Pioneer 507 flasser etter vask..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 507 flasser etter vask..

Eg vaska TVen min i går med "flat screen cleaner" kjøpt hos expert og brukte microfiberkluten som fulgte med til å tørke av. I dag såg eg at den var full av støv igjen, men når eg ser litt nermere så er det begynnt å flasse på skjermen. Kva i all verden kan ha forårsaket dette? Og kva kan eg gjer med det?
    Rekner med at det ikkje kan fikses, og at eg må kjøpe ny TV, men er dette noke som kan dekkes av forsikring?

Vedlegg 104139

Vedlegg 104138

Vedlegg 104137

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    woot? :shock:
    aldri sett noe liknende med vasking av flatskjem!

om det virkelig ikke er støv så skal det gå på forsikring
    EDIT: så det ikke var støv på bilde 1!

Newcomer laslot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Trur du gjør lurt i å kontakte Expert butikken du kjøpte produktet i. Er de ikke imøtekommende, bør du kontakte forbrukerombudet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Oj, dette var en temmelig drøy sak... Ser ut som frontfilteret er i ferd med å gå i oppløsning, noe det selvsagt ikke bør som følge av rens med riktikg utstyr. Dette er nok som joakimatos sier en typisk forsikringssak, i så fall må du nok ha type IF SUPER eller tilsvarende som dekker denne type uhell...

Kan TVen ha stått mye med sollys på skjermen? Kanskje rett og slett filmen over årenes løp har blitt svekket som følge av nettopp det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte samme sprayen på min Macbook retina, men den ser heilt fin ut...
    Trur eg må kontakte forsikringsselskapet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har LO favør sin innboforsikring. Ser det er eit punkt der det står:

- Dekker typiske uhell, som skade på gjenstander som blir revet ned, velter eller lignende. Også tilfeldig skade på for eksempel sportsutstyr, briller etc.

Er eit vindu ved siden av TVen som kveldssola kommer inn, men har aldri høyrt at det skal vær eit problem? TVen er 5-6 år gammel.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrekk og gru Bra du ikke brukte jif eller noe sånt. Dette burde være reklamasjonsak siden du brukte riktig utstyr.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ingen reklamasjonssak når tven er over 5 år, men forsikringen din ser ut til å dekke dette. Lykke til og takk for at du delte dette med oss, sikkert en del som kunne komme i fare av å prøve å vaske tven tilsvarende!! Spørsmålet er jo om det samme hadde skjedd uten denne spesialvasken eller ikke, altså om coatingen uansett var sprø/ødelagt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det Monitor mente er at dette var en reklamasjonssak i forhold til produktet som ser ut til å ha ødelagt tv-en, med påfølgende erstatningskrav mot butikken.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joa, det kan jo tenkes... Samtidig er det nok langt enklere å la forsikringsselskapet vurdere den type regress - han kan jo gjerne nevne at han har en teori om sammenheng mellom renseprodukt og skade. Dog skal det relativt gode bevis til for å kunne "ta" Expert på dette, jeg tror det nok er like sannsynlig at coatingen har vært svak i utgangspunktet. I det minste vil nok Expert lett kunne hevde nettopp det og dermed så tvil om erstatningsansvar hvilket igjen vil føre til at saken må opp i rettsystemet for å kunne avgjøres (via Forbrukertvistutvalget, tar hunnlang tid)...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta ein telefon til forsikringselskapet i morgen. Er spent på resultatet da me absolutt ikkje har budsjettert med nytt TV no...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vaska TVen min i går med "flat screen cleaner" kjøpt hos expert og brukte microfiberkluten som fulgte med til å tørke av.
    Det finnes andre eksempler på at filteret på skjermene ikke alltid er like glad i disse skjerm-rensene (jeg har en kamerat som fikk ødelagt sin Pioneer 436 pga av dette). Det beste og billigste er som regel å bruke en fille eller tørkepapir med ørlite vann på (men ikke for mye!).

I ditt tilfelle er jeg redd at filteret uansett ville tatt kvelden, selv om du bare hadde gnidd forsiktig med en småfuktig klut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det finnes andre eksempler på at filteret på skjermene ikke alltid er like glad i disse skjerm-rensene (jeg har en kamerat som fikk ødelagt sin Pioneer 436 pga av dette). Det beste og billigste er som regel å bruke en fille eller tørkepapir med ørlite vann på (men ikke for mye!).

I ditt tilfelle er jeg redd at filteret uansett ville tatt kvelden, selv om du bare hadde gnidd forsiktig med en småfuktig klut.
    Men filteret bør da vare meir enn 6 år?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste tvene eg aldri anbefaler skjermrens til er Pioneer sine, har hatt noen skrekkhistorier fra en på jobben og diverse kunder opp gjennom tidene der det samme har skjedd med de som med deg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutely no offence. Dette er din egen feil. Evt. Expert om du har bedte om en skjermrens spesifikt til plasmaskjermen din. Microfiberkluter ødelegger filmen som ligger utenpå glasset. Man bruker bare ikke den typen grov microfiberklut til å tørke en plasmaskjerm med filmlag på glasset. Spesielt om du er bare bittelitt hardhendt som det er lett for å gjøre om du ikke bevisst går inn for å være veldig forsiktig.
    Eneste skjermrensen jeg hadde tørt å bruke er spectral sin screenclean.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som er igjen vel er å fortsette på samme måte og fjerne resten av filmen. Bildekvaliteten blir nok alrdri den samme og prosessen tar tid...
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikkje dekka noke fra forsikringa da dei meiner det er ein brukerfeil..

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det også er desverre.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det positive - nå får du bytta ut din 6 år dinosaur!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    "Brukerfeil" at du har vasket en TV med skjermrens?? Nei, det hadde jeg aldri godtatt om jeg var deg... Her prøver forsikringsselskapet seg. Dette er jo et uhell som alt annet, helt på linje med å rive ned en gjenstand som jo forsikringen din dekker... Det kan faktisk være en fordel for deg av de har gitt beskjed om at det er brukerfeil, for det kan du jo tilbakevise. Du har jo kjøpt en skjermrens i den tro at skjermen din skal kunne renses med nettopp denne rensen... Da har de jo samtidig sagt at dette ikke er en defekt på TVen eller slitasje som følge av for heftig ettermiddagssol.

Lykke til!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •