Noen som vet om en plasma som er meget god på bevegelse i bildet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som vet om en plasma som er meget god på bevegelse i bildet.

Hei! Har ikke helt bestemt meg for plasma eller Led, det som står igjen er spørsmål om det finnes en plasma skjerm som er meget god på panorering og gir skarpt bilde ved mye bevegelse i bildet. Sortnivået er vel best på en 3d plasma 50-55 tommer når vi snakker prisklasse 10-14 tusen og smart tv. Det med gjenskinn er uviktig...for meg står det nå på bildebehandlingen i tv'n...bildemotoren, for hertz alene er vel ikke nok til å gi meget jevne bevegelser og samtidig ha mye detaljer i bildet. Jeg har sett på Philips 3d led 2012 og 2013 modeller og de virker meget bra på dette, men jeg har mest lyst på plasma. Virker som om noen har problemer med midlertidig innbrenning på nye plasma skjermene til Panasonic også. Håper noen kan komme med tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Samsung plasma og merker ikke noe til ujevne bevegelser. Spiller også mye PS3 hvor det går fort.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, synes sånn sett at frame interpoleringa introduserer mer hakking enn den kurerer. Samtidig som man mister en del detaljer i bilde etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Jeg ser at i teknisk ukeblad TU på nett at de har testet en Samsung PS51E8005 og det de ikke likte var: hakker litt under raske bevegelser. Hvilken modell har du, kanskje jeg kan kjøpe en sånn også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hatt TV-en i 1 uke, så har kanskje gått glipp av det. Så mulig at det er der.
    Det er en PS64D8000.
    64-inch D8000 Series 8 Full HD 1080p Plasma TV | PS64D8000FU - Samsung UK - OVERVIEW

Jeg/vi er ikke så inn i TV og 3D, men har testet 3D på Samsung LED 46" og 55". Lite imponert.
    På denne er 3D-en helt sykt bra. Hadde aldri trodd at 3D var så bra. Måtte senke TV-en. Står den for høyt mister man effekt. Skulle gjerne hatt den enda lavere, men dessverre er senteren for høy.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan det og sies at jeg kun har 3 kilderne ps3, pcen, og en bd spiller.

Disse viser sånn sett i 60hz og 24 hz, noe som ofte krever mindre stepping mellom orginal billed rate og panelets egne oppdaterings frekvens.

Nå har jeg ikke hatt vanlig tv signaler på lenge men mener de fleste tv sendinger er i 50hz som enkelte tver kan ha problemer med. Men jeg brydde meg ikke særlig med dette siden det ikke var innen mitt bruks område.
    Men om hoved bruken f.eks er fotball så bør dette tas med i betraktninga.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •