Sharp 90" tilgjenglig i norge.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp 90" tilgjenglig i norge.

Snublet over denne..
    Litt stiv pris, men 90" er hvertfall tilgjenglig.
    Sharp 90 3D Smart LED-TV LC-90LE757E - Lefdal

Mulig det allerede finnes en annen tråd rundt dette...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Snublet over denne..
    Litt stiv pris, men 90" er hvertfall tilgjenglig.
    Sharp 90 3D Smart LED-TV LC-90LE757E - Lefdal

Mulig det allerede finnes en annen tråd rundt dette...
    Hmm... Pleier ikke Lefdal/Elkjøp alltid å sette prisen til 99.995,- på varer de ikke har bestemt en pris på?

Men i dette tilfellet er vel prisen plausibel.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde seriøst ha bra bilde den TVen der for og være verdt nærheten av prisen.
    Synes selv bilde på disse 70-80 tommerne de har på elkjøp blir utdanka av en projektor i 10k klassen.

Når man til og med har en short throw 1080p projektor og konkurere med (Benq 1080st) så virker den meget overpriset, iforhold til bildekvalitet og størrelse.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart bilde på en projektor kan bli bedre, men vi må jo huske på at denne tven sikkert fungerer veldig bra også i en godt opplyst stue. Er enig i at det er en stiv pris men det er ikke bare bildestørrelse man betaler for på en tv.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men til 100k kunne man fint sett på en Hw50 feks og et supernova dagslys lerret og fortsatt spart minst 30k.

Faktisk så kan man komplementere med benq 1080st til dagligdags bruk og fortsatt ha plenty til overs til pærer.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis prisen ikke var tema hadde jeg hver dag og to ganger på søndag valgt en diger TV i stedet for PJ på stua. Sharp gir meg litt dårlig smak i munnen, men hvis en premiumprodusent hadde tilsvarende størrelse så hadde det blitt TV. Denne f.eks. Komplett.no - Samsung 75" 3D LED Smart TV UE75F8005

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man betaler selvsagt for antall tommer for overpris pr. dags dato, men slik er utvikling innenfor teknologien. Veit i hvertfall at så fort jeg er ferdig hybel/flytting/studie livet, SKAL det inn en 100" på tv benken i en fremtidig stue. Ingenting å lure på en gang, selv om min 60" holder her jeg bor nå. Har i hvertfall kjøpt min siste projektor....:twisted:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 60" Kuro, men synes ikke lenger at den er en diger TV. Var på Soundgarden og tittet på 80-tommeren til Sharp, men for et rævva bilde! Hvis 90-tommeren er like elendig så skal jeg ikke ha den om de så halverer prisen.

Det kan jo være at de demoene Soundgarden hadde, ikke var optimale for å demonstrere. Det var lite hudtoner, og det var særdeles lite farger. neste gang skal jeg ta med en egen demo. Skal jeg legge så mye penger i en TV igjen, så skal den **** meg være perfekt på alle måter.

Projektoren min bruker jeg ikke så mye. Det er på en måte lettere å slå på TVen enn å fyre opp hjemmekinoen, mørklegge og høre på viftestøyen.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis prisen ikke var tema hadde jeg hver dag og to ganger på søndag valgt en diger TV i stedet for PJ på stua. Sharp gir meg litt dårlig smak i munnen, men hvis en premiumprodusent hadde tilsvarende størrelse så hadde det blitt TV. Denne f.eks. Komplett.no - Samsung 75" 3D LED Smart TV UE75F8005
    Hvorfor? Sharp er like kritikerrost opp i gjennom årene tv-messig rundt om i verden, som for eksempel Panasonic. De siste 70" de har satset på til menneskelig pris er jo ikke noe "wow!" bildekvalitetsmessig, men de har jo bidratt til at bransjen har pushet opp antall tommer. Er ikke meninga at dems 70" til 20k ish skal være best. Kompromisser må selvsagt inngås for godkjent mengde salg og fortjeneste. Kreds til Sharp for å øke størrelsen!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne TV'en på utstilling på Elkjøp sine lokaler, og jeg ble mildt sagt skuffet. Kornete, elendig sortnivå og fargegjengivelsen var på bunn. Denne hang over en 8- serie fra Samsung og forskjellene var store.

Skal du ha et såpass stort bilde, legg pengene i projektor. I hvertfall til bildekvaliteten blir bedret.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Man betaler selvsagt for antall tommer for overpris pr. dags dato, men slik er utvikling innenfor teknologien. Veit i hvertfall at så fort jeg er ferdig hybel/flytting/studie livet, SKAL det inn en 100" på tv benken i en fremtidig stue. Ingenting å lure på en gang, selv om min 60" holder her jeg bor nå. Har i hvertfall kjøpt min siste projektor....:twisted:
    Helt enig! Nå som TV'ene har blitt såpass store er det lite som tyder på at det blir noen flere projektorer her heller.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Så denne TV'en på utstilling på Elkjøp sine lokaler, og jeg ble mildt sagt skuffet. Kornete, elendig sortnivå og fargegjengivelsen var på bunn. Denne hang over en 8- serie fra Samsung og forskjellene var store.

Skal du ha et såpass stort bilde, legg pengene i projektor. I hvertfall til bildekvaliteten blir bedret.

Jeg er helt enig. Pengene er bedre brukt på en panasonic plasma 65" elller enda bedre: projektor

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde aldri planer om å kjøpe denne tv selv.
    Foretrekker fortsatt plasma i prisnivå i forhold til størrelse.

For de som absolutt vil ha stor tv med godt bilde så jeg samsung sin UHD tv når jeg på tur i danmark. Helt suverent bilde, men hadde aldri i verden betalt 240000kr for en tv! Da får man jo en proff prosjektor til omtrent samme pris..
    Og en high end prosjektor til under halve prisen.
    Oppdag Samsung S9 UHD TV

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke 24K er så mye for en god TV. Men det er vel fordi jeg ga over 50K for min Kuro for noen år siden.

Det er ikke et spørsmål om enten prosjektor eller TV, fordi bruksområdene ikke er helt overlappende, samt at en prosjektor godt kan være i hjemmekinoen men ikke i stua slik jeg ser det. Jeg er interessert i en 80-tommer, men Sharpe'en imponerte ikke i det hele tatt.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Synes ikke 24K er så mye for en god TV. Men det er vel fordi jeg ga over 50K for min Kuro for noen år siden.

Det er ikke et spørsmål om enten prosjektor eller TV, fordi bruksområdene ikke er helt overlappende, samt at en prosjektor godt kan være i hjemmekinoen men ikke i stua slik jeg ser det. Jeg er interessert i en 80-tommer, men Sharpe'en imponerte ikke i det hele tatt.

Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å lage gode, store TVer (til en rimelig penge, vel og merke)

Selv Panasonic sin 103" plasma som kostet flere hundre tusen imponerer ikke med kornete bilde og lav lysstyrke. Virker som 4K er et krav for ~ 100" TVer, selv om 106" projektor bilder i 1080p er sylskarpe.

Sony sin 84" 4K LED imponerer VELDIG og har fantastisk 4K bildekvalitet (har ikke sett 2K kilder, kun 4K native) men koster deretter...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic

Det var vel ikke snakk om 24k, men 240k som er kanskje litt mye for en tv :P

Neida, du har helt rett angående bruks området på pj og tv.
    Jeg selv tidligere tenkte spesifikt på de 70-80" Sharpene som jeg har sett på elkjøp som blir bildekvalitets messig utdanka av min 6000 kr's projektor med 2000 timer på lampa, kort sagt er jeg ikke appelert til og legge 100k i en tv jeg knapt hadde trodd var noe bedre.

Når jeg like gjerne kunne tatt med et AVshop.no / DNP SuperNova Blade 08-85 16:9 221cm (100") og en hw50 til merkbart rimeligere pris.
    Denon AVR-4520 CI

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket på denne tven på IFA i fjor, og den hadde jeg aldri betalt 100k for. Det er den på ingen måte verd. Stor, klumpete, stygg og middels bra bilde.
    Da hadde jeg mye heller kjøpt en 75" 8005 fra Samsung til 60k
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    .
    Da hadde jeg mye heller kjøpt en 75" 8005 fra Samsung til 60k
    Samsung har jo også en annen 75" til 40K. Den er kanskje merkbart dårligere?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forskjell det er på disse 2 har jeg ikke kunnskap til å uttale meg om, men jeg liker designet på 8005 bedre. Dette blir nok min neste tv, men jeg venter til den dropper noe i pris
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungs 75" er jo flott selvfølgelig, men den er jo altfor liten til å konkurere med PJ. Denne sharpen har jo i allefall en ok størrelse.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •