55ES8005 vs PS51E8005. PC, XBMC, PS3.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

55ES8005 vs PS51E8005. PC, XBMC, PS3.

Hei, har akkurat fått solgt min 40"ES8005, kun pga jeg synes den ble altfor liten i lengden. Jeg har vært meget fornøyd med TV-en, og den oppfyller alle behov jeg måtte ha til en TV.
    Men saken er den, at jeg nå står litt revet mellom to valg. Jeg har fått ett tilbud fra Elstar om å kjøpe en 55" ES8005 til 13,900kr. Eller en PS51E8005 Plasma fra Hifiklubben, til 10.000kr.

Jeg har veldig lyst til å prøve ut plasmaen. Men jeg er vel ganske skremt vekk fra det pga jeg har lest mye om innbrenning, og at enkelte plasma tv-er får redusert kvalitet etter mye bruk. Det som gjør at jeg vurderer plasmaen likevel er hovedsaklig at den er 4000kr billigere, og penger vokser ikke på trær om dagen.

Tven vil 80% av tiden bli brukt til HTPC og XBMC, filmer, serier, og youtube. Resten av tiden vil den bli brukt med PS3 og spilling, og generell tv titting. Jeg har også en tendens til å sove med TV-en på, og at den skrur seg av etter 4timer.

Kan jeg trygt kjøpe denne plasma tv-en uten å være redd for innbrenning, eller andre plasma relaterte problemer? Og samtidig bruke tv-en på samme måte som jeg har gjort tidligere? Hvor lenge må bildet stå statisk før innbrenning kan skje? Leser også at 4:3 materiale ikke er bra for plasma, da de sorte kantene fører til ujevn slitasje. Er dette ett reelt problem?

Eller burde jeg bare gå for den større modellen av LED tv-en jeg allerede har vært godt fornøyd med?

Takker for svar.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant også denne modellen til en enda lavere pris.
    Kjøp LG 50PM970T 50" PLASMA FULL-HD 3D billig på Dustinhome.no
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de du har nevnt til nå er PS51E8005 det klart beste valget du kan gjøre. Har hatt D8005-en selv og det var en knallskjerm. Eneste grunnen til at jeg ikke har den lenger er fordi de aldri fikk den innebygde satellitt-tuneren i den til å fungere ordentlig.

Samsung sine plasmaer er også generelt mer hardføre til å motstå innbrenning enn Panasonic-ene, og jeg hadde aldri noe problem med D8005-en på det området. Jeg sovna fra den med statiske bilder et par ganger.. det tok noen timer å få det vekk etter en sånn fadese, men normalt sett så gjør man jo ikke sånt.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung sin plasma PS51E8005 er helt klart den beste skjermen. Nå selges den ganske rimelig også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •