Samsung public display til privat bruk - erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung public display til privat bruk - erfaringer?

Hei folkens. Jeg trenger ny stue-"TV", og har lekt litt med tanken på å investere i et Samsung public display i stedet for en vanlig TV. Modellen som heter ME55B kan jeg kjøpe til en ganske hyggelig pris gjennom jobben. Jeg ser ikke på TV overhodet, og i hvert fall enn så lenge vil jeg mest trolig kunne unnslippe NRK-lisens ved å ha et display uten tuner (så får vi se hva som skjer med lisens på nett-TV).

Det jeg lurer på er hvor godt denne egner seg for privat bruk, hvis man ser bort ifra det faktum at den er ganske fattig på tilkoblingsmuligheter. 3D og smart tv er helt uinteressant for meg, bare så det er sagt med en gang.

Jeg vet disse skjermene koster en del fordi dem er beregnet for 24/7 drift og leveres med ganske gunstige garantiordninger, men betyr det at Samsung har måttet spare penger på panelet? Får man et vesentlig bedre panel, mer beregnet for multimedia og moro, hvis man kjøper en tradisjonell TV i samme prisklasse?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp en vanlig tv å få antenneinngangen plombert på godkjent verksted så slipper du lisens så vidt jeg har skjønt
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problem det. Har tidligere hatt en proff plasma display og hadde null problem til hjemmebruk.

Faktisk så sitter det nærmest alltid bedre type panel i de skjermene (S-PVA i ME55B) enn i vanlige TV-er. Det forklarer en høyere pris også.

Når det gjelder innganger så er det rikelig til å være en dataskjerm. Og kjører du alt gjennom en receiver/processor så bruker du bare en inngang (HDMI/DVI) på selve skjermen likevel.

Så alt i alt - hvis du får bra pristilbud så er det bare å kjøre på.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter mine erfaringer er de ikke noe bedre, de proffskjermene nei.
    har hatt en inne til service, og bilde på stillbilder er som led-lcd flest, skarpt og lyst. svartnivået er fortsatt ikke konstant over hele skjermen, (clouding).

var også ute å bytta mainboard på en, og da så bildet helt forferdelig ut etterpå, da selvfølgelig ikke kalibrert på noen måte..

min anbefaling er å kjøpe en tv i butikk å få denne plombert, som jeg har gjort. da har du også reklamasjonsrett.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    etter mine erfaringer er de ikke noe bedre, de proffskjermene nei.
    har hatt en inne til service, og bilde på stillbilder er som led-lcd flest, skarpt og lyst. svartnivået er fortsatt ikke konstant over hele skjermen, (clouding).

var også ute å bytta mainboard på en, og da så bildet helt forferdelig ut etterpå, da selvfølgelig ikke kalibrert på noen måte..

min anbefaling er å kjøpe en tv i butikk å få denne plombert, som jeg har gjort. da har du også reklamasjonsrett.
    Det med reklamasjonsrett er et godt poeng.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •