Spille av .mkv fil på min Samsung UE55D8005 LED TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spille av .mkv fil på min Samsung UE55D8005 LED TV

Hei,

Jeg er veldig lite teknisk, og lurte på om noen kunne gi meg en god forklaring på følgende problemstilling:

I går spilte jeg en film via en USB stick på 8 GB som ikke var større enn kun 731 MB og det funket glimrende på min Samsung UE55D8005 LED TV. I dag når jeg skulle prøve en større fil på 4,7 GB funket det ikke - til tross for at jeg har kjørt en "erase" med innstilingen "Windows NT Filesystem (Tuxera NTSF)" på USB minne stikken i Disc Utilities på min MacBook før jeg overførte .mkv filen på 4,7 GB.

Finnes det noen løsning på dette, eller funker det ikke i det hele tatt pga. at filen er over 4 GB ?

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funket nå alikevel.

Jeg gjorde ett siste forsøk med samme fremgangsmåte, og da funket det som bare det (4,7GB .mkv fil på en 8 GB USB minnebrikke) . Det er mulig jeg misseet på noe de gangene jeg prøvde å få det til før jeg skrev denne posten.

Eneste som ikke funker er å få på undertekstene - som på denne .mkv filen er implementert (ikke hard subs). Det er lagt to undertekster: en på russisk og en på engelsk.

Er det noen kloke hoder her inne med samme TV som meg, som kan fortelle meg om 1) det ikke er mulig med programvaren i TVen, eller 2) hvordan jeg går frem for å få opp undertekstene som ligger i .mkv filen - evnt. om jeg kan prøve å fikse undertekstene i en separat fil og så spille den av mens filmen går ?

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende TV'n ikke støtter tekst som er inkludert i MKV.. Når du har en .srt fil pass på at den har samme navn som MKV-filen... Hvordan få tekst fra MKV; link..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •