Panasonic-TV og opptak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic-TV og opptak

Jeg syns selv jeg var heldig og fikk meg en TX-P65ST50Y til 15k fra komplett rett før påske. En ting jeg ikke får til er å ta opp til USB-dongle eller SD-kort. Har satt en en 2g gammel dongle, og et 64gig SD-kort. Jeg får samme beskjed når jeg f. eks. prøver å formattere dem, at funksjonen er utilgjengelig. Og også når jeg forsøker å ta opp. Er det noe jeg har gått glipp av her? Er det bare bestemte kilder en kan ta opp fra? Bildene mine kommer fra en HDMI-kabel og er ikke dekodet av TVen selv. Skulle dette i utgangspunktet ha gått?

Jeg kjøpte TVen uten 3d-briller, jeg syns de var dyre for noe vi nok kommer til å bruke lite. Ser folk skriver at man kan kjøpe Samsung sine, som er mye billigere, men ikke er så komfortable. Hvor ille er de egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kun ta opp fra den interne tv-tuneren. Opptak fra HDMI (eller andre kilder) er ikke mulig. (Bruksanvisning er en fin ting :-D )

Det med 3D brillene, vet jeg ikke. Det får noen andre svare på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel det jeg regnet med når det gjelder opptak. Litt irriterende å vite at hadde jeg brukt riks-tv eller noe satellittbasert i stedet for altiboks kunne jeg tatt opp uten å bruke altiboks sin boks.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det de fleste glemmer er at med den innebygde tuneren i 2012 modellene er at du kun kan ta opp den på den kanalen du ser på, mens på PVR dekoderne til de forskjellige leverandørene så kan man se på tv2 og ta opp tv3.

Og Samsung sine 3D briller er helt ok.. som du skriver så brukes 3D lite så då er det vel bare å prøve ett par briller. Koster no nesten ingenting uansett.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den opptaksfunksjonen er crap uansett, så ikke mist noe søvn over det RiksTV eller ei.

Det er bare en tuner i TV-en og følgelig kan du bare ta opp det du ser på eller ta opp noe mens TV-en ikke er i bruk (i standby).

Du kan ikke ta opp selvom du bruker f.eks. Netflix, Viaplay, Youtube e.l. i Smart-TV-delen heller.

Har PVR fra Get som funker fint med to tunere, men bruker RiksTV på hytta, så da kjøpte jeg en CAM og satte inn i TV-en hjemme også siden du kan bruke samme abbo fire steder. Har en disk koblet til, men den brukes kun til å kunne pause/spole det jeg ser på.

I forhold til 3D-briller, så kjøp noen Samsung-briller. Mindre flimmer i de enn i Pana sine. Men Pana sine er bedre å ha på. Jeg har kjøpt Pana til meg og Samsung til barna og gjester mens madammen skygger banen så fort 3D nevnes

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •