KDL-55W905 som HDMI-Switch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KDL-55W905 som HDMI-Switch

Hei AV-eksperter

Jeg har nylig gått til innkjøp av en Sony KDL-55W905, og er så langt stooorfornøyd.
    Tilkoblet herligheten har jeg en Sony BDP-S790 og et eldre HT-SF2000 hjemmekinoanlegg, samt en nybygget HTPC med Windows8.
    Hjemmekinoanlegget har ikke støtte for ARC, og for å få utnyttet 3D-muligheten må jeg splitte HDMI på BD-spilleren (HDMI-1 til TV, HDMI-2 til hjemmekino).

i tillegg har jeg installert et IDTV-kort fra Canal Digital kabel for TV-signal.
    For å få lyd på høyttalerne fra TV må jeg ut og kjøpe en optisk kabel i dag.

Mitt spørsmål er som følger: Er det en mulighet her å la TV'en ta seg av HDMI-switchingen? Altså, bytte mellom kilder via TV'en, og ikke via hjemmekino som jeg har gjort til nå?

Mitt håp er at alle enhetene mine kan kobles til TVen, motta Dolby Digital/DTS og sende videre til hjemmekino (enten via HDMI eller Optisk kabel).

Noen som har erfaringer eller kunnskap om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fant ut av det, gikk til innkjøp av en optisk kabel, og fikk videresendt lyd både fra TV, Blu-Ray og HTPC til hjemmekino, så nå er jeg happy-cat igjen

Eneste utfordringen er volumkontroll, etter at jeg tok vekk HDMI-kabelen til forsterker, får jeg ikke lenger styrt volum uten fjernkontrollen til anlegget.

Noen som har noen tips frem til jeg (en gang i ikke overskuelig fremtid) får skaffet meg en receiver med ARC?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •