Samsung F8005 vs Panasonic S65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung F8005 vs Panasonic S65

Hei

Jeg er veldig i tvil hva jeg skal handler og trenger derfor litt hjelp fra dere.

Har i dag Samsung 6105 som jeg skal levere inn igjen. Er alldeles ikke fornøyd.

Har lest tester og diverse så valget står mellom Samsung F8005 eller Panasonic Viera TX-P65ST60Y

Ser at Elkjøp kjørt følgende tilbud:
    Samsung 55 8-serie med Samsung 32 LED-TV på kjøpet! - Elkjøp

Tven skal brukes til å se mye sport,vanlig tv, og spilling.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for en Panasonic DT60 når den var på tilbud til 19.999 på komplett, og jeg vil aldri se meg tilbake!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si men jeg ser at det tilsynelatende er en slags priskrig på gang på Samsung F8005. Det startet med 18995, gikk ned til 17995 og nå koster den jammen bare 16995. 15000 i løpet av kvelden?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart du skal velge en plasma hvis du prioriterer bildekvalitet. En ny LED blir fort en ny skuffelse.
    Valget burde i så måte stå mellom plasma fra Panasonic og Samsung.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Klart du skal velge en plasma hvis du prioriterer bildekvalitet. En ny LED blir fort en ny skuffelse.
    Valget burde i så måte stå mellom plasma fra Panasonic og Samsung.
    Liten tvil om at plasma gir best kvalitet på bildet men det ser nå ut som om Panasonics 2013 modeller har ganske mange andre ulemper. Synd, for jeg hadde egentlig lyst på en VT60.

Nå syntes jeg dessuten at å sammenligne Samsung 61xx serien, som er en "billigmodell", ikke blir helt riktig opp mot ST60 og F8005.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Hei Dundy,

er litt i samme situasjon som deg.
    Ut frå svara her så er konklusjonen: Plasma.
    Kanskje det kjem nokon inn ila kvelden som kan svare på det du faktisk spør om
    Lykke til med valget!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornln
    Hei Dundy,

er litt i samme situasjon som deg.
    Ut frå svara her så er konklusjonen: Plasma.
    Kanskje det kjem nokon inn ila kvelden som kan svare på det du faktisk spør om
    Lykke til med valget!
    Hvis det var noen som hadde fasitsvaret på dette hadde den posten vært klistra til toppen av avforum. Beklageligvis er det ingen som har det. Dette blir i stor grad personlige preferanser og hva du er villig til å godta av fordeler/ulemper med enten LED eller plasma.

Som med de fleste ting her i verden får du ofte et bedre resultat om du går all inn med alle feriepenga og litt til, kanskje.

Det finnes side opp og side ned her på avforum og ellers alle andre lignende forum der akkurat det samme spørsmålet stilles.

Jeg er i samme situasjon og har idag lagt inn en ordre på en F8005 siden den nå koster 8000 mindre enn på samme tid i går. Da er jeg villig til å ta jobben med å eventuellt levere den tilbake hvis jeg syntes TVn er elendig. Penga får jeg tilbake og jeg er en erfaring rikere.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Liten tvil om at plasma gir best kvalitet på bildet men det ser nå ut som om Panasonics 2013 modeller har ganske mange andre ulemper. Synd, for jeg hadde egentlig lyst på en VT60.
    Kan jeg spørre om hva slags mange andre ulemper du peker på?
    Har selv VT60 og har aldri sett ett bedre bilde på en TV noen gang.
    Tror mye blir overdramatisert på nettet.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Kan jeg spørre om hva slags mange andre ulemper du peker på?
    Har selv VT60 og har aldri sett ett bedre bilde på en TV noen gang.
    Tror mye blir overdramatisert på nettet.
    Buzzing, viftestøy, innbrenning m.m. Om det er overdramatisert vet jeg ikke men jeg baserer meg kun på hva folk som faktisk har kjøpt disse TVene sier.

Tilsynelatende er det stor variasjon på modeller av samme type. Bildet er det ingenting å si på men jeg orker ikke å drive med bytte av en 65" x antall ganger før jeg får en utgave som er god.

Det er ikke så vanskelig å finne disse misfornøyde eierene, dog det eneste de er enig om er at bildet er glimrende så fremt ikke logoen sitter frastbrent oppe i hjørnet. Google er din venn.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung sin plasmaer har de seneste årene vært helt problemfrie i forhold til innbrenning/IR. Desverre har en del vært plaget med buzzing. Vet ikke hvordan de nyeste er på det området.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buzzing, viftestøy, innbrenning m.m. Om det er overdramatisert vet jeg ikke men jeg baserer meg kun på hva folk som faktisk har kjøpt disse TVene sier.

Tilsynelatende er det stor variasjon på modeller av samme type. Bildet er det ingenting å si på men jeg orker ikke å drive med bytte av en 65" x antall ganger før jeg får en utgave som er god.

Det er ikke så vanskelig å finne disse misfornøyde eierene, dog det eneste de er enig om er at bildet er glimrende så fremt ikke logoen sitter frastbrent oppe i hjørnet. Google er din venn.
    Joda, jeg har da vært gjennom alt av disse trådene(og kanskje flere) jeg også. Jeg kan bare svare på hva jeg selv har erfart så langt med min 65VT60.
    Man får jo nærmest angst for å bestille en TV hivs man leser all "skrekk propaganda" der ute. Som regel starter det med et par tre personer som har vært uheldige og så er det igang. Folk som ikke har TV'en engang konkluderer med at: slik er altså det, basta.
    Jeg må ærlig innrømme at jeg har saumfart min VT med testbilder opp og ned i mente i den tro at noe må jeg vel finne, men der tok jeg feil. Ingen grønne blober, stolper, horisontale linjer, dårlig uniformitet, buzzing, misfargng osv. Niks, nada, nothing - sånn er det.
    Innbrenning kan jeg ikke fatte og begripe kan være noe større problem på VT i det hele tatt. Har ikke sett tegn på en logo som har hengt igjen en eneste gang og jeg har hatt den i over en uke nå. Tro meg, jeg har lett.
    Jeg har kalibrert og testet den i timevis med vinduer på samme størrelse og ikke hatt spor av av etterheng av noe slag her heller.
    Selvfølgelig det første man gjør når man får en ny plasma er å skru ned kontrast og da særlig ved vanlig TV titting(med logoer). Med panel lysstyrke på lav og kontrast rundt midt på så vil jeg påstå at det skal utrolig mye til for å få innbrenning av noe som helst.
    Min gamle Pioneer var mye, mye værre da den var ny. Nå er den imun mot det tror jeg.
    Det eneste jeg kan påpeke er at jeg hører svakt viftene når all lyd i rommet er slått av. Det er ikke noe problem for meg, men mer følsomme mennesker bryr seg kanskje med det.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Joda, jeg har da vært gjennom alt av disse trådene(og kanskje flere) jeg også. Jeg kan bare svare på hva jeg selv har erfart så langt med min 65VT60.
    Man får jo nærmest angst for å bestille en TV hivs man leser all "skrekk propaganda" der ute. Som regel starter det med et par tre personer som har vært uheldige og så er det igang. Folk som ikke har TV'en engang konkluderer med at: slik er altså det, basta.
    Jeg må ærlig innrømme at jeg har saumfart min VT med testbilder opp og ned i mente i den tro at noe må jeg vel finne, men der tok jeg feil. Ingen grønne blober, stolper, horisontale linjer, dårlig uniformitet, buzzing, misfargng osv. Niks, nada, nothing - sånn er det.
    Innbrenning kan jeg ikke fatte og begripe kan være noe større problem på VT i det hele tatt. Har ikke sett tegn på en logo som har hengt igjen en eneste gang og jeg har hatt den i over en uke nå. Tro meg, jeg har lett.
    Jeg har kalibrert og testet den i timevis med vinduer på samme størrelse og ikke hatt spor av av etterheng av noe slag her heller.
    Selvfølgelig det første man gjør når man får en ny plasma er å skru ned kontrast og da særlig ved vanlig TV titting(med logoer). Med panel lysstyrke på lav og kontrast rundt midt på så vil jeg påstå at det skal utrolig mye til for å få innbrenning av noe som helst.
    Min gamle Pioneer var mye, mye værre da den var ny. Nå er den imun mot det tror jeg.
    Det eneste jeg kan påpeke er at jeg hører svakt viftene når all lyd i rommet er slått av. Det er ikke noe problem for meg, men mer følsomme mennesker bryr seg kanskje med det.
    Takk for tilbakemelding. Det er akkurat slike erfaringer jeg liker. Jeg har ikke forkastet tanken på en VT60 riktig ennå men har vel lagt det på is til etter ferien i håp om at prisen har gått litt ned og at andre eiere kommer med sine erfaringer. Ingen poeng i å shoppe TV nå som jeg snart drar til hytta og blir der i 5 uker

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding. Det er akkurat slike erfaringer jeg liker. Jeg har ikke forkastet tanken på en VT60 riktig ennå men har vel lagt det på is til etter ferien i håp om at prisen har gått litt ned og at andre eiere kommer med sine erfaringer. Ingen poeng i å shoppe TV nå som jeg snart drar til hytta og blir der i 5 uker
    Det rådet jeg vil gi deg er å følge litt med her og på avforums.com i 1-2 måneder, for det vil garantert tradisjonen tro bli postet side opp og side ned med ting som ikke er bra. Nå må du selvsagt være litt kritisk med hva du tar opp av den informasjonen, men hvis du ser at det er en spesiell ting mange gjentar at de har sett på sine skjermer, bør du tenke etter om det er en issue for deg eller ikke. Jeg kommer til å gjøre akkurat det samme selv for å avgjøre om jeg skal bytte ut VT50-en med en 65" VT60 eller ikke

Jeg kommer sikkert til å pådra meg noen sure kommentarer om å alltid skulle lete etter feil nå, men jeg mener man er i sin fulle rett til å være litt over middels kritisk når man også betaler litt over middels med penger for en tv. Og, du vil alltid finne noen som er misfornøyd med noe uansett hvor bra tv-en er, så du må heller ikke ta til deg alt for da vil du aldri få kjøpt noe som helst På den andre siden av skalaen bør du heller ikke la deg blende av alle som sier at alt bare er perfekt, for rest assured.. det ER det ikke! Men samtidig må man tenke at det likevel er så nærme man kommer for øyeblikket...

Jeg vil også som en annen her få lov til å peke litt i retning Samsung hvis innbrenning er et tema som bekymrer, jeg har hatt modeller fra begge produsentene og Samsung er merkbart bedre til å håndtere statiske elementer enn Panasonic og jeg personlig opplever også bevegelse som bedre på Samsung enn på Panasonic. Nå har jeg ikke sett noen av årets modeller i aksjon selv enda, så jeg kan dog ikke uttale meg om disse. Panasonic skal ha fått redusert dette som omtales som "dynamic false contouring" vesentlig i år og det vil helt klart trekke de skjermene en del opp.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slc, hva sier de på avf om årets pana? Hører rykter om ny type vertikale striper. Og gråskala som er mer ustabil enn i fjor på vt og nedover.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Slc, hva sier de på avf om årets pana? Hører rykter om ny type vertikale striper. Og gråskala som er mer ustabil enn i fjor på vt og nedover.
    Ikke ny type. Samme vertikale stripen som i fjor, og den er ingenting å miste nattesøvnen over. Det er fremdeles ikke alle som ser den engang og jeg har den på VT50-en min også, men det er ikke den som er det jeg ville trukket fram av issues

Jeg har heller ikke fått med meg at den skal være spesielt vrien å kalibrere, og i såfall ville vel Gorm ha visst om det var problemer allerede.

Det jeg derimot er spent på er om samme degraderingen av panelet vil skje over tid med 60-serien som med 50-serien, for selv om det ikke er noen kjempekrise med den degraderingen som har vært på mitt panel nå så føles det litt unødvendig og jeg gidder ikke kjøpe enda en tv med dette, så derfor skal folk få lov til å prøvekjøre disse panelene noen måneder før jeg vurderer videre Men alt i alt virker folk å være fornøyde med både ST, GT, VT og ZT men en kresen tv-eier har visst allerede rukket å bytte tre ZT-er :P

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man spesielt kresen, så er svaret å vente på OLED eller annen teknologi. Jeg skjønner ikke de som leter etter den perfekte skjermen i dag med strømkravene som ødelegger for plasma og LED/LCD som enkelt og greit ikke er gode nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man spesielt kresen, så er svaret å vente på OLED eller annen teknologi. Jeg skjønner ikke de som leter etter den perfekte skjermen i dag med strømkravene som ødelegger for plasma og LED/LCD som enkelt og greit ikke er gode nok.
    Det mangler ikke på strømforbruk på toppmodellene i år... ett sted må jo nesten grensen gå. Samsung sin toppmodell sluker glatt 600W (hvis det ikke var mer). Det er også den lyseste plasmaen på markedet...

Å tro at OLED kommer til å være uproblematisk er vel også litt som å tro på julenissen, for øvrig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja. Da har de vel hoppet bukk over EU kravene. Kanskje det da handler mer om at det i stor grad ikke er et marked for helt toppskjermer. Vet ikke hvordan pro-skjermene er nå.

Nei, du har nok rett i forhold til OLED og spesielt vanlige konsumermodeller. Noe vil det nok være.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •