SONY HX855 eller HX923? Erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SONY HX855 eller HX923? Erfaringer?

Sitter med tilbud på 2 ustillingsmodeller hos en lokal Elkjøp. 46 tommere begge to. Sony HX855 og HX923, som jeg forstod var Sonys toppmodell i 2011/2012?

Når jeg ser disse ved siden av hverandre har jeg problemer med å kåre noen vinner rent bildemessig, men innsynsvinkel på HX923 så nok en del bedre ut, trolig pga ulik LED løsning, med bakgrunnsbelyst 923 kontra kantled på 855.

Noen som har erfaringer med den ene eller andre, eller aller helst begge og kan komme med råd?

Prismessig havner 855 modellen en tusenlapp under 923.
    Tv skal primært brukes til ren tv-titting og noe film. Opptatt av bildekvalitet fremfor finesser.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har 46HX923 og min svigermor har 46HX855. Det er nok både pluss og minus med begge, etter min mening. Det beste først: jeg synes 923 har klart best kontroll på sortnivået. Rent estetisk er den penere også. Den har bedre lyd og mer praktisk bordstativ(svingbart). Ulemper er litt blooming og noe mer crosstalk i 3D. Jeg er ingen 3D-fan så det betyr ingenting for meg. HX855 er marginalt bedre på 3D, men der stopper det. Lyden er spinkel og den vippefoten er håpløs, etter min mening. Skal du veggmontere den er ikke det noe problem. Innsynsvinkelen er noe dårligere på HX855 kontra 923, men den er ikke optimal på 923 heller. Alt i alt ville jeg gått for 923. Kjøpte min for 14.995,- for en stund siden. Vil tro den prisen du har fått er noe lavere. Enjoy:-D

Newcomer Dunedain sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 923-en er enten:

1. En utstillingsmodell som har stått på 12 timer om dagen i to år

Eller mest trolig

2. En tv som har vært hos kunde i to år, som har gått i stykker og kunde fått ny tv. Den ødelagte tven er blitt reparert og forsøkes nå solgt.

Uansett så håper jeg at du har fått en veldig god pris på den!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt gode poenger dette, men tv´ene er nå engang laget for å brukes8)
    Tror ikke de uten videre tar skade av akkurat det, men det burde være mulig å få et ærlig svar på om dette er returnerte varer, og dermed noe man potensielt ikke vil bli fornøyd med. 30 dagers returrett gjelder uansett, vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Sony HX923 eller 855

Historikken til disse 2 kjenner jeg ikke foreløpig, men det er vel sannsynlige scenarioer ja.
    Pristilbudet jeg har fått ligger på 10500,- for HX923 og 9500,- for HX855.
    Altså kanskje ikke noe røverkjøp, men jeg så ærlig talt ingen andre tv utstilt med bedre bilde enn disse og det inkluderer den nyeste Sony modellen W805 som jeg synes ble "blass" i forhold.

Panasonic DT60? var vel en av modellene jeg ville rangert omtrent på samme nivå, men ellers var det lite som fristet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du får tilbud om en Sony kdl-55hx955, så tror jeg du bør slå til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt. Det ser imidlertid ut som det er svært vanskelig å få tak i noen ny 855 eller 955 nå?

Tips mottas med takk..

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke kjøper hx923'en kunne sendt en pm med hvilken butikk som har denne inne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •