TV til spilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer Jurge92 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV til spilling

Hei.

Jeg har lest og undersøkt nettet i flere timer nå i håp om å finne et godt svar på dette spørsmålet.

Jeg har tenkt å skaffe en ny TV som vil være plassert på et relativt mørkt rom hvor jeg sitter omtrent 3 meter ifra. Jeg har i dag denne TVen som jeg er veldig fornøyd med, men den er rett og slett for liten:

Kjøp SAMSUNG UE-32D6517 32" LED FULL-HD 3D WHITE billig på Dustinhome.no

Jeg aner ikke hva forsinkelsene er på den eller noe, den bare fungerer(beskriver vel hvor jeg er henne...).

TVet skal så å si kun bli brukt til spilling, hvorav konsollspilling er definitivt primært. Jeg er også litt usikker på størrelse, men tenkte at 42"+ skal gå fint.

Jeg har selvsagt sett på noen, men alle har noen negative sider. En som fristet veldig var Panasonic TX-P42ST60. Den frister forsåvidt fortsatt, men på det ene punktet som interesserer meg, gjor den det ikke så bra. Det leder igjen opp til et annet spørsmål; ettersom jeg ikke har merket noe forsinkelser under spilling på mitt TV, ville jeg da ha merket noen til det på TX-P42ST60?

Jeg ville satt stor pris på noen svar!

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jurge92
    Hei.

Jeg har lest og undersøkt nettet i flere timer nå i håp om å finne et godt svar på dette spørsmålet.

Jeg har tenkt å skaffe en ny TV som vil være plassert på et relativt mørkt rom hvor jeg sitter omtrent 3 meter ifra. Jeg har i dag denne TVen som jeg er veldig fornøyd med, men den er rett og slett for liten:

Kjøp SAMSUNG UE-32D6517 32" LED FULL-HD 3D WHITE billig på Dustinhome.no

Jeg aner ikke hva forsinkelsene er på den eller noe, den bare fungerer(beskriver vel hvor jeg er henne...).

TVet skal så å si kun bli brukt til spilling, hvorav konsollspilling er definitivt primært. Jeg er også litt usikker på størrelse, men tenkte at 42"+ skal gå fint.

Jeg har selvsagt sett på noen, men alle har noen negative sider. En som fristet veldig var Panasonic TX-P42ST60. Den frister forsåvidt fortsatt, men på det ene punktet som interesserer meg, gjor den det ikke så bra. Det leder igjen opp til et annet spørsmål; ettersom jeg ikke har merket noe forsinkelser under spilling på mitt TV, ville jeg da ha merket noen til det på TX-P42ST60?

Jeg ville satt stor pris på noen svar!
    Nesten umulig å si om ST60 er rask nok for deg. Hvis du ikke klarer å vente til GT60 går ned i pris ville jeg satset på denne:
    Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50UT50Y

Hvis gjenskinn ikke er et problem for deg så er jo dette veldig mye for pengene, og 50" vil sikkert passe veldig fint til spilling på 3m avstand.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Nesten umulig å si om ST60 er rask nok for deg. Hvis du ikke klarer å vente til GT60 går ned i pris ville jeg satset på denne:
    Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50UT50Y

Hvis gjenskinn ikke er et problem for deg så er jo dette veldig mye for pengene, og 50" vil sikkert passe veldig fint til spilling på 3m avstand.
    Jeg har ikke noe umiddelbar hastverk, så kan fint vente til GT60 faller i pris. Samtidig så finner jeg ikke GT60 noen steder i Norge på nettet. Kunne du gitt meg en link om du vet hvor den selges?

Endret: Fant den allikevel. Ser ut som den ligger på rundt 14 000 kroner og nedover. Hvor lang tid tar det før slike TVer faller i pris?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe umiddelbar hastverk, så kan fint vente til GT60 faller i pris. Samtidig så finner jeg ikke GT60 noen steder i Norge på nettet. Kunne du gitt meg en link om du vet hvor den selges?

Endret: Fant den allikevel. Ser ut som den ligger på rundt 14 000 kroner og nedover. Hvor lang tid tar det før slike TVer faller i pris?
    Pleier vel å falle i pris i løpet av høsten. Tipper den kan komme ned i 10-11 000 etterhvert. Man slipper iallfall å bekymre seg for input lag med GT60, og med en bildekvalitet i referanseklasse er den sikkert en fryd å spille på.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pana sin ET5Y vil passe utmerket til spilling, vet dog ikke om di selges lengere. Men 2 av mine onkler kjøpte 55" til 9k på tilbud i Januar. Selv har jeg sett noen filmer på disse skjermene. Det har blitt spilt en del ps3 å jeg må si meg imponert over tv'en
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg absolutt enig med TV Dinnah. Panasonic sine plasma skjermer er helt fantastisk å game på. Selv gamer jeg en del på en Panasonic VT30 55" og den er FANTASTISK å spille på. Både Gears/COD på Xbox 360 og mange PS3 spill f.eks Fifa..

GT60 har noe av det beste bilde kvaliteten man kan få i hus med Kuro sort og så hvite hviter at ANSI kontrasten er helt suveren.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok en GT60 jeg går for. Den blir jo hyllet av kritikere. Samtidig er jeg litt i stuss om 50" kan bli litt i største laget. TVet skal være plassert på et soverom og jeg spiller mest PS3-spill som kjører i 720p. Distansen er på det meste 3 meter. Frykter bare at bildet kan bli litt pikslete og kantete. Noen sin har noen erfaring med dette?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok en GT60 jeg går for. Den blir jo hyllet av kritikere. Samtidig er jeg litt i stuss om 50" kan bli litt i største laget. TVet skal være plassert på et soverom og jeg spiller mest PS3-spill som kjører i 720p. Distansen er på det meste 3 meter. Frykter bare at bildet kan bli litt pikslete og kantete. Noen sin har noen erfaring med dette?

3 meter fra 50" er helt greit selv med 720p innhold. Sitter cirka 3 meter fra en 55" som brukes til konsoll spill og Gears 3 bl.a. ser fantastisk bortsett fra at man ser jaggies (grunnet konsollers mangel av anti aliasing som gaming PCer klarer helt fint, og lavere oppløsning)

Til 1080p innhold f.eks PC spill og filmer kan du fint sette deg UNDERKANT av 2 meter fra skjermen med en 50".

På projektoren sitter jeg også 3-3.5m meter fra en 100".

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den avstanden så er 50" en fin størrelse, og du vil få en spill opplevelse som gir deg et smil.

Du vil nok heller angre på at du gikk for en mindre en en større en for å si det slik...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter 2.5 meter unna min 65" vt50 å syntest det er veldig morro både på film og spill. Hadde tidligere 92" på 4m med projektor og lerret, å syntest akkurat det var litt stort i begynnelsen. Men man venner seg fort, å etterhvert så kan noen syntest att det blir for lite :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få si tusen takk for alle svarene!

Ser ut som 50" blir en fin størrelse da. Jeg tenker å ha TV-et festet til veggen. Vet noen om et slikt feste følger med eller om jeg må kjøpe det ved siden av? Isåfall om det er noen spesielle jeg bør se etter eller bare gå etter den billigste?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få si tusen takk for alle svarene!

Ser ut som 50" blir en fin størrelse da. Jeg tenker å ha TV-et festet til veggen. Vet noen om et slikt feste følger med eller om jeg må kjøpe det ved siden av? Isåfall om det er noen spesielle jeg bør se etter eller bare gå etter den billigste?
    Det må du nokk kjøpe vedsiden av

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et langt svar av en inne på diskusjon.no i en annen sin tråd:

Plasma er bra når det gjelder bildekvalitet, responstid og input lag, men vær obs på image retention (HUD, radar osv. blir hengende igjen på skjermen etter kort tid) som gjør at du aldri får helt ro i sinnet når du spiller på plasma. Dette er et alvorlig problem. Spilte f.eks Tomb Raider på min Panasonic V20 (2010 modellen) og jeg så "campfire menyene" mens jeg utforsket en mørk hule, noe som ødela innlevelsen helt.

Det henger seg ikke fast permanent, men det er irriterende nok i den perioden det er der. Store kontraster som hvitt på svart f.eks, henger seg fast med en gang. Var nesten redd for å pause filmen på min PS3 f.eks, for det var irriterende at pause ikonet satte seg fast i venstre hjørne. Så også hvor teksten hadde vært når jeg hadde det på.

Panasonic sine modeller er fæle på dette, og jeg tviler på at det er fikset på de nyeste modellene. Aldri mer plasma på meg, det hjelper ikke hvor bra de er ellers, når jeg ikke får ro i sinnet mens bruker den.

TV Reviews – Best LED LCD, 3D Plasma & Smart TVs er forresten helt på jordet når de sjekker tv'en for image retention. Når jeg leste V20 omtalen som gjorde at jeg bestemte meg for den, skrev de at det var "virtually no" image retention, på GT60 omtalen står det "very little". Mulig de tenker relativt sett, og det sier litt om hvor mye plasma tv'er sliter med image retention.

Prøver bare å advare deg så du ikke gjør det samme bomkjøpet som meg.
    Hvis dette fortsatt gjelder for GT60 er jo det relativt trist. Hvordan stiller dere dere i forhold til innlegget hans?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et langt svar av en inne på diskusjon.no i en annen sin tråd:

Hvis dette fortsatt gjelder for GT60 er jo det relativt trist. Hvordan stiller dere dere i forhold til innlegget hans?
    Alle plasmapaneler sliter med dette idag, spesielt Panasonic. Har opplevd det på min tv, men kun i ps3 menyen om den står en stund. Setter dog på rullefelt om jeg forlater tven

Generelt, så ville jeg nokk annbefalt LED til spilling. Men foretrekker selv plasmaen. Annbefalning av LED er pga IR og innbrenning på plasma.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Alle plasmapaneler sliter med dette idag, spesielt Panasonic. Har opplevd det på min tv, men kun i ps3 menyen om den står en stund. Setter dog på rullefelt om jeg forlater tven

Generelt, så ville jeg nokk annbefalt LED til spilling. Men foretrekker selv plasmaen. Annbefalning av LED er pga IR og innbrenning på plasma.
    `

Skjønner. Av alle LED TV-ene da, har du/dere noen anbefalinger?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    `

Skjønner. Av alle LED TV-ene da, har du/dere noen anbefalinger?
    Som jeg skrev over, så er ET5Y ett godt valg. Den tven imponerte meg virkelig mtkp prisen. Sortnivået er jo ikke så bra som det er på plasma, men om spilling er hovedtema så ser ikke jeg på dette som ett stort problem.

Uans om ET5Y er en utgått modell, så kan du være heldig å finne en til en billig penge.

Skulle du ikke gjøre det, så kan du ta en titt på di nye LED tv'ene til Panasonic også. di bør jo i teorien være bedre enn forrige generasjon

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne da?:

LED - SAMSUNG F-UE46ES800-01 46" LED TV - expert

Det virker jo som veldig mye for pengene hvertfall.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne da?:

LED - SAMSUNG F-UE46ES800-01 46" LED TV - expert

Det virker jo som veldig mye for pengene hvertfall.
    10k for 46"? egentlig alt for mye penger i forhold til str..

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    10k for 46"? egentlig alt for mye penger i forhold til str..
    Ja vet det er litt.

Får nå med en liten skitdings som jeg sikkert kan selge for noe. I tillegg, er det mulig jeg får 15% rabatt på det siden det er expert og jeg er BOB medlem. Har kontaktet de ansvarlige i butikken for å få svar om det er mulig.

Det har seg slik at jeg bryr meg så utrolig lite om funksjoner utover bildekvalitet. Har ingen behov for smart TV, etc. Det er kun bildekvalitet og lav forsinkelse jeg er ute etter. Ingen hokus pokus. Tenker at det er disse gimmickene som øker prisen så betydelig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vet det er litt.

Får nå med en liten skitdings som jeg sikkert kan selge for noe. I tillegg, er det mulig jeg får 15% rabatt på det siden det er expert og jeg er BOB medlem. Har kontaktet de ansvarlige i butikken for å få svar om det er mulig.

Det har seg slik at jeg bryr meg så utrolig lite om funksjoner utover bildekvalitet. Har ingen behov for smart TV, etc. Det er kun bildekvalitet og lav forsinkelse jeg er ute etter. Ingen hokus pokus. Tenker at det er disse gimmickene som øker prisen så betydelig.
    Panasonic 50 3D Smart LED-TV TX-L50ET60Y - Elkjøp

Dette tror jeg er etterkommeren til ET5Y

Mvh
    Svein S

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •