Ny Samsung finner ingen digitale kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Samsung finner ingen digitale kanaler

kjøpte en UE32F5500 til soverommet. Den finner kun analoge kanaler. Noen ide om hvorfor?

Har søkt flere ganger, nå også med cam og kabel i fra stue.... samme resultat.

Jeg har Canal Digital Kabel TV.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har i CAM eller ikke, spiller ingen rolle. Så lenge du har aktivert søk på både digitale og analoge signaler, og valgt kabel-TV (og CanalDigital) som "digital kilde", så skal den finne alle de digital kanalene. CAM og kort er kun nødvendig for å dekode de krypterte kanalene

Er du sikker på at du ser på rett kanalliste? Du kan velge type visning ved å trykke "CH LIST" på fjernkontrollen, og bruke piltastene sideveis for å velge type kanalliste (analog, digital, alle, radio).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har selv CD godkjent Samsung.

Men uansett hva jeg gjorde så fungerte ikke "plug and play". Fant analoge kanaler, men ikke digitale.

Etter mye banning så ble løsningen å ta manuelt søk med modulasjon og symbolhastighet lagt inn etter naboens tv. Da dukket det opp noen kanaler. Deretter bar det inn på NRK1 noen timer for oppdateringer osv....

Kopier de innstillingene du har på 46"en og prøv igjen.

Mvh

Ove
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette er første gangen du skal legge inn Canal Digital så tar det gjerne opp til max 2 timer før alt er inne, NRK og slik kommer først og kortet oppdateres over tid. Gi det litt tid og se hva som skjer fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Om du har i CAM eller ikke, spiller ingen rolle. Så lenge du har aktivert søk på både digitale og analoge signaler, og valgt kabel-TV (og CanalDigital) som "digital kilde", så skal den finne alle de digital kanalene. CAM og kort er kun nødvendig for å dekode de krypterte kanalene

Er du sikker på at du ser på rett kanalliste? Du kan velge type visning ved å trykke "CH LIST" på fjernkontrollen, og bruke piltastene sideveis for å velge type kanalliste (analog, digital, alle, radio).
    CH LIST endrer ingenting. GUIDE sier også at det ikke finnes noen digitale kanaler (med CH LIST = All)
    ...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gemini68
    Men uansett hva jeg gjorde så fungerte ikke "plug and play". Fant analoge kanaler, men ikke digitale.

Etter mye banning så ble løsningen å ta manuelt søk med modulasjon og symbolhastighet lagt inn etter naboens tv. Da dukket det opp noen kanaler. Deretter bar det inn på NRK1 noen timer for oppdateringer osv....

Kopier de innstillingene du har på 46"en og prøv igjen.

Ove
    Jeg leste tråden din hvor du hadde gjort dette, og forsøkte, men jeg kan jo ha gjort noe feil her.

Når jeg sammenligner min gamle 46" med den nye så er menyene ganske forskjellig, savner "mellom nivået" hvor man kan velge "Canal Digital" - den går rett på kanalsøk.

Under kanalsøk ser det slik ut (bilde). Etter hvert så finner den 19 analoge kanaler.

https://www.dropbox.com/s/yasvoi6p5p...0608-00193.jpg
    ...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth
    Jeg leste tråden din hvor du hadde gjort dette, og forsøkte, men jeg kan jo ha gjort noe feil her.

Når jeg sammenligner min gamle 46" med den nye så er menyene ganske forskjellig, savner "mellom nivået" hvor man kan velge "Canal Digital" - den går rett på kanalsøk.

Under kanalsøk ser det slik ut (bilde). Etter hvert så finner den 19 analoge kanaler.

https://www.dropbox.com/s/yasvoi6p5p...0608-00193.jpg

Du har helt rett i at det er dette som er problemet. Ga inn de første verdiene jeg fant på min 46" - da fant den 8 kanaler. Hvordan går jeg videre?
    ...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løste det!

la inn under "nettverk"

290000 MHz (QAM 256 - 6952)

og da finner den 198 kanaler digitalt.

Takker så mye!
    ...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital har en frekvens der tabellen med alle kanalene ligger. Det er slik dekoderne deres kan oppdatere kanallisten på under ett sekund, hver gang du skrur den på. De søker altså ikke, men henter alle kanaldata fra tabellen.
    I installasjons-prosessen på TV-apparatet skal dette hente fra samme tabell, om man har lagt inn Canal Digital som leverandør av kabel-tv. Det er ikke alle TV-apparat som har denne valgmuligheten, men det hadde i alle fall min Samsung TV (8-serie)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •