"Buzzing / knitring" fra tven

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Buzzing / knitring" fra tven

Heisan,

Har gått til innkjøp av en Panasonic DT60 60 " som jeg har hatt i 2-3 uker nå.

Jeg har etter hvert merket noe som best kan forklares som en "knitring" som kommer fra tven av og til.

Noen som har noen ide om hva dette kan være?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer det ifra selve panelet, høyttalere, forran, bak?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    kommer det ifra selve panelet, høyttalere, forran, bak?
    Jeg vet ikke, prøver finne ut av det, men er ikke sikker?

Bør jeg bytte den?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen råd her?

Dumt å shoppe en tv til 20 000 for deretter å ikke vite hva dette er, eller om jeg eventuelt bør returnere denne?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk med butikken !

En eventuell reklamasjon skal meldes så snart man mistenker noe, eller kan du gå glipp av retten. Du har dog ikke rett på ny TV da butikken kan velge å få den reparert 2 ganger for samme feil før du har rett på ny. Tar dog rep mer enn 1 uke har du rett på låne TV og du skal ikke betale noe ifm sending av TV mm.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Snakk med butikken !

En eventuell reklamasjon skal meldes så snart man mistenker noe, eller kan du gå glipp av retten. Du har dog ikke rett på ny TV da butikken kan velge å få den reparert 2 ganger for samme feil før du har rett på ny. Tar dog rep mer enn 1 uke har du rett på låne TV og du skal ikke betale noe ifm sending av TV mm.
    Den er bestilt via komplett, så det er jo et helsike...

Fa**

Viste jeg skulle kjøpt i butikk i steden for...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buzzing er i hvert fall helt normalt på Panasonics plasma-TV-er, men vet ikke hvor normalt det er på LCD-seriene deres.

Er det mer buzzing når du viser lyse bilder?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasbha
    Buzzing er i hvert fall helt normalt på Panasonics plasma-TV-er, men vet ikke hvor normalt det er på LCD-seriene deres.

Er det mer buzzing når du viser lyse bilder?
    Er ikke buzzing, er mer slik "knitring" som kommer av og til.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snakzz
    Den er bestilt via komplett, så det er jo et helsike...

Fa**

Viste jeg skulle kjøpt i butikk i steden for...
    Du blir vel bare henvendt til et service verksted. Ofte sender de ut en mann som ser på saken og kanskje fikser det der og da eller tar TV'n med seg, så ikke ta sorgene på forskudd :wink:

Ellers er Buzzing ikke uvanlig på TV som sagt. Noen ganger kan det komme og gå, og det trenger derfor ikke være en feil ved TV'n.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du blir vel bare henvendt til et service verksted. Ofte sender de ut en mann som ser på saken og kanskje fikser det der og da eller tar TV'n med seg, så ikke ta sorgene på forskudd :wink:

Ellers er Buzzing ikke uvanlig på TV som sagt. Noen ganger kan det komme og gå, og det trenger derfor ikke være en feil ved TV'n.
    jepp, testet litt mer nå og denne "eletriske knitringen" forsvinner ikke...

Men er jo ikke der HELE tiden, så møkk om det kommer en service dude, så "knitrer" den ikke :+

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt tven på verksted og denne "knitringen" dukket aldri opp hos dem mener de.

De leverte den idag og tok med seg et Galvanisk skille da de mente dette kunne være en årsak?

Jeg har en strømkabel til tven som er "tynn" og som da ikke skal ha jording, med andre ord da skal jeg ikke trenge et galvanisk skille?

Jeg har nå testet tven litt mer, og problemet er der forsatt....

Hvordan skal jeg gå frem videre?

Setter pris på alt av tips...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er veldig hørbart, prøv å film det. Litt lettere om du kan dokumentere dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvis det er veldig hørbart, prøv å film det. Litt lettere om du kan dokumentere dette.
    Lyden er ikke så hørbar at dette vil ha noe effekt tror jeg?

Andre forslag?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt tven på verksted og denne "knitringen" dukket aldri opp hos dem mener de.

De leverte den idag og tok med seg et Galvanisk skille da de mente dette kunne være en årsak?

Jeg har en strømkabel til tven som er "tynn" og som da ikke skal ha jording, med andre ord da skal jeg ikke trenge et galvanisk skille?

Jeg har nå testet tven litt mer, og problemet er der forsatt....

Hvordan skal jeg gå frem videre?

Setter pris på alt av tips...
    Galvanisk skille er for jording mot kabelnettet om du har det. Så det kan være den ja .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Galvanisk skille er for jording mot kabelnettet om du har det. Så det kan være den ja .
    Jeg fikk med en galvansisk skille fra dem som jeg tester med og problemet er der forsatt...

Er det da skilla det er noe galt med, eller er det noe annet?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, støy på strømmen ? Noen ganger kan det være nok til å slå ut "hjernen" i produktene. Min lydprosessor ble slått ut slik at jeg måtte kjøre full reinstallering av firmware på den. Årsaken var støy fra en varmepumpe på samme kurs... Nå sitter det et Shaffner strømfiler på anlegget.

Kjøp på et sted med 30 dagers retur (Siba/El-kjøp mm). Fungere det er problem løst - ingen effekt, lever tilbake og penger igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd å koble fra GET-dekoder å spille film fra datamaskin via HDMI.

Har da også samme "knitringen" men kan virke som det er en anelse mindre enn vanlig?

Får bare forsette å mase på reperatørene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp denne igjen, fikk dette svaret fra tv-verkstedet som hadde kontaktet Panasonic.

Dersom lyden kommer fra rammen er dette svaret fra Panasonic : cabinett kan lage lyder ved temeperatur forandringer. Dette gjøres ikke noe med. Glass, metall og plast har alle forskjellige temp. de utvider seg på dersed får du noe lyd.

Dette har jeg selv ALDRI opplevd og jeg har hatt FLERE tver og har også hatt en del kompiser over som også har tver og aldri har opplevd maken.

Nå vet jeg heller ikke om lyden kommer fra rammen, da dette er vanskelig å lokalisere.

Hva er deres erfaringer her?

Innspill, please

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp denne igjen, fikk dette svaret fra tv-verkstedet som hadde kontaktet Panasonic.

Dersom lyden kommer fra rammen er dette svaret fra Panasonic : cabinett kan lage lyder ved temeperatur forandringer. Dette gjøres ikke noe med. Glass, metall og plast har alle forskjellige temp. de utvider seg på dersed får du noe lyd.

Dette har jeg selv ALDRI opplevd og jeg har hatt FLERE tver og har også hatt en del kompiser over som også har tver og aldri har opplevd maken.

Nå vet jeg heller ikke om lyden kommer fra rammen, da dette er vanskelig å lokalisere.

Hva er deres erfaringer her?

Innspill, please
    Det er det dommeste jeg har hørt :P Da skulle jo i teorien min Panasonic hatt samme problem.

Bare for å spørre, du har ikke tilfeldigvis noe strømgjerde tilkoblet noe som går inn til huset? en kompis av meg hadde ett slikt problem, og vi fant ut att det var tikkingen ifra strømgjerdet til hestene som plaget resten i huset.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever selv knitring/knepping fra rammen på LCD-skjermene til pc'en. Men det skjer nesten alltid bare i forbindelse med at de blir skrudd av/på (enten via knapp eller skjermsparing). Er forøvrig HP-skjermer.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •