Ny tv til hybel - 32"-48"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv til hybel - 32"-48"?

Hei!

Skal kjøpe TV til hybelen, og har generelt lite peiling. Skal brukes til kabel-tv fra Get, og avstand til sofa er rett rundt 2 meter. Hvor stor skjerm trenger jeg/anbefales det? Angående spesifikasjoner kunne jeg godt tenkt meg Full HD, og en TV av nokså god kvalitet, men heller ikke alt for dyr - ikke over 5000-6000 kr om mulig.

Noen forslag til merke, modeller osv osv? Vil gjerne ha noe av kvalitet som holder litt og.

Alt fra 32" til 46" er okay, tror jeg. Tok litt lite i ang. 32" tror jeg og ender nok på 40-tallet.

Er http://www.elkjop.no...rt-tv-42fu5554w noe å satse på? Erfaringer? Eventuelt andre forslag? Burde jeg heller gå for Samsung og kjøre på med smart-tv for netflix, sporify og websurfing? Frister litt med Samsung og SMART-TV(spotify-muligheter frister spesielt, men så har jeg ikke særlig peiling heller )

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra 2 meters avstand hadde jeg nok anbefalt 40".. 32" blir for lite uansett hvordan du vrir og vender på det.

Samsung er ett greit valg i lavere prisklasser da du får smart-tv i tillegg til ett greit bilde. LG har også noen rimelige modeller (5 og 6 serie).
    6 serie LG har også netflix, men mangler spotify.

Hvis du er ute etter spotify på tv'en, så er det kun Samsung som har det for øyeblikket.

Jeg hadde kanskje tatt en titt på Samsungs 6-serie modeller som f.eks UE40F6105 eller andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å tenkt meg litt om, tviler jeg litt mer om jeg vil legge penger i en smart-tv.
    Hvor ligger de beste tilbudene når det gjelder 46"(dette er vel ikke or stort??)? Hvilke merker er det som gjelder da? Samsung fortsatt?

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det slik at alle nyere tv-er er "smart", og de fleste har også 3d, disse funksjonene er ikke noe man kan velge å ikke legge penger i dessverre. 46-50" bør gå greit på 2 meter, men SD (ikke HD) kanaler vil nok ikke se så bra ut. Jeg ville gått for et merke som også leverer skjermer i toppsjiktet når disse er å få til samme pris.

For å ta Samsung 46" som eksempel ville jeg valgt 5705 til 5k, eller ventet på et tilbud under 7k på 6505 som nå ligger på 9k.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden 2013 modeller er på vei inn i markedet, så er det en glimrende mulighet til å kapre noen gode 2012 modeller som butikker fremdeles har på lager. Du kan sikkert få Tv'er som LG 47LM670 under 7k, og Samsungs UE46ES6565.. Begge veldig gode TV'er, med godt bilde til en rimelig pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Si hvis jeg skulle velge mellom 42 eller 46 tommer, blir det virkelig for "nesten" for stort med 46 tommer?

2. Er det store merkbare forskjeller mellom 2012- og 2013-modeller? Eller er det kanskje ikke så viktig å tenke for meg?

Skal uansett se på hva som kommer opp av tilbud! Takk!

Er dette et godt tilbud?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Enojo
    1. Si hvis jeg skulle velge mellom 42 eller 46 tommer, blir det virkelig for "nesten" for stort med 46 tommer?

2. Er det store merkbare forskjeller mellom 2012- og 2013-modeller? Eller er det kanskje ikke så viktig å tenke for meg?

Skal uansett se på hva som kommer opp av tilbud! Takk!

1: ikke ****, sitter litt under 2m fra en 51" plasma og den er for liten til film, så da trekker jeg ned et 90" lerret og slår på projektoren, kort sagt kan du se hele bildet uten og snu på hodet så er det "passe"

2: Nei høyst minimale forskjeller i år som i fjor, eneste som jeg veit kan ha blitt noe bedre er panasonic sin x60 plasma serie, men det er absolutt ingen grunn til og bytte fjor årets modell med årets, faktiskt heller vent en 2-3 år, regner med det kommer til og skje ting da.

Sitat Opprinnelig postet av Enojo
    Sikkert ikke ille, det er jo Elkjøp så hint hint 30 dagers retur rett

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, da er avstanden avklart!

Tenker jeg ser litt etter modeller fra i fjor + tilbud. Har hele juli og å handle på, kan jo være gode tilbud som kommer! Takk igjen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •