Står mellom 4 tv valg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Står mellom 4 tv valg

Beklager at jeg spør og graver så mye om råd om kjøp av tv, men jeg har lest utallige timer med tester og blir ikke helt klok..har lest masse hos flatpanels.dk og avforum.com men tenkte jeg skulle spørre her om noen som har hatt noen av disse tvene. Nå har jeg lest mye og nå er det disse det står imellom.

SAMSUNG 51PDP E8005 vs Philips 55PFL 6097T vs Panasonic TX-P50GT50Y Panasonic TX-L47ET50Y. Det som er meget viktig er billedkvalitet ved mye bevegelse eller panorering i 2d og i 3d, også lavt input lag er litt viktig. Det som er viktig med plasma er at den ikke så lett får midlertidig innbrenning eller varig innbrenning. Har lest om en del som har erfart at det er lett å få midlertidig innbrenning med Panasonic VT50 serien. Takker så mye for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de du nevner tror jeg E8005-en vil være den som håndterer raske panoreringer best. Den har samtidig bedre prosessering av SD-signaler dersom det betyr noe. Tror også E8005 er mer motstandsdyktig mot innbrenning. Jeg hadde en D8005 en stund, og den var i en helt annen liga enn Panasonic-ene på dette, så jeg antar at det også gjelder E8005.

På sort vil nok GT50 være bedre enn E8005, men hvorfor GT50 og ikke VT50? Sistnevnte har et litt bedre filter og kan ikke se for meg at den er noe vanskeligere å få til en god pris enn GT50 akkurat nå Panasonic-en er litt verre på det med innbrenning / image retention, som du selv har påpekt men har et noe bedre sortnivå enn E8005. Lysutbytte er ca. likt. Panoreringer ser nok ikke like bra ut som på Samsungen, men de skal være helt akseptable.

LCD-modellene kan jeg ikke uttale meg om

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at Gt50 (med dagens priser) er en ubrukelig tv. Den koster så og si det samme som Vt50 men har neppe like bra bildekvalitet. ST50 er like god som Gt50 på mange måter (og slår den hårfint på sort i følge hdtvtest) men koster betydelig mindre. Men selvfølgelig er det kun Vt50 som slår den og kun ST50 som er då nær den så hvis tilfellet er slik at både st50 og vt50 er solgt ut er gt50 en fantastisk god skjerm å kjøpe.

Men hvor mye vil du punge ut for ny tv? Hvor stor vil du ha en den?

Kanskje panasonics nye ST60 kan være en god løsning..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje panasonics nye ST60 kan være en god løsning..
    For ikke å si GT60 som i år skiller seg positivt ut fra ST60. GT60 skal være mindre sensibel på IR enn forgjengeren (50-serien) og de nye skjermene er bedre på bevegelse, har bedre sortnivå og bedre lysstyrke. Som det vil fremgå av diverse forum, så har både ST60 og GT60 bedre lysstyrke enn toppmodelenne VT60 (ja og endog ZT60) pga. kontrast-glasset og anti-refleksbelegget. Men alle disse skjermene har litt input-lag til PC-bruk (og muligens "buzz" fra strømforsyningen)....

Eller hva med den siste plasma-skjermen til Samsung (Samsung PS51F8500)? Den virker jo lovende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •