Råd til valg av tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd til valg av tv

Jeg skulle gjerne ha hatt litt hjelp med valg av kjøp av tv. Glem design, gjennskinn, lydkvalitet, apper, internett. Jeg er bare ute etter bildekvalitet og bildebehandling (bildemotoren). Det som er meget meget viktig er at panoreringer går smooth og at man kan skru av og på bildeforbedringer som av og til lager judder rundt moving objects. Det som er viktig hvis det blir plasma er at den ikke er så utsatt for innbrenning. Skal bruke tv'n til litt x-box spilling, mest tv titting og masse bluray film og litt 3d film....ja også litt lett internett bruk da.

Står mellom disse Panasonic TX-L55DT50Y, SAMSUNG 51PDP E8005, Philips 55PFL 6097T eller en LG 50PM970T. det som er viktig er at jeg kan finjustere en del...gamma kontroll og slikt. Prisene har jeg sjekket og det er ikke intressant, bare kvaliteten på dem. Takker for all hjelp, tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kvaliteten er alt som teller, ville jeg ventet bittelitt til og satt følgende skjermer på vurderingslista:

F8500 fra Samsung, eller
    ST60/VT65/ZT60 fra Panasonic

Disse fire skjermene vil du høre mye om i månedene som kommer.

Edit: mulig Samsungen blir hetende F8505 her i landet. VT65 er jeg heller ikke helt sikker på.. kan hende det blir VT60? Ikke fulgt med så mye på det siden jeg ikke går med kjøpsplaner i år

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis bildekvalitet er første prioritet bør du se på panasonic sine plasma skjermer.

ZT60 kommer garantert til å bli årets tv, men VT60 og Samsung sittn flaggskip f8505 kommer også til å være veldig nær referanse nivå. Det er forsåvidt panasonic sine rimligere skjermer (ST60, GT60) også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt skeptisk til Panasonic nyere plasma modeller etter jeg fikk svar på mailen jeg skrev til dem, spurte om det var garanti ved innbrenning på tv når man ser på vanlig tv kanaler som de fleste i Elkjøp, Expert, Siba, Lefdal butikkene forteller at jeg har. Jeg fikk klar beskjed ifra Panasonic at Plasma tv'r skal hovedsakelig ikke brukes til tv titting men til film, ble litt paff av den uttalelsen til Panasonic og på en måte avskrevet dem enda jeg vet de har meget bra bilde...har også hørt de er meget dårlig på service hvis det skulle være noe galt med tv'n man har kjøpt. Takker så mye for gode tips!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester av årets Panasonic-modeller sier at årets modeller har mindre retention og innbrenning. Hvis det skal brukes til spilling ville jeg også valgt Panasonic fordi jeg så at responstiden på de nye Samsung-plasmaene skulle være vesentlig dårligere enn Panasonic. VT60 har blitt målt til sortnivå på 0,003 også, så det er jo en velkommen bonus

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner fremdeles ikke hvordan det er mulig å få innbrenning på en tv etter 2008. Nok en plasma skjerm jeg har vært borti virker så godt som immun mot innbrenning. Denne gangen er det panasonic ST50 (?) Som ligger i velferden på ROS i ramsund. Den brukes døgnet rundt av uaktsomme ungdommer som lar tven stå på med 'HDMI1' i venstre hjørnet eller tv2 logoen i 16 timer i strekk. Må være griseflaks. .

At panasonic påsto at plasma ikke var brukanes på tv titting er helt absurd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hessianpeel
    Tester av årets Panasonic-modeller sier at årets modeller har mindre retention og innbrenning. Hvis det skal brukes til spilling ville jeg også valgt Panasonic fordi jeg så at responstiden på de nye Samsung-plasmaene skulle være vesentlig dårligere enn Panasonic. VT60 har blitt målt til sortnivå på 0,003 også, så det er jo en velkommen bonus
    0,003 cd/m2 er vel litt i overkant optimistisk. Britiske Avforums review er nok mer realistisk. De måler den til 0,007 cd/m2 (ANSI checkerboard). Og hva retention/innbrenning angår, så tror jeg hva jeg vil om det testerne sier. De sier det samme hvert år :-)

De målte også responstiden til å være 40ms på VT65, og det er heller ikke kjempeimponerende. Det er bedre enn Samsungs målte 60ms (PC-mode), men tidligere Panasonic-modeller var nede på 20-tallet i game mode.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hdtvtest.co.uk målte det til 0,003 og 23ms i laveste input lag. Hvem som har rett er ikke jeg kvalifisert til å uttale meg om, men det er nok ingen tvil om at det er en god TV

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •