Pioneer 507 flasser etter vask.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Se det positive - nå får du bytta ut din 6 år dinosaur!
    Støttes! =) Ikke at TV'en var dårlig. Men man får en tilsvarende kvalitet i dag til langt rimeligere pris (og da med Full Hd, 3D, og evt. Smart TV+wi-fi).
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukerfeil eller ikke, uansett utrolig trist for trådstarter.
    Håper dette løser seg på en ok måte. Lykke til.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er dette veldig trist, men hvis man leser Pioneer sin bruksanvisning står det veldig tydelig at man må være svært forsiktig med å vaske skjermen da denne er meget skjør. Det kan selvfølgelig diskuters hvorfor man lager en så skjør film/filter til en skjerm, men sånn er det nå.

At forsikringselskap prøver å vri seg unna er heller ikke noe nytt, men jeg er redd at man ikke kommer så langt i dette tilfellet.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Får ikkje dekka noke fra forsikringa da dei meiner det er ein brukerfeil..
    ER vel ikke mindre brukerfeil å rive den ned liksom :P. Hint hint . kjør på... Wops, datt ned gitt :P.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    ER vel ikke mindre brukerfeil å rive den ned liksom :P. Hint hint . kjør på... Wops, datt ned gitt :P.
    Forsikringssvindel er alltid populært....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OP har ju (sannsynligtvis) inte förstört skärmen med vilja heller. Det är ju detta vi har olycksförsäkringar till.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært trist. Sikkert ikke direkte lekkert heller.

Hvordan syns du selv bildet ser ut der hvor filteret er slitt bort?
    TV-ener jo per definisjon ansett som ødelagt når filteret ødelegges, men hvis det likevell ser greit ut, er vel bare å fjerne resten av filteret nå. Re-kalibrere om nødvendig. Den vil være mer utsatt for refleksjoner, men ikke noe mer enn de glansede LCD-TV-ene.

Helt ærlig har noen eldre plasmaskjermer sett bedre ut uten de filterne. Noen fungerer bedre enn andre. Antirefleksfilteret på PZ800 ødela skjermen rett og slett. Hvordan det er på denne skal jeg ikke uttale meg om, men det ser du vel best selv uansett.

Forsikringssvindel er alltid populært....
    I prinsippet er det nå trådstarter som opplever forsikringssvindel fra forsikringsselskapet nå. Slikt hadde fått meg til å skifte forsikringsselskap.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    I prinsippet er det nå trådstarter som opplever forsikringssvindel fra forsikringsselskapet nå. Slikt hadde fått meg til å skifte forsikringsselskap.
    Det er jo en vurdering som man kan være enig eller uenig i. Jeg hadde i hvertfall byttet TV når den ikke tåler mer ;-)

Uansett så er det ingen grunn til å verken oppfordre eller gjøre seg selv til kjeltring fordi man er uenig med forsikringsselskapet sitt.

Newcomer laslot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke helt? :???:

Trådstarter har jo kjøpt et produkt som er beregnet til å vaske flatskjermer med. Produktet har så ødelagt skjermen. Med mindre det står spesifisert på flasken at det ikke må brukes på plasmaskjermer eller det er brukt på feil måte, Så har han jo rett til erstatning...
    Blir jo litt som å kjøpe kjøkkenspray som etser laminatbenkeplater. Om du som kunde ikke blir informert om dette, er det jo ikke din feil!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av laslot
    Forstår ikke helt? :???:

Trådstarter har jo kjøpt et produkt som er beregnet til å vaske flatskjermer med. Produktet har så ødelagt skjermen. Med mindre det står spesifisert på flasken at det ikke må brukes på plasmaskjermer eller det er brukt på feil måte, Så har han jo rett til erstatning...
    Blir jo litt som å kjøpe kjøkkenspray som etser laminatbenkeplater. Om du som kunde ikke blir informert om dette, er det jo ikke din feil!
    Det står i bruksanvisningen til tven om overflaten på tven.

Hvis laminatbenkeplata di er merka med "må ikke brukes vann på" og du bruker vann - er det vel din feil? ikke vannverket som leverer deg vannet eller?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Som det også er desverre.
    Javel, hva burde folk med plasmaskjermer gjøre da?

Slik jeg ser det, har vedkommende vært langt mer påpasselig enn hva som kan forventes av brukere, når han har gått til det skritt å kjøpe et rensemiddel som er beregnet for flatskjermer.

Hva består så hans "forferdelige" synd i?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Slik jeg ser det, har vedkommende vært langt mer påpasselig enn hva som kan forventes av brukere, når han har gått til det skritt å kjøpe et rensemiddel som er beregnet for flatskjermer.

Problemet er ikke plasmaskjermer. Problemet er ikke screen clean-opplegget, problemet er overflaten på pioneer-skjermen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er ikke plasmaskjermer. Problemet er ikke screen clean-opplegget, problemet er overflaten på pioneer-skjermen.
    Hva har han som bruker gjort feil?
    At det er noe helt spesielt med disse overflatene kan da ikke han lastes for.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har han som bruker gjort feil?
    At det er noe helt spesielt med disse overflatene kan da ikke han lastes for.
    Lest bruksanvisningen, evt. reklamert mot pioneer/salgstedet, men tven er jo eldre enn 5 år så reklamasjonretten er borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i bruksanvisningen til tven om overflaten på tven.

Hvis laminatbenkeplata di er merka med "må ikke brukes vann på" og du bruker vann - er det vel din feil? ikke vannverket som leverer deg vannet eller?
    Är inte Pioneer plasmaskärm inkluderat i flakskärm?

Om inte bänkplattan till ett kök tål vatten skall det ges besked om vid köp, det håller inte med en text i en bruksavnisning. Det är normalt att ha vatten på en bänkplatta till köket. Det är också normalt att använda rens spesificerat till flatskärmar, också på Pioneer plasmaskärmar. Det är inte ett användningsfel när (anslagsvis) 9 av 10 skulle gjort samma sak. Det skulle aldrig hålla i en tvist. Aldrig.

Detta är så speciellt att rensmedlet OCH personalen på Expert skall säga/visa till köparen att han INTE skall använda detta på Pioneer Plasma av denna modell (och eventuellt andra modeller med samma film)

Jag kan hålla med om att vi skall ha det med teskjed och allt det där, men i dessa otroligt specifika fall ligger det någonting i det.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest bruksanvisningen, evt. reklamert mot pioneer/salgstedet, men tven er jo eldre enn 5 år så reklamasjonretten er borte.
    Ja, jeg er ikke så sikker på hva som står der.

Men hvis det er slik at en gjenstand ikke tåler normal bruk, så burde det poengteres av selger, og ikke i ettertid henvise til en bitteliten skrift i ei tykk bruksanvisning. Jeg blir rett og slett forbannet over de flåsete og arrogante svarene her inne.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Är inte Pioneer plasmaskärm inkluderat i flakskärm?

Om inte bänkplattan till ett kök tål vatten skall det ges besked om vid köp, det håller inte med en text i en bruksavnisning. Det är normalt att ha vatten på en bänkplatta till köket. Det är också normalt att använda rens spesificerat till flatskärmar, också på Pioneer plasmaskärmar. Det är inte ett användningsfel när (anslagsvis) 9 av 10 skulle gjort samma sak. Det skulle aldrig hålla i en tvist. Aldrig.

Detta är så speciellt att rensmedlet OCH personalen på Expert skall säga/visa till köparen att han INTE skall använda detta på Pioneer Plasma av denna modell (och eventuellt andra modeller med samma film)

Jag kan hålla med om att vi skall ha det med teskjed och allt det där, men i dessa otroligt specifika fall ligger det någonting i det.
    +1.

Godt sagt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde på TV er OK sålenge det er mangen farger, men når det er mørkere farger så ser det absolutt ikkje bra ut. Svart er ikkje svart der det mangler film.. Trur ikkje eg prøver å fjerne heile filmen, da eg trur det øydlegger meir enn det gjer godt. Er til å leve med fram til feriepengene kommer trur eg. Men hadde ikkje tenkt å bytte TV etter 6 år den dagen eg betalte 27.000kr for denne..

Etter litt googling så ser eg jo da at Pioneer advarer mot bruk av rens, men kva i allverden skal ein vaske vekk fingeravtrykk med da? Står på sprayen at den er for ALLE typer flatskjermer. Har lest før at det absolutt ikkje skal brukes vatn for å vaske flatskjermer..

Snakka med ei dame hos forsikringsselskapet på telefon tidligere som sa at det var brukerfeil, men eg skal uansett melde skaden inn på nett. Kan vær heldig å få ein anna kundebehandler som ser annerledes på saken.
    Tok også ein telefon til Aurora Group som importerer AM spray og forklarte problemet, men fekk klar beskjed om at der hadde eg ingenting å hente, og dei nekta å tru at det var derras spray som hadde gjort det. Vannsklig å sei kva som gjer det, men kommer uansett aldri til å bruke den igjen!

Så da er det bare å begynne å lese tester av TVer igjen. Har ikkje oppdatert meg på TV fronten sisste åra, så har mykje lesing forran meg..

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En plasmaskjerm er ikke en plasmaskjerm da det er store forskjeller på filterene på disse. Og det står spesifisert i Pioneer bruksanvisningen at denne må behandles meget pent og det har tydeligvis ikke brukeren her gjort. Men at det produseres TV med så skjøre filter er egentlig helt på trynet spør du meg, en TV som skal vare i mange år må kunne vaskes skikkelig.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Jeg har en gammel Pioneer 426 selv. Ble småbekymret for å rengjøre den nå

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •