Bang & Olufsen`s BeoPlay V1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bang & Olufsen`s BeoPlay V1

hei, noen som har noen erfaring med nye beoplay v1 ? ser den har fått mye skryd av bla. lyd og bild.

Ser jo at prisen er ganske stiv, men man får jo det man betaler for. var å så på den å den hadde en kjempe bra bilde og veldig god lyd, og likte at kabinettet var i stål, ikke plast.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 40" til 23000,- som ikke kan kalibreres skikkelig engang, da hadde jeg nok brukt pengene på noe annet...:wink:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sett bildet på den eller bare lest via nettet?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for liten for prisen for min del.. er ikke så inn for slik design-greier til slik stiv pris i utgangspunktet så :wink:

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasse_johansen_88
    har du sett bildet på den eller bare lest via nettet?

Jeg har ikke sett bildet på den, da 32 og 40" TV er utenfor mitt interesse område. Men B&O lager vel ikke panelene selv gjør de? Uten kalibreringsmuligheter og 23000,- for en 40" er jeg rimelig om ikke 100% sikker på at det finnes bedre alternativer.:wink:
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei er samsung som produserer panelet til denne modellen under bo sine krav. har sett bilde på den å det er inponerene, veldig naturlig og gost, feks MYE bedere enn 2012 samsung 8 serien.

greit at 23.000 kr er mye å at man kan få en tv med bedere bilde som feks 9 serien til philips, men man må også tenke på lydkvaliteten, å der er det ingen vits å diskutere. når det gjelder bygge kvaliteten er dette også noe av det yperste man får, 26 kg og lagd i stål.

så vær så snill å se tvn live å hør den får man kommer med noen negative innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyd og bilde.no skriver:

Alt i alt må vi si oss meget fornøyd med bildekvaliteten, og mange produsenter kunne ha noe å lære av B&Os pragmatiske bildebehandling.

hardware.no skriver:

Sammenlignet med Sony KDL-55HX855 vi hadde stående ved siden av, så var B&O-TV-en i en helt annen klasse

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du syns at den er verdt 23000,- for en 40" er det vel ingen som vil nekte deg å kjøpe den, men i mine øyne er det bortkastede penger.

Og jeg trenger ikke å se den for å komme med innspill på at den mangler kalibreringsmuligheter og er overpriset.
    Mvh Andreas

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig tv, synd den bare kommer i 40".

Har aldri brydd meg om slike "eksklusive" produkter, men i påsken var vi på en hytte med B&O tv og lydkvaliteten fanget min interesse. At det går an å få så bra lyd ut av en tv var helt ukjent for meg. Alt etter preferanser, skjønner godt at noen velger å investere i en B&O tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Nydelig tv, ...
    Mener du det ? Med det rørstativet, synes jeg den ligner litt på tørkestativet jeg har på badet. :grin: Men, men. Hver sin smak.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... alle liker ikke det samme heldigvis.

Når jeg skriver nydelig så mener jeg det helhetlige produkt og ikke bare kjerneproduktet (som ofte blir diskutert, f. eks: ikke kalibreringsmuligheter). Fra hvordan den ser ut, bruk av materialer, kvalitetsfølelse, grensesnitt, hva som følger med (f. eks: skjult atv og synk av denne, mulighet for flere høyttalere) osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått hat min peoplay v1 40" over helgen å kan ikke si noen annet enn av jeg er veldig fonøyd. meget godt bilde og veldig god lyd kvalitet, kansje litt spinkel bass, men 4" har sine begrensninger. skal teste med en beolab 11 så får vi se.

men over til tvn, bildet er veldig natur tro og null etterslet, matt panel som ikke gir noe gjennskinn eller typisk " blå skjær" i bilde. fjernkontrollen er en drøm med en helt rå IR sender. følger med 2 IR blastere så apple tv har blitt satt bak på tvn og en hd dekoder i skapet. å dette fungerer veldig bra. raskt og sømmløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Min mor på 82 har nylig fått seg ny BeoPlay V1 etter å ha hatt Beovision MX5000 siden 1989 (den fungerer utmerket fortsatt). Veldig fin løsning for de som ikke er opptatt av å kunne utføre diverse justeringer etc. på egen hånd. Jeg leste et sted om en mann som var så lei av å skulle fokusere på plassering av sin Linn Sondek at han skiftet til et B&O-anlegg og kunne konsentrere seg om musikken i steden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva synes moren din om tvn? å hva synes forsovid du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått sett så mye på den, men min mor er svært fornøyd. Hun er en meget aktiv dame som både arbeider og reiser mye så jeg tror ikke hun har fått sett så mye på den siden hun fikk den installert rett etter påske. Selv har jeg nettopp kjøpt en syv år gammel Beovision 7-32 med BeoLab 7-1 høyttaler og motorisert fot til erstatning fra en 22 år gammel Beovison MX3500 som jeg har hatt i stuen. Det er en nydelig tv som jeg foreløpig har koblet opp med analoge tv signaler, men bildene fra dvden er bedre enn fra min Pioneer plasma 428 fra 2007 som jeg har i kjellerstuen. Beovision 7-32 kostet nye 75.000 kroner i 2006 og nå betalte jeg under 10.000 for den. Lyden fra Beolab 7-1 er enestående og er nok bedre enn det man kan forvente fra Beoplay V1. Til Pioneeren har jeg en Yamaha YSP4000 med subwoofer som gir en slags simulert surround. Jeg er ikke så begeistret for store surroundanlegg da jeg synes det blir for mye lyd. Jeg hadde det på 1990-tallet, men koblet det ut da barna ble vettskremt i det Il Tempo Gigante brølte ut fra depotet. Beolab 7-1 gir mer enn god nok lyd for meg og så kan jeg koble opp et par Beolab 8000 som jeg har tilkoblet en Beosound 9000.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut. veit at b&o kommer med nye beolab 14 i midten av mai, å trur nok det er en pakke som vill passe V1 godt. men vi får vente å se og høre, men godt det er andre her også som liker b&o

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg koblet til en Get box HD pvr via scart og bildene på den 7 år gamle Beovision er strålende. Det er åpenbart at B&O er flinke til å bearbeide bildene, og jeg opplever f.eks. ikke at bildene blir sjenerende strukket slik de gjør på Pioneer plasmaen når man omgjør 4:3 til 16:9. Med B&O kan man konsentrere seg om det man skal se og høre på og slippe å henge seg opp i diverse innstillingsmuligheter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •