Loewe søger konkurs-beskyttelse - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg syntes kanskje B&O samt Loewe priser seg litt vel heftig av og til (da spes på TV fronten). Kan ikke helt se at kvaliteten står til prisen.

Når det gjelder høyttalere så syntes jeg B&O har endel tøffe (sære) saker, kunne godt tenkt meg å testa ut et par Beolab 5 f.eks.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av B&O, Bose og Lowe er det B&O som i mine øyne har de beste produktene. B&O har en del spesielle konstruksjoner, og finner faktisk opp noe, ikke bare "later som de oppfinner noe".
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo B&O som bakhøyttalere så det er altså min måte å prioritere på.......
    Og nei, jeg har IKKE Samsung fronthøyttalere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å lese en tråd som starter med Loewes konkurs og ender opp med diskusjon rundt overprisede appleprodukter.

Jeg har eid utallige pcer og flere mobiltelefoner og så meg dritlei på spam, blåskjerm, leietelefon, treghet osv. Kjøpte Macbook Pro for 2,5 år siden og er strålende fornøyd. Det har ikke vært ETT feilslag med den siden jeg fikk den.
    Jeg kjøpte iPhone 4 for 1,5 år siden. Den også er problemfri.
    Min Apple-TV fungerer utmerket, spesielt i kombinasjon med iPaden som ligger på stuebordet.
    For ikke å snakke om airport-expressen, som er det enkleste jeg har satt opp av trådløse routere.

Alt dette synkroniseres og brukes på en måte som er så enkel at til og med svigermor får det til.

Hva som skyldes denne angsten og avskyen enkelte har mot Apple sine produkter kan jeg ikke svare på, men å gå ut offentlig og kalle det overpriset mannsjit er vel litt i overkant. Særdeles med tanke på at de fleste som kommer med slike utsagn, aldri har eid et appleprodukt...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Pisspreik fra ende til annen.

På h ilken måte er det pisspreik?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    På h ilken måte er det pisspreik?
    Påstanden er pisspreik. Hvorfor? Fordi han indirekte skriver at eneste grunnen til at (feks) jeg har valgt Apple er at jeg kun er interessert i statusen et Apple-produkt gir. Det vet han ingenting om, ei heller er det korrekt. Les slendrian sitt innlegg over, så forstår du/dere bedre hvordan mange av oss om eier Apple tenker, og hvordan hverdagen er.

Mange "hatere" henger seg opp i ytelse kontra kostnad og deretter mener de at de er berettiget til å mene noe om hvorfor vi som velger Apple velger nettopp det. Design og status er gjengangere. Status er slett ikke viktig for meg, og jeg har tatt mitt valg på bakgrunn av at produktene rett og slett funker og at de snakker sammen på et utmerket vis.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påstanden er pisspreik. Hvorfor? Fordi han indirekte skriver at eneste grunnen til at (feks) jeg har valgt Apple er at jeg kun er interessert i statusen et Apple-produkt gir. Det vet han ingenting om, ei heller er det korrekt. Les slendrian sitt innlegg over, så forstår du/dere bedre hvordan mange av oss om eier Apple tenker, og hvordan hverdagen er.

Mange "hatere" henger seg opp i ytelse kontra kostnad og deretter mener de at de er berettiget til å mene noe om hvorfor vi som velger Apple velger nettopp det. Design og status er gjengangere. Status er slett ikke viktig for meg, og jeg har tatt mitt valg på bakgrunn av at produktene rett og slett funker og at de snakker sammen på et utmerket vis.
    +200!
    Det absolutt enkleste og mest lettfattelige utstyret jeg har!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg syntes påstanden hans var mer eller mindre spot-on. Jeg har ikke så veldig mye i mot apple da, men hater b&o og loewe lidenskapelig. Kjenner alt for mange som bruker 6000-7000 på en iphone fordi de "ikke trenger" alle fordelene til Android f.eks Samsung galaxy. De vil jo kun ha en mobil til å ringe og sende sms med, mens en Huawei til 2000 som er like bra er helt uaktuelt.

Jeg vurderte faktisk å kjøpe macbook pro til 7000 for et par måneder siden (digger designet og Os) men endte opp med multicom til samme pris som var mye mer egnet til gaming og ueg trenger en gaming pc i militæret :P

Men 11K for en laptop som ikke kan brukes på spill blir for dumt for meg.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til stadighet får man høre om at Apple produktene er overpriset, men når endelig Samsung kom med sin Ipad konkurrent så viste det seg jammen at det var vanskelig å få lavere pris i tilegg til at Galaxy Tab brettene var dårligere.

Først nå i år har man klart å levere brett som nærmer seg Apple sin kvalitet til lavere pris.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var dette en veldig gammelt innlegg da. :-)

Nå har mange "sauene" flyttet over Android baserte telefoner.

Heldigvis er det en ny Sheriff i byen

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog

Heldigvis er det en ny Sheriff i byen

Oppo master race! Skulle ønske de solgtes i norge. Vært på markedet i godt over et år nå og har specs på nivå med galaxy s4. Oppo find 7 eller find 5 tror jeg. Hadde kjøpt med engang

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog

Og like mange av "ulvene" har gått over til Appleprodukter!

Det blir med windows/android og apple som med biler, båter og klesbutikker.
    Det finnes brukere som kjøper av status, også finnes det enkle sjeler som meg selv, som finner et produkt jeg liker, og kjøper det av nettopp den grunn.

Denne diskusjonen har man sett over alt, bare med andre "ingredienser".
    Jeg bruker 100 000 på stereoanlegg, og en kompis av meg rister på hodet og spør om jeg er gal.
    Vedkommende kompis bruker 100 000 på bil, og JEG spør om HAN er gal.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes påstanden hans var mer eller mindre spot-on. Jeg har ikke så veldig mye i mot apple da, men hater b&o og loewe lidenskapelig. Kjenner alt for mange som bruker 6000-7000 på en iphone fordi de "ikke trenger" alle fordelene til Android f.eks Samsung galaxy. De vil jo kun ha en mobil til å ringe og sende sms med, mens en Huawei til 2000 som er like bra er helt uaktuelt.

Jeg vurderte faktisk å kjøpe macbook pro til 7000 for et par måneder siden (digger designet og Os) men endte opp med multicom til samme pris som var mye mer egnet til gaming og ueg trenger en gaming pc i militæret :P

Men 11K for en laptop som ikke kan brukes på spill blir for dumt for meg.
    Det kan umulig være spot on i og med at han generaliserer. Hadde han skrevet; "mange av de som kjøper *produkt X*...", så hadde jeg ikke giddet å kommentere engang. Men det gjelder ikke meg, ei heller fryktelig mange andre.

Vil også legge til en kommentar angående "ytelse". Jeg har ikke greie på hvilke maskiner/mobiler som er råest på maskinvare/prosessering/minne, men ytelse kan være så mangt. For meg ligger det også brukervennlighet og at ting faktisk virker hver gang det skal brukes, i ordet "ytelse". I så måte er det ikke noe feil med de produktene jeg har i alle fall.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo master race! Skulle ønske de solgtes i norge. Vært på markedet i godt over et år nå og har specs på nivå med galaxy s4. Oppo find 7 eller find 5 tror jeg. Hadde kjøpt med engang
    Hjelper ikke hvis de er utstyrt med Android :-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bruker sikkert 100k på ekstra plastikk til bilen.

Personlig er jeg nok ikke i målgruppen til Loewe eller B&O, men jeg har Apple telefon og pekeplate.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Leter etter en tråd på diskusjon.no, der en forhandler skriver om folk som vil kjøpe Iphone, men finner den ikke i farta nå. Skal snart ut. Noen som husker den?
    Iphone / Apple handler ikke om design - det handler om religion og hjernevasking. Men nå som ypperstepresten har sagt takk for seg går det vel samme vei med selskapet der og ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør at man tyr til slike karakteristikker? Hvorfor skal jeg være hjernevasket fordi jeg liker et produkt og det fungerer ypperlig for meg?

Edit: vil legge til at det ikke er Apple som sådan jeg føler behov for å forsvare, men det er generaliseringen over brukerne av et gitt produkt som provoserer meg. Det gjelder begge sider av denne idiotiske fan-boy diskusjonen.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser jeg dette har blitt en apple diskusjon Jeg tror mange ikke helt skjønner hvorfor apple (og forsåvidt Loewe og B&O) priser seg slik de gjør. Dette er en helt bevisst prisstrategi for å være et premium produkt. Poenget er at det skal være dyrt, les alle skal ikke ha/eie dette produktet. Nå har apple et litt større nedslagsfelt enn f.eks Loewe og B&O men fortsatt et premium produkt i sin sjanger.

Selv eier jeg både apple, android og windows produkter. Syntes det blir litt for enkelt å si det ene er myye bedre enn det andre. Det er helt klare fordeler og ulemper i alle tre leire. Apple er brukervennlig og har ofte svært god byggekvalitet men lite bang for the buck og er lite fleksibelt. Windows og android er svært fleksibelt men krever ofte mere av brukeren (tror det er her mange med lite interresse faller igjennom og blir hatere).

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Iphone / Apple handler ikke om design - det handler om religion og hjernevasking. Men nå som ypperstepresten har sagt takk for seg går det vel samme vei med selskapet der og ?

Frem til nylig har det jo ikke vært så mange gode alternativer. Nokia kommer med sin Lumia 1020 til høsten og da har vel også Microsoft fått fikset noen av svakhetene i WP8. Håper at det blir min neste jobbtelefon. Frem til da klarer jeg meg fint med Iphone som jobbtelefon.

Android baserte telefoner blir jo som å gå tilbake i steinalderen, hvor man trenger 8 cores bare for å trykke på et icon smooth.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •