommer tv til Fotball og Film pluss F1?

pris max 15 tusen.

Idag leverte jeg tilbake Panasonic ST60Y plutselig begynt innbrening etter 25 dager.

TV'en skal plassers i en mørke rom.

Noen har anbefalte meg 40PFL6097T, mens noen anbefalt SONY KDL-40W905ABAEP på 12.500 kr.

Bevegelse er veldig viktig for meg, ser ofte på fotball og formula 1.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart valgt sonyen. Er jo litt smak og behag, men i mine øyne er billedbehandlingen til sony mye mer behagelig og realistisk enn på philipser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Jeg ville helt klart valgt sonyen. Er jo litt smak og behag, men i mine øyne er billedbehandlingen til sony mye mer behagelig og realistisk enn på philipser.
    Men er det god for fotball og f1?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sonyen vil helt klart være det beste valget (hvis noen er uenige med meg er det bare å komme med alternativer).
    Følger selv med på F1 og har en eldre sony modell som takler dette utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da prøver å bestille en, vi får se åsen ble

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av safinok
    Finnes best led TV i Norge 40-42 tommer tv til Fotball og Film pluss F1?

pris max 15 tusen.

Idag leverte jeg tilbake Panasonic ST60Y plutselig begynt innbrening etter 25 dager.

TV'en skal plassers i en mørke rom.

Noen har anbefalte meg 40PFL6097T, mens noen anbefalt SONY KDL-40W905ABAEP på 12.500 kr.

Bevegelse er veldig viktig for meg, ser ofte på fotball og formula 1.
    Har hatt maken til din TV siden januar...den brukes MYE til TV titting, har aldri sett antydninger til innbrenning.....har du på pixel orbiter ?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Har hatt maken til din TV siden januar...den brukes MYE til TV titting, har aldri sett antydninger til innbrenning.....har du på pixel orbiter ?
    Ikke kjøp ST60 dersom ser du ofte på en kanal, eller til smart TV, pixel orbiter alltid har vært på.

fordi hverdag cirka 5-6 er på en kanal, etter noe uke begynt å innbrenne.

Du kan ikke bruke Skype i flerre time, eller hørە på music i flere time، ofte du må bytte til andre kanalen, jeg husker jeg satt meg foran tv da fotball kamp begynt mellom Spain og Italia i flere time, dagen etter fikk overaskelese da innbrent Al Jazeera HD1 logo, gjord alt i en uke, med kom aldri til forsvinn.

mitt råd skaffe deg en SONY kdl 9 serie, meget fint bilde bra bevegelse.

Kommer aldri igjen til å kjøpe Plasma igjen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med plasma til ditt bruk er helt ulik din.
    Har aldri hatt problemer med innbrenning what so ever.

Kjøpte toppmodellen fra LG 2012 modell.
    Ingen tegn til noe som helst.
    Har tidligere hatt samsung og har heller aldri hatt trøbbel med dem heller.
    Men siden du absolutt må sitte og se mye på smart tv og skype.
    Er nok led tv det beste valget for deg.

Har inntrykk av at mange er litt plaget med innbrenning på panasonic modellene.
    Uten at jeg skal uttale meg så mye der.
    Har lite erfaring på disse tvene selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har Sony W905 och kan starkt anbefalla den till sport. Ser själv F1 med BBC Iplayer och Viaplay som källa (apps via Samsung BluRay) och jag har en helt fantastisk bild i ljust vardagsrum.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Min erfaring med plasma til ditt bruk er helt ulik din.
    Har aldri hatt problemer med innbrenning what so ever.

Kjøpte toppmodellen fra LG 2012 modell.
    Ingen tegn til noe som helst.
    Har tidligere hatt samsung og har heller aldri hatt trøbbel med dem heller.
    Men siden du absolutt må sitte og se mye på smart tv og skype.
    Er nok led tv det beste valget for deg.

Har inntrykk av at mange er litt plaget med innbrenning på panasonic modellene.
    Uten at jeg skal uttale meg så mye der.
    Har lite erfaring på disse tvene selv.
    Hvis du har rett se på tv'en kun en kanal i en uke 4 til 5 time, og kom tilbake.

som du sier hvis du harr ikke problem med plasma, hvorfor fleste butikken er sliten med å selge plasma.

din mening er som man sier (NOKIA er bedre enn iPhone).

du kan ikke med en plasma følge PL fra kl 13 til 17 og fra 17 til 20 se på Seria-og fra 20 til 00:00 La liga, og alle kampene er på Aljazeera Sport kanal, for meg har vært veldig vanskelig å følge fotball hver gang i første omgang pause satt TV-en på analog tv kanal Snø fall, for å hindre innbrenn, ørket ikke mer hver mellom kamp pause sette på snøfall.

Jeg koser meg med SONY KDL-40W905A kobler til PC surfer web browser pluss bevegelser bilde behandling som ei kule osv...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pionereen min sier det motsatte, dønn immun mot innbrenning. Kun brukt til TV2 PL siden TV2 PL ble oppfunnet. Litt over 10000 timer brukt totalt sett.

Og for å svare deg på koffor butikkene selger LED er fordi man tjener like mye på LED som plasma og det er lettere å jatte med det kunden er på jakt etter enn å gjøre en ordentlig jobb og forklare forskjellene.

De nye Plasmaene derimot hadde eg aldri turt å bruke hele søndagen på Tv2 PL f.eks. Men til gjengjeld har eg spilt over 400 timer på Borderlands 2 uten noen permanent innbrenning på VT50. Lov å bruke hodet innimellom og skru ned litt kontrast, 29 var min perfekte innstilling, all midlertidig innbrenning forsvant med 10 minutter med en annen kanal eller film.

Skal man absolutt se på en kanal i 5 timer hver eneste dag uten avbrudd velg LED for å være sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte for en tid tilbake en brukt LG 37 plasma hvor forrige eier hadde konstant brukt feil format. Og det var skikkelig innbrenning av den sorte stripa oppe og nede på skjermen. Jeg tvangskjører 16/9 konstant på sat, reciver og skjerm (slått sv automatisk format som er en uting.. ) Etter et par uker var innbrenninga helt vekk, og skjermen er som ny Naboen har en Panasonic, men der er det konstant innbrenning av logoer i de øverste hjørnene. Er det virkelig så stor kvalitetsforskjell på skjermene?

Og ja, LG'n er rask uten fargeflyt både på F1og fotball.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror safinok har innstillinger og diverse andre kriterier på tv satt helt feil.
    Jeg er da akuratt som deg.
    Kan også sitte og se på fotball og andre kanaler i timesvis.
    Dagesvis også om jeg hadde fått fri fra jobb.

Jeg garanterer at ingen innbrenning ville vist seg uansett.
    Er det slik at du må ha gode lys og kontrast forhold på din tv.
    Så er Led veien og gå.

For meg virker det som at du har stillt tv helt feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp VT60 inn døren her, har selvfølgelig ikkje testet midlertidig innbrenning per nu, men VT50 var ihvertfall veldig utsatt for midlertidig innbrenning på THX Cinema, satt eg ned kontrasten til 30 så kunne eg spille og gjøre ka eg ville for så å bytte kanal i 10 til 30 min så var det helt vekke.
    Trenger man lysstyrken på 36+ og ser på statiske menyer i timesvis bør man holde seg helt vekke fra disse plasma modellene.

Det eg ihvertfall kan si etter å ha åpnet ballet med åpningsscenene i Dark Knight på VT60 er at endelig er sortnivået på par med Pioneer, sorten på rammen og letterboxene i filmen går endelig i ett som eg savnet på VT50. Marginalt med viftestøy men hadde kun tv lyden tilkoblet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Det eg ihvertfall kan si etter å ha åpnet ballet med åpningsscenene i Dark Knight på VT60 er at endelig er sortnivået på par med Pioneer, sorten på rammen og letterboxene i filmen går endelig i ett som eg savnet på VT50. Marginalt med viftestøy men hadde kun tv lyden tilkoblet.
    Så viftene er mer hørbare enn på VT50 i samme omgivelser? I såfall står jeg nok over og håper på at det blir en VT70 også der de fikser dette. VT50-ens sortnivå er godt nok for meg, det er ikke DER skoen trykker for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde tv lyden på 20 og eg måtte faktisk høre etter siden eg kom på at du hadde skrevet noe om viftene. Dette er jo før eg kobler til surrounden noe som gjør at viftelyden aldri kommer til å ha sjanse til å merkes.

Va egentlig ok fornøyd med VT50 men irriterte meg over sortnivået en smule siden eg hele tiden siden så gråtonen i letterboxene i mørket. Sånn er det bare når man har en ekstra Kuro og forventer tilsvarende. Ellers var eg fornøyd med unntak av midlertidig innbrenning. Har vært bildefreak siden dag 1 og sånn er den saken. Kan leve med mye irritasjonsmomenter sålenge bildet er nærmest perfekt.

Ser ikkje for meg at disse VT60 vil bli forbedret bildemessig i de neste ørten årene til en vettug pris, men muligens at de tweaker de sånn at du kan være helt trygg på at viftene ikkje lager lyd.

Muligens hadde disse hjulpet Caseking.de » Zubehör » Staubschutzfilter » DEMCiflex Staubfilter 140mm, quadratisch - schwarz/schwarz en luring på flatpanels som linket den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg levert TV'en tilbake til service, etter 15 dager kom beskjed fra Panasonic, at de kunne ikke fjerne logo til Aljazeera Sport, på grunn av jeg så ofte på Aljazeera Sport, de ga meg en tilbud og velge annen tv fra panasonic LED, men en fra Elkjøp anbefalte meg KDL 905A, vi må være ærlig mot hverandre, KDL sin nye 9 serie er mye bedre en Panasonic i bevegelse.

min stilling vært sånn på TV'en.

Picture Mode Cinema
    Contrast 75
    Brightness +1
    Color 41
    Tint -2
    Sharpness 15
    Color Temp normal
    Vivid Color Off
    Video NR Off
    MPEG NR Off
    Motion Smoother Off
    Pixel Orbiter ON

og hver eneste dag har kjørt hvite rullefelt i per time, og snø fall, det vært veldig kjedelig å kjører rullefelt i første omgang pause.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller Sony LED enn Panasonic pdd je.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av safinok
    Da jeg levert TV'en tilbake til service, etter 15 dager kom beskjed fra Panasonic, at de kunne ikke fjerne logo til Aljazeera Sport, på grunn av jeg så ofte på Aljazeera Sport, de ga meg en tilbud og velge annen tv fra panasonic LED, men en fra Elkjøp anbefalte meg KDL 905A, vi må være ærlig mot hverandre, KDL sin nye 9 serie er mye bedre en Panasonic i bevegelse.

min stilling vært sånn på TV'en.

Picture Mode Cinema
    Contrast 75
    Brightness +1
    Color 41
    Tint -2
    Sharpness 15
    Color Temp normal
    Vivid Color Off
    Video NR Off
    MPEG NR Off
    Motion Smoother Off
    Pixel Orbiter ON

og hver eneste dag har kjørt hvite rullefelt i per time, og snø fall, det vært veldig kjedelig å kjører rullefelt i første omgang pause.

Hvis dette har vært innstillingen på din plasma så skjønner jeg meget godt hvorfor du fikk innbrenning Alt over 30+ går ikke hvis en vil unngå innbrenning. Med 75 så brenner du skjermen meget hurtig. Det gir også totalt hvit krasj meds så høy kontrast(utvasking av detaljer i lyse bilder). Alt over 35 ga dette på min skjerm vi mitt kalibrerings utstyr(kan variere fra skjerm til skjerm).
    Skjønner at bildet virker for mørkt hvis du setter den på 30 eller lavere men tving deg til dette i 3 dager så blir det ikke såå ille-snakker av erfaring. Kjører selv min Panasonic på 20 i kontrast men lyssensor på i innkjøringsperioden. Bildet så helt sort ut til å begynne med men går bra nå.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående innbrenning så ser foreldra mine på en kanal stort sett hele dagen. Dem har en sånn LG 60PS8000 TV

Når kanalen sitter fast så er det bare å kjøre hvit bilde fra menyen, så forsvinner den etter ca 10 min så er alt i orden. Selvom tven har stått på en kanal i flere timer, og det uten orbiter på.

Instillingene veit jeg ikke.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •