Samsung PS60E535 VS. LG 60PA550T

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS60E535 VS. LG 60PA550T

Trenger ny tv fort! Ikke spesielt kresen, derav budsjett max 9-10 tusen, MÅ være plasma, og minimum 60". Hvem av disse to har best sort av disse to. Ikke kom med nedlatende kommentaren om at billige tv'r ikke duger for hvermannsen, og at jeg bør øke budsjettet. Forventer ikke gull, og grønne skoger i denne prisklassen uansett. Håper på kontruktive kommentar og grunnlag for å hjelpe meg å velge hvilke av disse to som er "best".

LG: Komplett.no - LG 60" Plasma TV 60PA550T

Samsung: Resultat av søk: Samsung 60" Plasma-TV PS60E535A3W - Elkjøp
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Trenger ny tv fort! Ikke spesielt kresen, derav budsjett max 9-10 tusen, MÅ være plasma, og minimum 60". Hvem av disse to har best sort av disse to. Ikke kom med nedlatende kommentaren om at billige tv'r ikke duger for hvermannsen, og at jeg bør øke budsjettet. Forventer ikke gull, og grønne skoger i denne prisklassen uansett. Håper på kontruktive kommentar og grunnlag for å hjelpe meg å velge hvilke av disse to som er "best".

LG: Komplett.no - LG 60" Plasma TV 60PA550T

Samsung: Resultat av søk: Samsung 60" Plasma-TV PS60E535A3W - Elkjøp
    Samsungen har overlegent bra sort i forhold til LGen som produserer en mer grå-aktig farge enn sort!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5-serien til Samsung er vel heller ikke så mye å skryte av hva sortnivå angår. Men ville vel sett om jeg fant tester av dem der de kan ha målt sortnivået. Tror egentlig de er ganske like. Når det gjelder innbrenning tror jeg LG-en er mer problematisk enn Samsungen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye å skryte av, det er sant men jeg tipper 5-serien til Samsung klarer 0.03 - 0.06 cd/m2 mens LGen er garanteret over 0.06 basert på min subjektiv oppfattning av sort nivået.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok 5-serien til Samsung ligger rundt 0.06cd/m2, og antar LG-en ikke er så altfor langt unna det. 4-serien til Samsung er igjen en god del mørkere. 5-serien har også latterlig mye refleksjoner, litt usikker på hvordan LG-en er på det der.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lett rundt etter tester, men finner ikke en døyt om sortnivå på Samsungen, men som du sier SLC, at LG'n er betydelig bedre på refleksjoner, men Samsungen her er kriminelt speil-aktig. Tror jeg bare går for LG'n. Lest mye positivt om den, og blir nok neppe skuffa etter og ha brukt utelukkende projektor i kritt-hvit rom med pære som synger på siste verset i lengre tid nå. Til 6995,- for en 60" kan jeg vel umulig ha noe å utsette på den, tror jeg. Er det bittelille ekstra sortnivået på Samsung verdt 2000,- ekstra.. Veit ikke om jeg synes det. Nå er jeg mer lyd-entusiast enn bilde-entusuiast, så kommer neppe til å sitte og "lete" etter feil. :-) Hehe

Andre brukere her som har noen "ukresne" synspunkter?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne? SAMSUNG PLASMA 63 TOMMER 3D SLIM PS63C7705XXE - FINN Torget.
    Samsung PS63C7705. Koster over 30 000,- i 2010.
    10 000,- for en ny (B-vare riktignok), må vel være ett knallkjøp, selv om den har noen år på baken?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hva med denne? SAMSUNG PLASMA 63 TOMMER 3D SLIM PS63C7705XXE - FINN Torget.
    Samsung PS63C7705. Koster over 30 000,- i 2010.
    10 000,- for en ny (B-vare riktignok), må vel være ett knallkjøp, selv om den har noen år på baken?
    Den modellen der er veldig beryktet for en svakhet som introduserer magenta-farget støy på sterke kontraster etter en stund. Flere her på forumet har allerede fått byttet paneler eller fått nye tv-er pga dette på eksakt denne modellen. Jeg ville holdt meg langt unna

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Den modellen der er veldig beryktet for en svakhet som introduserer magenta-farget støy på sterke kontraster etter en stund. Flere her på forumet har allerede fått byttet paneler eller fått nye tv-er pga dette på eksakt denne modellen. Jeg ville holdt meg langt unna
    Har søkt litt rundt nå, og "rosa støy", samt "problemer" var det som dukket opp. Hmm, da blir det ikke den. Vanskelig å finne en god 60" + plasma med god bildekvalitet, spesielt sortnivå, under 10k for en stakkars student... Ikke at jeg forventa noe annet heller men.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er knapt ett taste trykk unna å kjøpe LG tven hos Komplett, men redd for att den blir for lys svak i stua..
    Har fra før en LG 42lv355n (lcd) som eg er veldig fornøyd med.

americanFord var det TV 60PA550T ? eller har slått den ifra deg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Jar
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spent på å høre fortsettelsen - vurderer også LG 60PA550T som erstatning for Panasonic-projektor i en relativt lys stue (ihvertfall på denne tiden av året).
    Har en øvre smertegrense på 10.000,- og skulle gjerne ha fått til noe på 60" for å nærme meg bildestørrelsen på projektoren, men da noe som er vesentlig mer lyssterkt enn Panasonic'en (PT-AX100*)

Mvh
    Christopher

*=http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326377

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir LG på meg ja. Har bare ikke fått meg til å slå til enda. Så på Samsung UE535 i går, og voldsomt mye motion blur.

Men er så usikker. Er jo fanden så mange forskjellige modellbetegnelser på mest sannsynlig samme tv. Noen som vet? LG 60PA6500, LG 60PA550, 650, OG 660! Blir gal. Er det samme tv'en?!?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra netonnet om at 660'n var nyere versjon av 6500, men 1 hdmi inngang mindre. Minus for meg siden jeg har rent stereo-oppsett uten hdmi.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Samuns UE535 60" på meg. Holdt på å kjøpe 6305 LED 3D som var satt ned til 10 000,- på lefdal, men sta som jeg er, måtte jeg ha plasma! LED når bare til knæra ved hardkjøring av film.

7995,- for en plasma i denne størrelsen er latterlig spør du meg. Savner ikke projektor enda. Godkjent sort, bra kontrast og dybde. Ganske ok på bevegelse/panoreringer. 3D venter jeg med noen år til O-LED, og smart funksjonene jeg trenger har jeg på Apple tv'n. Modellen er utsolgt over nesten hele landet, så slo til på demo-modellen hos Lefdal, og tror dette blir knall etter litt finjusteringer.

Anbefales!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. 60" for under 8000 er vel et kupp uansett! E535 er slettes ingen dårlig TV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •