Best LED TV her i landet til fotball og Film pluss Formula 1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Hvis dette har vært innstillingen på din plasma så skjønner jeg meget godt hvorfor du fikk innbrenning Alt over 30+ går ikke hvis en vil unngå innbrenning. Med 75 så brenner du skjermen meget hurtig. Det gir også totalt hvit krasj meds så høy kontrast(utvasking av detaljer i lyse bilder). Alt over 35 ga dette på min skjerm vi mitt kalibrerings utstyr(kan variere fra skjerm til skjerm).
    Skjønner at bildet virker for mørkt hvis du setter den på 30 eller lavere men tving deg til dette i 3 dager så blir det ikke såå ille-snakker av erfaring. Kjører selv min Panasonic på 20 i kontrast men lyssensor på i innkjøringsperioden. Bildet så helt sort ut til å begynne med men går bra nå.
    Det er ikke sikkert 75 er så ille. Jeg tror skalaen går til 100 på 60-serien i motsetning til 60 på 50-serien og ned.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skalaen går til 100 på min tv (ZT60). Den hadde white crush over 35-36 på kontrast testbilde via avfoundry(1080P60) video signal når den var helt fersk. Alt over 50 på kontast skala var bare hvit. Skal måle den når den er innkjørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skalaen går til 100 på min tv (ZT60). Den hadde white crush over 35-36 på kontrast testbilde via avfoundry(1080P60) video signal når den var helt fersk. Alt over 50 på kontast skala var bare hvit. Skal måle den når den er innkjørt.
    I alle screen modes?
    Du må gjerne også holde oss oppdatert om image retention og slikt. Denne står fortsatt på vurderingslista hos meg også dersom jeg går for en ny oppgradering før de er utilgjengelige på markedet.

Edit:

Hold gjerne litt øye med om uniformiteten forandrer seg også når du sjekker med heldekkende testbilder fra rundt 20 IRE til 80 IRE. På en tv i den prisklassen burde det ikke være noe endring overhodet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Så viftene er mer hørbare enn på VT50 i samme omgivelser? I såfall står jeg nok over og håper på at det blir en VT70 også der de fikser dette. VT50-ens sortnivå er godt nok for meg, det er ikke DER skoen trykker for min del.
    Du klager egentlig vanvittig mye over div problemer, men fortsatt skal du ha det merket/teknologien :P. Bare en oppfattning jeg har fått ut ifra noen tråder .

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma handler om en ting og det er... KONTRAST! Denne skal ikke presses. Selv om man legger den rundt 30 blir ikke bildet mørkt. Det blir mer korrekt!!!
    I butikken sprenger produsentene bildet slik at tv-ene skal skille seg ut og lokke kjøperen siklende bort med den fete pengepungen sin. I tillegg er det ikke slik at tv-en skal være den mest sentrale lyskilden i stuen. Jeg har hatt to plasmaskjermer, og ikke vært borti en eneste langvarig innbrenning. Retention har jeg selvsagt hatt siden det kommer med teknologien.

Når det gjelder LCD eller LED siden noen av en eller annen grunn skiller disse så har jeg kjøpt med en Sony W800 som fungerer svært godt. Til og med bevegelser er den god på. Om det er nødvendig og pisse seg helt opp til 900 serien er jeg ikke så sikker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette har vært innstillingen på din plasma så skjønner jeg meget godt hvorfor du fikk innbrenning Alt over 30+ går ikke hvis en vil unngå innbrenning. Med 75 så brenner du skjermen meget hurtig. Det gir også totalt hvit krasj meds så høy kontrast(utvasking av detaljer i lyse bilder). Alt over 35 ga dette på min skjerm vi mitt kalibrerings utstyr(kan variere fra skjerm til skjerm).
    Skjønner at bildet virker for mørkt hvis du setter den på 30 eller lavere men tving deg til dette i 3 dager så blir det ikke såå ille-snakker av erfaring. Kjører selv min Panasonic på 20 i kontrast men lyssensor på i innkjøringsperioden. Bildet så helt sort ut til å begynne med men går bra nå.
    hvorfor skal kjøpe en tv og 30 på kontrast og få Bildet helt sort altså kjøre rullefelt og snø faller?

jeg tror i få årene fram, ingen skal kjøpe mer plasma, hvis man få en 4k 50 tommer på 10-20 tusen.

i panasonic meny når du velger cinema automatisk setter kontrast på 70, du er ekspert som vet det, men tenke deg en vanlig person hvordan skal vite om høy kontrast gir mer risiko innbrenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han gikk vel utifra at det var samme skala som ifjor. Spiller ingen rolle for meg om det er 4K til 10 kroner. Eneste 4K betyr er antall piksler. At det mest sannsynlig er drita dårlig kontrast, blasse farger og forferdelige basisinnstillinger på de aller aller fleste modeller ser visst ut til å gå hus forbi de aller fleste når det gjelder 4K. 4K blir mest sannsynlig LED til OLED dropper i pris, 4K er dyrt, 4K trenger innhold osv.

Kommer det en 4K tv med måleverdier tilsvarende VT50 f.eks så begynner det å bli interessant, men det blir når OLED dukker opp. Problemet er at man får innbrenning på OLED også, så man får bare sette pris på det som eksisterer per dags dato siden LED aldri vil bli bedre enn det de er idag på samme måte som plasma aldri vil bli bedre enn det de er idag.

En god selger kan forklare kordan en tv vil se ut hjemme samt forklare at butikkinnstilling ikkje er relevant siden man ikkje har lyst til å få svidd av øynene når man sitter hjemme og ser på tv, men desverre finnes det en drøss med studenter som selger tver her i landet, så man bør ikkje forvente at disse vet mer enn kundene i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Han gikk vel utifra at det var samme skala som ifjor. Spiller ingen rolle for meg om det er 4K til 10 kroner. Eneste 4K betyr er antall piksler. At det mest sannsynlig er drita dårlig kontrast, blasse farger og forferdelige basisinnstillinger på de aller aller fleste modeller ser visst ut til å gå hus forbi de aller fleste når det gjelder 4K. 4K blir mest sannsynlig LED til OLED dropper i pris, 4K er dyrt, 4K trenger innhold osv.

Kommer det en 4K tv med måleverdier tilsvarende VT50 f.eks så begynner det å bli interessant, men det blir når OLED dukker opp. Problemet er at man får innbrenning på OLED også, så man får bare sette pris på det som eksisterer per dags dato siden LED aldri vil bli bedre enn det de er idag på samme måte som plasma aldri vil bli bedre enn det de er idag.

En god selger kan forklare kordan en tv vil se ut hjemme samt forklare at butikkinnstilling ikkje er relevant siden man ikkje har lyst til å få svidd av øynene når man sitter hjemme og ser på tv, men desverre finnes det en drøss med studenter som selger tver her i landet, så man bør ikkje forvente at disse vet mer enn kundene i utgangspunktet.
    Jeg er uenig med deg, Så det betyr be SONY og LG og Panasonic å slutte å jobbe med 4K fordi det er dårlig kontrast? istedet be dem kun lage TV som VT50 og Plasma?

For meg Plasma TV er som Real Madrid, og LED er som Barcelona.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper meg og deg har så forskjellig syn på akseptabel bildekvalitet at det er liten vits i å bruke energi på en diskusjon som ikkje vil gå noen vei. 4K forandrer ingenting hvis tven er dårlig og utvalget er deretter.

4K OLED er mitt neste tv HVIS det eksisterer noe native 4K innhold og en tv med tilsvarende kontrast, fargegjengivelse, innsynsvinkel, responstid som de aller beste Plasma tvene, kommer det aldri så er alt annet bortkastet tid for min del.
    Betyr ikkje at det ikkje vil finnes akseptable tver med god bildekvalitet iforhold til det som eksisterer på markedet på den tiden men eg ser ikkje ka det ska være sålenge OLED ikkje eksisterer med 4K, en fornuftig pris og tilsvarende bildekvalitet som det eg har idag for min egen del.

For de aller fleste er fornøyd med en tv sålenge den viser bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv synes jeg det er en fordel om tv-en min er i stand til å vise video også

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville 100 % heller gått for plasma i et mørkt rom til fotball å film/serie! Mye bedre bilde til mye lavere pris! Innbrenning nå for tiden er det jo bare å settw på bluescreen så er den borte

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Ville 100 % heller gått for plasma i et mørkt rom til fotball å film/serie! Mye bedre bilde til mye lavere pris! Innbrenning nå for tiden er det jo bare å settw på bluescreen så er den borte
    Folk liker tydeligvis å tro det, men det er faktisk et større problem på en del nyere tv-er. Ut i fra hva trådstarter sier, så har jo Panasonic fortalt han at Al Jazeera Sports-logoen som satt igjen i tv-en hans er blitt brent inn, og det til tross for at han har brukt skjermvask-funksjonen daglig.

Er for øvrig enig i at ingenting (bortsett fra CRT ) kan måle seg med plasma på bilde, både bildemessig og bevegelsesmessig, men dessverre passer det ikke for alle da man må ta enkelte forhåndsregler.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermvask funksjonen fungerer faktisk dårligere enn å sette den på en random kanal med zoom på.

Plasma og innbrenning = brukerinnsats for å unngå det.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med fler her.
    Skal man ha plasma må man ta div. Forhåndsregler.
    Jeg har en litt for lys stue,så har justert tv i 2 moduser.
    En for dag og en for kveld.
    Har aldri opplevd innbrenning av noe slag.

Jeg har ikke den beste tv;men den fungerer til mitt bruk.
    Den dag det kommer noe overveldende på markedet.
    Da slår jeg til:-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •