valg av ny 55" tv maks 20000kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nettopp vært på Expert og skulle ha en 55 tommer 6475, men han fikk meg nå til å kjøpe en 6560 i stedet, han sier den er like bra, men med mer Hz.
    Noen formeninger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig skulle jeg ønske man kunne slutte å henge seg opp i "mer Hz", da det egentlig er temmelig likegyldig. Det folk trenger å forstå er at alt over 50Hz tillegger bare bildeprosessering ala IFC på Panasonic, TruMotion på LG osv. som forsøker å interpolere bilder. VELDIG mange skrur slikt av og blir likevel i realiteten sittende igjen med "kun 50Hz". Responstid på pixler er langt viktigere. En progressiv oppløsning i 50 eller 60Hz er fullt kapabel til å generere et bilde har myke bevegelser, hakker bildet eller av andre grunner ser slørete eller uskarpt ut er det andre årsaker til dette enn for lav oppdateringsfrekvens.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, han snakket om at bildet på 3d ble bedre med 400Hz, men nok om det, det jeg lurer på er vel om noen har kjennskap til selve tv`n, jeg søker på nett og finner ikke så mye info, den er tatt ut fra Expert sitt sortiment.
    Så spørsmålet er vel om dette er en bedre TV generelt sett enn en 6475?
    OM noen vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UE55F6505 er jo på tilbud på komplett nå. 9995,-

Komplett.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55F6505

Bestilte den nå

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med en Samsung 55" 6105 til rett under 8000,- hos Elkjøp. Har, i helgen, testet på TV-sendinger (HD&SD, Canal Digital Kabel), AppleTV(netflix), spilling på PS3 (DUST514(FPS)), og er fornøyd som tusan....

(TV'n skal IKKE brukes til spilling, men testet i en times tid "for morro skyld")

Har fra før en gammel Samsung 40" LCD 656, som i sin tid var vanvittig god (og fremdeles er det). Så det kan ha noe med sammenligningsgrunnlaget å gjøre.Fint bilde, etter justering... første jeg gjorde var å slå av alt "automatisk-alt-blir-bedre-dill&dall" og da ble bildet tydlig bedre en med fabrikkinnstillinger.

TDF i HD på 55" er fabelaktig!!!!
    Tror dette er mye TV for pengene.

Videre KAN det se ut som om 55" nærmer seg grensen for hva som er "praktisk" i forhold til 1080 med kort sitteavstand. Store bokstaver tegner noen ganger litt dårlig.... og det ser ut som typisk oppløsningsproblematikk... jeg legger 30 års erfaring med PC-skjermer til grunn for den vurderingen, men selv jeg kan ta feil Så mulig neste generasjon TV'er har noe for seg likevel (?) Jeg er ihvertfall glad for at jeg ikke kjøpte større TV med den korte sitteavstanden jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen folkens. Da er ferien over for denne gang og jeg har bestilt meg ny tv. jeg endte opp med 65" av f8005 serien til samsung. Så plutselig at de solgte denne for en 1000lapp mer enn 55" og slo til på det. Litt rart at lefdal går så lavt på denne tven når den koster 32000 nesten alle andre plasser. Håper jeg blir fornøyd med denne. har ikke fått den enda

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet forskjellene i praksis mellom F6515 og 6475? De ser jo helt like ut på specs også. Skjønner ikke helt poenget med å ha så mange modeller. Kan man lese utifra modellnr. hvor nye de er f.eks? Eneste forskjellen jeg fant var 200 kontra 400Hz...om det har noe å si.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg satt i samme posisjon som trådstarter, og hadde lyst på 60" og oppover.
    Kameraten min kjøpte Samsung LED 55" 8-serie. Den med integrert kamera på toppen.
    Den har en enorm klarhet i bildet, men synes det ikke blir helt ekte.
    La også merke til at det kommer lys i fra kantene på mørke scener.
    Skjermen gjenspeiler utrolig mye og er som et svært speil.

Jeg har nå kjøpt Samsung 64" Plasma. Er utrolig fornøyd og har egentlig ingenting å utsette på den, men kjøpte også persienner som gjør stua veldig lystett.
    Setter den i spillmodus på spill og merker ingen problemer der. Den har også en meget god responstid.

Valgte Samsung pga mer lysstyrke enn Panasonic i dagslys og mindre fare for innbrenning.

Så Plasma synes jeg har mer ekte bilde og størrelse er gøy.
    samsung sin plasma skjerm er mye bedre enn tilsvarende Led variant. Det stemmer at 8-serie LED sliter med clouding.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    samsung sin plasma skjerm er mye bedre enn tilsvarende Led variant. Det stemmer at 8-serie LED sliter med clouding.
    Er den bedre i en helt hvit stue med store vinduer og mye sol også? Og vil Cloudingen være synlig under disse forholdene?

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dundy Vis post
    Satser på et skikkelig ras på prisene
    Sitter å følger med på Samsung UE65F8005 og Samsung UE55F8005 og satser det vil komme noen virkelig gode tilbud nå i sommer.

Fikk forresten vite at Philips 55PFL8008S har gått ut. Både Lefdal og Elkjøp har tatt den vekk. Litt synd for den tven har folk skrytt veldig av.

Philips 55PFL8008S er da fortsatt til salgs. Kjøpte den selv i går etter å ha sammenlignet Samsung og Philips i butikk! Pris: 12995, den går vel opp til 17995 etterpå igjen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •