Ny (midlertidig) rundt 50". Gjerne litt hjelp om mulig.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny (midlertidig) rundt 50". Gjerne litt hjelp om mulig.

Heisann,

jeg er sikkert som mange andre her inne, umulig å ha med å gjøre når det kommer til å ta en avgjørelse på hvilken TV jeg skal kjøpe.

Kjøpe en dyr og god en? En billig OK/god en? Eller vente?

Det jeg igrunn har mest lyst til nå er å kjøpe en som er ganske rimelig, og heller vente med å betale i dyre dommer. Vet ikke om der er noe stort fremskritt på TV fronten de neste 2 årene så det er grunn til å vente osv?

Uansett så tenker jeg på rundt 50". Har en gammel Panasonic 42 tommer nå i og med jeg blei lei av 120" lerretet med Mitsubishi HC4000 prosjektoren da jeg har leilighet med en del sollys. Må ha hatt persienner i hele leiligheta for å i det hele tatt kunnet sett noe på sommerstid.

Så nå er det all-in på TV fronten.

Men klarer ikke bli enig med meg selv.

Kriterier er ikke så altfor mange, men et par må jeg nødt å fylle.

- Det må ikke et j**** speil, som jeg har nå med gammel panasonic plasma, som ikke tåler sollys.
    - Den må være rundt 50 tommer.
    - Den bør være ca like god som panasonic plasmaen på raske kamerabevegelser (type fotballkamp, da jeg hater lagging på bildet som jeg har sett mange av de nye LED tv'ene har)
    - Ikke for dyr, ikke over 8000.

Noen gode tilbud rundt om? Gode forslag? Ellers blir det evig leiting på meg. Og med evig mener jeg EVIG. Forrige gang jeg skulle kjøpe, ble det til at jeg kjøpte prosjektor i stedet pga der alltid var et eller annet å utsette på hver bidige TV jeg bestemte meg for.

Nå har jeg også "snudd" stua, så jeg har 3 meter istedet for 4,5 meter frem til skjermen. Så 42" holder foreløpig uheldigvis.

Håper å få et par alternativ hvertfall

På forhånd takk!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne: MPX.no - Samsung 51" Plasma TV PS51E535 må da være grei ellers har du denne: MPX.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50UT50Y som jeg ble veldig fasinert av når jeg så den. hadde fryktelig bra sortnivå midt på lyse dagen og! ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge de to der har jo sinnssyke mengder refleksjoner, noe han understreket at han ikke ville ha. Jeg er dessuten uenig i at UT50-en fremstår som bra i dagslys. Ikke en gang VT-en som har et veldig bra filter fungerer noe særlig hvis det blir greit med lys i rommet, da blir den fort grå, lyssvak og utvasket. En tv som passer med oppgitte kriterier finnes vel neppe, men skal man gå for en plasma som skal tåle noe lys bør man se om man finner en ST50 eller E8005, og de burde begge være mulig å finne i oppgitt prisklasse om noen fortsatt har dem på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    denne: MPX.no - Samsung 51" Plasma TV PS51E535 må da være grei ellers har du denne: MPX.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50UT50Y som jeg ble veldig fasinert av når jeg så den. hadde fryktelig bra sortnivå midt på lyse dagen og! ;-)
    Leste brukeranmeldelsene til de to TV'ene oppgitt og begge har mye refleksjoner ja.

Skjønner at det skal mye til i denne prisklassen å få til lite refleksjoner, men håpet var at noen skulle dukke opp med et åpenbart valg.

Skal sjekke ut ST50 og E8005!

Det kan fort bli til at jeg velger en billig 50" og gir f i refleksjonene, men som sagt så hadde jeg håpet på et vidunder

Uansett takk for tilbakemelding!

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 535 og den er det MYE refleksjoner i, men ellers er utrolig bra TV til prisen.

MEN ! Jeg anbefaler deg STERKT i disse tider og går for noe større enn 50" !

50" er det nye 42" føler jeg nå. En liten morsom historie, faren min på over 60 med null interessere for noe som helst AV, kjøpte seg ny 50" for noen mnd siden. For et par dager siden hang jeg opp en ny 60" hos han

Helt utrolig hvor fort man venner seg til størrelser, og hvis du er vant til 120" , ville jeg valgt 60" hvertfall! 42" fra 3 m høres veldig lite ut! Selv sitter jeg under 3 m unna 92" og jeg er opptatt av at det ikke skal bli for stort( les slitsomt )

Virker som du verken er bortskjemt med sortnivå eller kontrast, så da er jo mulighetene der, det vil jo bli myyye bedre uansett. Sharp har jo noen rimelige store LED tv´er, er også flere gode 60-65" på brukten.
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du pengene klare kan du gjøre noen kupp på Expert i Arendal avd Stoa. De har ryddesalg. Kjøpte bl.a en blu-ray spiller der i går. Pioneer sin toppmodell som dessverre var elendig. Men prisen var veldig god. Men 30 dagers returrett ordner jo den saken.
    Sinnsykt mange TV-er i den butikken. I butikken ser hvertfall LED TV-ene til Samsung veldig skarpe og lyssterke ut.

Jeg satt litt i samme bås som deg og valgte en Plasma som kunne gi godt lys på dagen og heller inngå et kompromiss med at det er dårligere enn Panasonic sine når det er mørkt i rommet.
    1200 kr i 5 lystette rullgardiner gjorde det myyee bedre og de er knapt synlige når de er rullet opp. Å rulle de ned går 30 sek.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •