Panasonic 65VT60 VS Samsung PS64F8505

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 65VT60 VS Samsung PS64F8505

Jeg står klar til å betille en av disse skjermene, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for. Er det noen som har sammenliknet eller sett begge sepparat og blitt overbevist? I såfall vil jeg gjerne høre om det. Jeg skal bruke TV´en som stue-TV, både for film og vanlige TV sendinger. Jeg har en 8. generasjon Kuro fra før og setter stor pris på sortnivået fra den. Blir det en nedgradering på sortnivå hvis jeg går for samsung? Det som peker meg litt i retning av samsung er at den er vifteløs, og har bedre lysutbytte, men er redd for at jeg kommer til å savne bedre sortnivå når jeg vet at det er mulig å få på Panasonic.. Hva velger jeg?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg står klar til å betille en av disse skjermene, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for. Er det noen som har sammenliknet eller sett begge sepparat og blitt overbevist? I såfall vil jeg gjerne høre om det. Jeg skal bruke TV´en som stue-TV, både for film og vanlige TV sendinger. Jeg har en 8. generasjon Kuro fra før og setter stor pris på sortnivået fra den. Blir det en nedgradering på sortnivå hvis jeg går for samsung? Det som peker meg litt i retning av samsung er at den er vifteløs, og har bedre lysutbytte, men er redd for at jeg kommer til å savne bedre sortnivå når jeg vet at det er mulig å få på Panasonic.. Hva velger jeg?

Det blir en nedgradering i sort nivå å gå fra den legendariske Kuro til Samsung sitt flaggskip.

Sortnivået på Samsung er målt ned til en fantastisk 0.012cd/m2 men Kuro nådde et rekorddypt 0.003cd/m2.

Men Samsungen er helt konge på lysstyrke og er nok dobbelt så mye lys som en Kuro, som gir den en høy ANSI kontrast og bra bildedynamikk i lyse scener, og siden du bruker den i en stue kan dette være svært nyttig.

VT60 måler +/- samme sort som Kuro.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv byttet ut min trofaste Pioneer 508XD(8.gen. nå på soverommet:-)) med en 65VT60. Forskjell på sortnivå er som natt og dag i Panasonics favør. En stund siden jeg kalibrerte Pioneeren nå, men jeg mener den lå rundt 0.019 cd/m^2 eller noe slik. Panasonic'en kalibrerte jeg her om dagen og den målte 0.003 cd/m^2.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Har selv byttet ut min trofaste Pioneer 508XD(8.gen. nå på soverommet:-)) med en 65VT60. Forskjell på sortnivå er som natt og dag i Panasonics favør. En stund siden jeg kalibrerte Pioneeren nå, men jeg mener den lå rundt 0.019 cd/m^2 eller noe slik. Panasonic'en kalibrerte jeg her om dagen og den målte 0.003 cd/m^2.
    Hei! Dette var jo veldig positivt. Hvordan er det med kontrast og lysstyrke, når du sammenlikner de to? Oppleves panasonicen som mer lyssterk også? Opplever du noe viftestøy fra panasonicen?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører viftene når all lyd er skrudd av. En svak "brumming". Det irriterer ikke meg, men vi er jo alle forskjellige. Når lyden er på legger jeg ikk merke til de.
    Blir jo utrolig kontrastrike bilder med sortnivået til Panasonic så det er stor forskjell der.
    Lystyrke synes ikke jeg VT mangler i det hele tatt. Det er mer enn jeg trenger iallefall:-).
    Ja, jeg opplever panasonicen mer lyssterk. Husker ikke hva Pioneeren målte da jeg kaibrerte den, men slik skjermene står nå så er det fordel Panasonic der også.
    Edit:
    508 begynte å få missfarging i hvit på kontrast over 40-41. Siden jeg husker den hadde on/off kontrast i underkant av 5000:1 så gir vel det et lysutbytte på ca 85-90cd/m^2.
    VT har jeg bare fått(pga tidsmangel:-() kalibrert Professional2(nightmode) med Autocal for Panasonic VT/ZT med Calman 5.1.1.
    Satt panel lysstyrken til medium, lysstyrken til 4, kontrast til 70 og gamma til 2,4. Det gav meg et lyssutbytte på 119-120 cd/m^2, perfekt gamma på 2,4 og dE snitt på 0,3 i både gråskala og fargerom.
    On/Off kontrast på 40000:1 er smått fantastisk og gir et skikkelig trykk i bildet i de mørke timer.
    Det skal nevnes at jeg skrur kontrasten betraktelig ned når jeg ser på vanlig TV osv. pga av angst for innbrenning siden panelet er så nytt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •