Hvite striper i bildet på høyre siden av TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvite striper i bildet på høyre siden av TV

Hei,

Jeg trenger hjelp til å identifisere og forhåpentligvis fikse et problem med bilde på TVen min.

Jeg har en Samsung LE40A656 TV som har begynt å få noen horisontale striper i høyre siden på bildet. Stripene beveger seg, og det er ikke alltid de er der. De viser både på TV-sendinger og når jeg ser film på Media-PC (XBMC/OpenElec).

De er ikke synlige på Media-PC når jeg setter den til 720p, kun ved 1080p.
    Jeg oppdaget dette når jeg fikk nytt chassis til Media-PC pga defekt PSU på det gamle. Modellen er byttet fra Chieftec BT-02B til Chieftec BT-03B. Jeg ser også problemet når Media-PC eller Altibox decoder er det eneste som er koblet til.

En omstart av utstyret kan i noen tilfeller fjerne stripene en stund, men de dukker opp igjen etter en tid.

Utstyr tilkoblet:
    - Media PC: Asus e35m1-i deluxe - HDMI
    - Nintendo Wii - Component
    - Sony PS3 - HDMI
    - Motorola 1003 - HDMI
    - Denon forsterker - RCA (Har ikke modellnavn i hodet, oppdaterer når jeg er hjemme, men den er gammel.)

Video:
    [YOUTUBE]E7I0zKl8Qg4[/YOUTUBE]

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortM
    De viser både på TV-sendinger og når jeg ser film på Media-PC (XBMC/OpenElec).
    Hvis du kobler fysisk fra Media-pc'n, vises de da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også problemet når Media-PC eller Altibox decoder er det eneste som er koblet til.
    Ja, selv om Media-PC er koblet fra vises de. Men de er langt mer tydelige på Media-PC. Altibox dekoderen kan heller ikke vise mer enn 1080i/720p, og som nevnt er det ok med 720p på Media-PC.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å koble utstyret direkte i TVen, for å eliminere forsterker, eller HDMI-kabel fra forsterker til TV, som støykilde?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er koblet direkte til TV, da forsterkeren ikke har HDMI innganger.
    Jeg kan prøve å ha kun en ting koblet i om gangen for å se om det oppstår da.
    Skal også forsøke med Media-PC koblet helt fra igjen, da jeg er usikker på om jeg har testet med både HDMI og strøm koblet helt ut samtidig.

Oppsettet er identisk med det jeg hadde før, uten problemer, men jeg har nå nytt chassis til Media-PC.

Når jeg testet uten Media-PC koblet til var problemet allerede tydelig på vanlig TV-sending når jeg koblet fra, og jeg så ingen forbedring, men som nevnt er det ikke 100% sikkert jeg testet med både HDMI og strøm utav.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •