TV til spilling - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FrsteFrste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer Jurge92 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Panasonic 50 3D Smart LED-TV TX-L50ET60Y - Elkjøp

Dette tror jeg er etterkommeren til ET5Y
    Panasonic TX-L47ET60: Full Review

Ser ikke ut som den imponerer noe stort...

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har panasonic g20 plasma i 42", og bruker den til spilling. har ikke merka noe IR p spill, eneste er at man kan se et litt lysere felt det teksten har vrt etter en film, men det blir fort borte. s jeg er ikke skremt og skal aldri ha lcd igjen.
    hadde med xboxen og spilte litt halo 4 p en samsung led for en tid tilbake og det var en trist opplevelse nr man er vant til plasma. forsinkelsen p min tv er snn at jeg aldri har lagt merke til den, men nr jeg kom p den lcd-led tv'n fra samsung orket jeg ikke spille lenge, selv med game-mode aktivert.

vurderer selv gt60 i 50" og er ikke redd for ir eller innbrenning, bare pass p kjre den inn i starten

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    har panasonic g20 plasma i 42", og bruker den til spilling. har ikke merka noe IR p spill, eneste er at man kan se et litt lysere felt det teksten har vrt etter en film, men det blir fort borte. s jeg er ikke skremt og skal aldri ha lcd igjen.
    hadde med xboxen og spilte litt halo 4 p en samsung led for en tid tilbake og det var en trist opplevelse nr man er vant til plasma. forsinkelsen p min tv er snn at jeg aldri har lagt merke til den, men nr jeg kom p den lcd-led tv'n fra samsung orket jeg ikke spille lenge, selv med game-mode aktivert.

vurderer selv gt60 i 50" og er ikke redd for ir eller innbrenning, bare pass p kjre den inn i starten
    Hvordan tenker du angende "kjre den i starten"? Det at etter de frste 100 timene med bruk, er det mindre sannsynlig for IR?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Srreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jurge92
    Hvordan tenker du angende "kjre den i starten"? Det at etter de frste 100 timene med bruk, er det mindre sannsynlig for IR?
    Tven er nokk mere flsom i starten nr det gjelder IR og innbrenning.

Om du leser i Panasonic trdene, s finner du nokk mere informarsjon om hvordan du br kjre tven di frste 100 timene
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Srreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jurge92
    Panasonic TX-L47ET60: Full Review

Ser ikke ut som den imponerer noe stort...
    Skuffende..
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja alts GT60 er den jeg definitivt mest sikler over, men frykter bare IR. Jeg er ikke typen til sitte mer enn tre-fire timer i strekk nr jeg spiller. Vanligvis har jeg et par pauser innimellom. Tror ogs jeg kunne klart gjort meg selv bevist p IR og gjort det jeg kunne for unngtt det. Eller bare valgt LED og ikke fryktet noe, p bekostning av bildekvalitet...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Jurge92]Fikk et langt svar av en inne p diskusjon.no i en annen sin trd:

Hvis dette fortsatt gjelder for GT60 er jo det relativt trist. Hvordan stiller dere dere i forhold til innlegget

M nesten stille meg uenig den pstanden nettopp fordi jeg brukt mange plasma skjermer de siste fem rene men selv har ikke jeg erfart innbrenning siden 2007. Har fysisk ikke sett det og trodde at dette var historie fr jeg leste innlegg om temaet her p avforum. Og det er til og med folk som lar tven st p pause i en time med innhold p skjermen spilt mange timer mer i strekk med HUD og brukt skjermen til pc bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma

Har brukt Plasma til spilling tidligere, men hadde kun problemer med inn brenning hvis jeg lot den st p i menyen over mange timer, og det gikk fort bort ved skru p en tv kanal eller "sty". (Kuro)

Vurderer faktisk kjpe meg en tv til spilling p loftstua selv, men er veldig usikker p det skal bli.

Har snusa litt p Samsung UE50F6505 og Panasonic TX-P50ST60Y, hva tror dere?
    Kommer til bruke den bde til konsoll og PC gaming.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Fikk et langt svar av en inne p diskusjon.no i en annen sin trd:

Hvis dette fortsatt gjelder for GT60 er jo det relativt trist. Hvordan stiller dere dere i forhold til innlegget

M nesten stille meg uenig den pstanden nettopp fordi jeg brukt mange plasma skjermer de siste fem rene men selv har ikke jeg erfart innbrenning siden 2007. Har fysisk ikke sett det og trodde at dette var historie fr jeg leste innlegg om temaet her p avforum. Og det er til og med folk som lar tven st p pause i en time med innhold p skjermen spilt mange timer mer i strekk med HUD og brukt skjermen til pc bruk.
    Hvilke tv-er siden 2007 er det du har prvd? Jeg kan bekrefte at bde 30-serien og 50-serien til Panasonic sliter med retention siden jeg har hatt bde VT30 og VT50. Ved bruk av teletext subtitles f.eks. fr man fremdeles en akummulert retention som frer til en haug med firkanter der bokstavene er over tid. Nr jeg skal starte opp netflix, s er de 5-10 sekundene jeg str i viera-menyen nok til at jeg ser ikonet til webbrowseren p den rde skjermen mens netflix-appen lastes inn. For all del, dette er en ikke-case i de fleste scenarioer, men det blir for dumt pst at dette ikke skjer nr erfaringen fra s veldig mange andre sier det stikk motsatte.

Jeg ville personlig aldri stolt p at en Panasonic-plasma tlte gaming der det var mye statiske elementer over tid, men til film og tv-bruk er det en bra skjerm. Dessuten beveger man seg ogs i en grsone i forhold til reklamasjon hvis man fr problemer. Det er svidt jeg vet enda ikke prvd en sak i forbrukertvistutvalget der innbrenning p plasma som flge av spill har skjedd, og gitt at det ikke ligger noen dom p det s skal du ikke se bort i fra at butikken KAN klare komme seg unna med at det er utenfor ment bruksomrde, for det er en tv og ikke en dataskjerm. (Og ja, jeg vet at "game mode" mer enn indikerer at det er et tenkt bruksomrde for tv-en, men det er frst og fremst en tv-skjerm man kjper og jeg ville ikke blitt overrasket om en avsagt dom i dette tilfellet ville gtt i selgers favr)

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Srreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvilke tv-er siden 2007 er det du har prvd? Jeg kan bekrefte at bde 30-serien og 50-serien til Panasonic sliter med retention siden jeg har hatt bde VT30 og VT50. Ved bruk av teletext subtitles f.eks. fr man fremdeles en akummulert retention som frer til en haug med firkanter der bokstavene er over tid. Nr jeg skal starte opp netflix, s er de 5-10 sekundene jeg str i viera-menyen nok til at jeg ser ikonet til webbrowseren p den rde skjermen mens netflix-appen lastes inn. For all del, dette er en ikke-case i de fleste scenarioer, men det blir for dumt pst at dette ikke skjer nr erfaringen fra s veldig mange andre sier det stikk motsatte.

Jeg ville personlig aldri stolt p at en Panasonic-plasma tlte gaming der det var mye statiske elementer over tid, men til film og tv-bruk er det en bra skjerm. Dessuten beveger man seg ogs i en grsone i forhold til reklamasjon hvis man fr problemer. Det er svidt jeg vet enda ikke prvd en sak i forbrukertvistutvalget der innbrenning p plasma som flge av spill har skjedd, og gitt at det ikke ligger noen dom p det s skal du ikke se bort i fra at butikken KAN klare komme seg unna med at det er utenfor ment bruksomrde, for det er en tv og ikke en dataskjerm. (Og ja, jeg vet at "game mode" mer enn indikerer at det er et tenkt bruksomrde for tv-en, men det er frst og fremst en tv-skjerm man kjper og jeg ville ikke blitt overrasket om en avsagt dom i dette tilfellet ville gtt i selgers favr)
    Om tven ikke kan brukes til spilling, s kan den heller ikke brukes til tv titting.
    tv sendinger har logoer, akkurat som spill. En tv skal kunne brukes til det en tv skal brukes til. Som f.eks spilling med konsoller, tv og filmseing.

innbrenning er innbrenning, uans av hvilken form. Om det er en tv logo eller en spill logo skal ikke ha noe si.

Mvh
    Svein S

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har selvflgelig en del si hvilken type gamer du er. Spiller du veldig mye det samme spillet i mange mneder, f.eks Battlefield eller Call of Duty over internett, og sjelden spiller andre spill, er det jo uunngelig at det blir ujevn slitasje p panelet der det er informasjonsfelt.

Jeg er av den typen som spiller veldig mye forskjellige spill. Jeg spiller gjerne gjennom et spill en gang, og s begynner p et nytt etterp. Den variasjonen bidrar nok til at jeg aldri har hatt noe problem med IR. Men n har jeg en Panasonic av den gamle typen som er utrolig resistent mot innbrenning. Vurderer serist oppgradere til GT60 snart, men jeg tror ikke IR blir noe problem med variert spilling. Da er jeg heller mer bekymret for TV2-logoen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen forskjell p Samsung F6505 og F6515, annet enn farge og vekt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Om tven ikke kan brukes til spilling, s kan den heller ikke brukes til tv titting.
    tv sendinger har logoer, akkurat som spill. En tv skal kunne brukes til det en tv skal brukes til. Som f.eks spilling med konsoller, tv og filmseing.

innbrenning er innbrenning, uans av hvilken form. Om det er en tv logo eller en spill logo skal ikke ha noe si.
    Det er som jeg sa her stridens kjerne ligger. Dette er ikke utprvd i FTU og det foreligger derfor ingen dom som har satt presedens her. Man kan argumentere med at dette er et fjernsynsapparat og dets bruksomrder er nettopp det; se fjernsyn, derfor er det etter lovverket ikke ndvendigvis noe automatikk i at man skal kunne forvente benytte skjermen til spill.

Dette med kanallogoer foreligger det derimot en dom p, og all den tid man ikke kan unng kanallogoer ved den bruken apparatet er ment brukt til, s kan heller ikke kunde lastes. For all del, det hadde vrt interessant om noen prvde en sak som gr p det med innbrente statiske elementer fra spill ogs for se hva utfallet ble. Jeg sier heller ikke at jeg er enig i at det skal vre snn, jeg bare ppeker hva som kan bli et eventuelt utfall hvis uhellet skulle vre ute.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at denne trden er ganske gammel n, men eg prvar uansett.

Eg kjpte meg Panasonic GT60 hovuedsakleg til speling (PS3 og PS4) og film (BluRay, Netflix osv). Men det eg lurte p var om det er nokon her som har peiling kva slags innstilling som er best til Gaming og film (skarpheit, kontrast, lys osv)? Eg har p Game mode nr eg spelar selflgeleg, og har prvd stilt inn sjlv. Men det eg blir p ein mte aldri forngd med innstillingane. Er det noko kalibrering som dykk kan anbefalle?

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turbey Vis post
    Ser at denne trden er ganske gammel n, men eg prvar uansett.

Eg kjpte meg Panasonic GT60 hovuedsakleg til speling (PS3 og PS4) og film (BluRay, Netflix osv). Men det eg lurte p var om det er nokon her som har peiling kva slags innstilling som er best til Gaming og film (skarpheit, kontrast, lys osv)? Eg har p Game mode nr eg spelar selflgeleg, og har prvd stilt inn sjlv. Men det eg blir p ein mte aldri forngd med innstillingane. Er det noko kalibrering som dykk kan anbefalle?
    Prv med disse:

http://www.avforums.com/threads/pana...tings.1762335/

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering m gjres individuelt for hver enkelt tv i dets omgivelser. skrive av andres innstillinger er som skyte lopper med kanon med bind for ynene.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er n bedre enn ingenting. Da har han ihvertfall noe g etter.

Side 2 av 2 FrsteFrste 1 2

Stikkord for denne trden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •