philips 46pfl9707, banding, skitten skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

philips 46pfl9707, banding, skitten skjerm

Har denne tven og den gir veldig gode bilder men irriterer meg over at den ser skitten ut på en måte. se bilder. syns best i hvite, gråe bakgrunner når bildet er stille og synes godt på panoreringer i filmer feks.

er dette noe jeg må leve med eller en garantisak?

ps: er verre i virkligheten enn på bildene

bildene: 46pfl0707, skittent bilde?! - Forum - Hardware.no

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok slik det er. Det er litt av svakheten til LCD-skjermer. Det du sannsynligvis ser er skygger fra chassis bak panelet. Alle LCD-skjermer har dette i større eller mindre grad.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke begrenset til LCD, det er også tilstede også på en del plasma-skjermer. Er nok et resultat av at alt skal være så tynt og kompakt i motsetning til tidligere.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får være enige om å være uenige om akkurat dette. I mine øyne kommer dette av at det er et baklys som lyser opp panelet bakfra. Da vil chassiset gi ujevne skygger. Plasmaer funger på en helt annen måte og har ikke noe lys som kommer bakfra. derfor vil ikke disse skyggene oppstå. At et plasmapanel kan ha litt ujevnt lys på grunn av litt ujevn fosfor kan hende, men det er ikke det samme som dette, i mine øyne.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mer eller mindre "normalt" for LCD ja. Ser noe av det samme på min skjerm også. Klarer ikke å irritere meg over slikt. Var tross alt mitt valg å gå fra plasma til lcd...
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok bare leve med det, hadde det på min Samsung D8005 og på mitt nyeste tv Panasonic VT50.

Banding og at det ser skittent ut har jeg nå da hatt på både lcd m/led og plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Vi får være enige om å være uenige om akkurat dette. I mine øyne kommer dette av at det er et baklys som lyser opp panelet bakfra. Da vil chassiset gi ujevne skygger. Plasmaer funger på en helt annen måte og har ikke noe lys som kommer bakfra. derfor vil ikke disse skyggene oppstå. At et plasmapanel kan ha litt ujevnt lys på grunn av litt ujevn fosfor kan hende, men det er ikke det samme som dette, i mine øyne.
    Du må gjerne være uenig, men jeg har sett strukturer gjennom så mange plasmaskjermer nå at jeg tror jeg trygt kan stå for den påstanden. Jeg har det til og med på VT50-en til en viss grad, to svakt skyggelagte søyler som ligger rett foran intern struktur i tv-en, og jeg så også dette på VT30 og jeg ser andre rapporterer det samme på sine plasmaskjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette problemet er i alle baklys LCD/LED tv'er. Jeg har det på min 9706 også, sendte inn tv'en og fikk tilbake med et svar på at slik er det bare.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel tilgode å se en skjerm som er 100% helt jevn hvit over hele skjermen, uansett plasma eller LCD. Har vel helst noe å gjøre med fosforet i plasmapanelet som jfinneru sier. Er jo ikke baklys på plasma.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke baklys, men skjermene er definitivt tynne nok til å kunne være litt gjennomsiktige. Jeg har sett utallige eksempler på plasmaskjermer der man faktisk ser strukturen som er på baksida av panelet på en hvit skjerm.

D8005-en jeg hadde var for øvrig veldig jevnt hvit, sånn hvis man ser bort fra at strømforsyningen begrenset slik at det ble litt gråhvitt på fullskjerm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •