Pioneer 507 flasser etter vask.. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er (som flere har vært innom) en sak mellom TV-produsent, rengjøringsprodusent og forsikringsselskap.
    I utgangspunktet en h-e-l-v-e-t-e-s treenighet.
    Den enes argument slår ihjel den andres, og som flere har vært innom - advokatmat.
    Når det gjelder forsikring, virker det som at det er bedre at du har meiet ned skjermet i et lystig lag, enn at du forsiktig har prøvd å rengjøre saken.

Som amatøradvokat ser jeg produsenten av rengjøringsmidlet som det svakeste leddet i og med at det ikke står spesifikt at plasmaskjermer ikke skal rengøres med deres produkt.

Men, som noen var innom, en sak for Forbrukerrråd (media) er det absolutt.

Good luck!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har vasket tven min kun 1 gang med slik cleaner rens (pioneer pdp 5090),for noen år siden.Men fant ut etterpå at dette måtte man absolutt ikkje gjøre,da tven hadde ein slags film utenpå skjermen.Det eg sliter med på min tv,er mørke felter/striper/skit eller noe.Vanskelig å beskrive.Merkes spesielt ved lyst bilde og horisontale bevegelser.Men trur ikkje dette kommer av vask av skjermen,men vet jo aldri.Men meine eg las ein test av pioneer tven ein gang at den sleit litt med noe på skjermen som kunne oppleves som skitt eller noe

Men hva bør man bruke om man vil "vaske" skjermen?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skriver vel noe om an men skal bruke en tørr klut - den som fulgte med. Dermed sier de og at du ikke skal ha småunger i huset, men med den prisen Pioneer hadde, hadde vel ikke småbarnsforeldre råd til det 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ja, jeg er ikke så sikker på hva som står der.

Men hvis det er slik at en gjenstand ikke tåler normal bruk, så burde det poengteres av selger, og ikke i ettertid henvise til en bitteliten skrift i ei tykk bruksanvisning. Jeg blir rett og slett forbannet over de flåsete og arrogante svarene her inne.
    Kan vel tenkes det er poengtert av selger ved kjøp?

Uansett:

Det er jo helt klart en svakhet/mangel/problem med TVEN og ikke en uskyldig rensespray.

Hvis lakken på bilen min er porøs, ræva, klar til å falle av, og jeg vasker den med bilshampo og lakken faller av - lakken/bilen som er problemet, eller bilshampoen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det komt gode nyheter på mail. Forsikringa dekker skaden, og eg kan få pengene på konto.
    Eineste eg er litt usikker på om er rett eller ikkje er summen. Får igjen ca.8000kr. Ny betalte eg 26000kr, men da kosta TVen 32000kr. (Fekk personalrabatt gjennom ein butikk som hadde samme eigere som oss). Pga. at det ikkje finnes pioneer TV i dag så har dei tatt utganspunkt i Panasonic Viera TX-P50ST60Y som har ein pris på ca.10.000kr minus 20% aldersfradrag. Er dette noke eg bør klage på, eller bør eg ta tiltakke med det eg har fått?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rimelig bra ut det, en kunde på jobben fikk igjen 12K for sin 5080 sammenlignet med VT50 i en forsikringssak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra specs ser det ut som om ST60 er bedre enn den 507-en på alle måter, så jeg tror nok ikke du vil komme så veldig langt med å klage. Greia er at man har krav på tilsvarende vare i sånne saker, ikke tilsvarende dyr vare.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. da slår eg meg til ro med det eg får
    Har absolutt ikkje fulgt med på utviklinga når det gjelder TV etter at eg kjøpte Pioneeren, men rekner med at dei nye er ganske mykje bedre.. Så da er det timesvis i lesing for å oppdatere meg før nytt kjøp. Holder ein knapp på Samsung da eg har inntrykk av at smart-delen derres er bedre enn konkurentene. Også positivt med HBOapp.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal takke ja, før de ombestemmer seg ja
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at det kom til en løsning :grin:

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så hadde jeg vel takket ja til det tilbudet før de ombestemmer seg :-)

Godt du får en løsning på dette.

Lykke til i jakten på en erstatter :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Høres jo ut som en grei løsning i saken dette. 8000 er mye "TV-penger" i dagens marked, spesielt når det er snakk om en 6 år gammel TV!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Høres jo ut som en grei løsning i saken dette. 8000 er mye "TV-penger" i dagens marked, spesielt når det er snakk om en 6 år gammel TV!

Rette tida på året og, nå som 2012 tvene skal ut av lagrene fortest mulig så de får plass til de nye :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk mail om at eg kunne få pengene ut i kjøpekort fra bl.a. elkjøp. Da tjente eg 13%, så da blir summen ca.9000kr.
    Var å såg på 55" Samsung F6755 til ca.15.000kr i går. Denne såg veldig bra ut! Liker samsung sitt smart-tv oppsett. Veldig greit å få HBO-appen, og resten såg oversiktlig og fint ut. Trur dåke dette er ein bra erstatter for gamle pioneer?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan leve med "ghosting" og konvolutt effekten så er den absolutt kurrant ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og med det så mener du?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med gamle TV'n - kommer de og henter den ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hva skjer med gamle TV'n - kommer de og henter den ?
    Nei, det sto det ingenting om. Står på gulvet på soverommet no siden jeg ikke har plass til den..

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •