Riktig skjermstørrelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Riktig skjermstørrelse

Heisan:-)

Skal kjøpe ny flatskjerm. Er i ett lite dilemma. Sitteavstand til skjermen er rundt 2.80-90. Har en 46" nå,og fungerer fint. Men har sett litt på den nye plasma modellen til Samsung(PS 51F8505), og tror kanskje den kunne være av riktig størrelse oppgradering:-) Og virker til å være en lovende skjerm:-) Men er litt redd for at 51" kan bli for stort på den avstanden? "Pikslete" og "ruter"? Noen som har erfaring med disse størrelsene?
    Tenkte å kjøpe gjennom Hi-Fi klubben,så kjøper jeg på nett,så har jeg vel 14 dagers angrerett:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo på kvaliteten på det du ser på mer enn TV. Jeg har den billigste LG 50" og sitter på den avstanden kansje litt mindre og kunne ikke brydd meg mindre og vil ha 60"ern :-D Du er også godt innenfor hva THX anbefaler men igjen så forbeholder dette kvalitet på kilden.

Nå gikk jeg fra 32" så blir kansje ikke så stor tilvenningsak for deg som med meg, jeg ble svimmel til å begynne med men gikk seg fort til..

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dbh
    Heisan:-)

Skal kjøpe ny flatskjerm. Er i ett lite dilemma. Sitteavstand til skjermen er rundt 2.80-90. Har en 46" nå,og fungerer fint. Men har sett litt på den nye plasma modellen til Samsung(PS 51F8505), og tror kanskje den kunne være av riktig størrelse oppgradering:-) Og virker til å være en lovende skjerm:-) Men er litt redd for at 51" kan bli for stort på den avstanden? "Pikslete" og "ruter"? Noen som har erfaring med disse størrelsene?
    Tenkte å kjøpe gjennom Hi-Fi klubben,så kjøper jeg på nett,så har jeg vel 14 dagers angrerett:-)
    Jeg har selv ca 2m sitte avstand til et 90" lerret og syns det er helt ok med 1080p og 720p kilder dette er helt kurant for bluerays og spilling er det bare morro.

For mer vanlig tv bruk har jeg en fjorårets 51" samsung plasma (lerret trekkes ned foran tven).

Så kort sagt, med 3m sitte avstand hadde jeg egentlig anbefalt en 60" (så lenge du får lov av den bedre halvdel), jeg ville også absolutt sett på panasonic om du vurderer plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    92" på samme sitteavstand her, og det går fint. Så støttsr TorTorden sitt forslag om 60" Panasonic plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar:-) Høres bra:-) Spørs nok om jeg får lov med en 60" plasma av min bedre halvdel:-) Tenkte jeg skulle få sneket inn denne 51":-)

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Samsung 64" plasma på 3m sitteavstand.. ser ikke noen pixler.. og for it !
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •