Veggfester

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Veggfester

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veggfester

Har en Samsung 46" C6705 LED-TV som jeg gjerne skulle hengt opp på veggen. Problemet er at det i leiligheten min er gipsvegg (dobbel gips, tykkelse ca. 1,6 cm) med metallstendere... Jeg blir dermed nødt til å henge festet rett i gipsveggen med gipsplugger.

Spørsmålet er hvilket veggfeste jeg skal satse på. Jeg tenkte i utgangspunktet på originalt Samsung-feste. Men da jeg var innom Elkjøp i helga mente han jeg snakket med at det er bedre med et type feste som består av en skinne som festes i veggen, noe a la dette:
    Sandstrøm veggfeste (VESA: opptil 600x400mm) SSTVMA12X - Elkjøp
    Vekta vil da fordeles på flere fester i tillegg til at vekta går rett ned i veggen mens med Samsung-festet vil det være litt vinkel ut. Stemmer dette?

Nå ser jeg også at Soundgarden har et lignende som bygger vesentlig mindre ut fra veggen (14 mm i stedet for 24):
    B-Tech BT8220 Ultra slim veggfeste 37"-65" - Sort

Hva bør jeg satse på ? Noen som har erfaringer med disse eller lignende fester ? Vil gjerne ha et som bygger så lite som mulig ut fra veggen og gjør at det er minimale sjanser for at TV-en detter ned...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var innom Soundgarden i går ettermiddag. Virket som at han jeg snakket med foretrekker det festet der framfor det originale Samsung-festet. Ifølge han er det ikke noe problem å montere TVen i dette rett i gips med gode gipsplugger, de har hatt en 60" plasma på 3-4 ganger vekta på min 46" Samsung LED hengende slik i butikken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •